Kan nok tyde på det desverre. Isolasjonsmattene så faktisk veldig bra ut..
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Kan nok tyde på det desverre. Isolasjonsmattene så faktisk veldig bra ut..
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Klar for sandblåsing i morra.
Åsså tok jeg en kjapp vask av dashbordet, og det ser tett på nytt ut...
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Bra å få sandblåst, for da finner man kjipe overraskelser som er greit å få gjort noe med.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Ai, det var ingen fin juleoverraskelse
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Dette var veldig kjedelig ser det er noen små hull også på gulvet bak passasjerstolen?
Var litt mer enn forventa, men nå blir det hvertfall fikset. Prøve å se det positive i det. De hullene bak der setet skal sitte er nok etter at jeg var litt hardhendt når jeg skulle ha ut den tverrplata...
Men fant mere småhull på sjåførsida, på samme sted som det store hullet..
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Veldig synd. Men som du seier bra det blir fiksa skikkelig Var det sparkal over holet på kanalen?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ja, var sparkel der. Er nok sparklet før det ble hull, før det virket veldig gammelt. Men det er litt motiverende at det ikke er rustbrunt lenger...
Og i morra eller fredag får jeg tilbake stikkakslingene med nytt boltmønster.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
5 x 108 & 5 x 112
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Hvor mye måtte du ut med for å få ny boltsirkel?
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
3000
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Ja, tenkte å bestille de som Lasse tipset om.
Blir dyrt for å få på no felger... men får tro det blir bra til slutt..
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Du får jo utrolig stort utvalg i felger da! Får se sånn på det
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Rive ut litt og få rengjort etter blåsinga. Få på plass ny vifte og se over registeret før det settes tilbake.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Her går det unna.. Blir spennende å se hva for felger det blir nå som utvalget blir såpass mye større
Gikk på en smell og kjøpte en bil til i dag...
Ikke 200 denne gangen...
01 s60 2.0T med en liten bulk i døra...
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Fått rengjort varmeapparatet, blåst ut 30 år med barnål og løv fra registeret og fått i ny vifte. Så blir de siste bitene i gulvet sveiset i dag.
Prøve å få montert den innvendig i løpet av uka.
Så er det lakk av motorrommet og motorbytte som står for tur.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Ny vifte er absolutt rett løsning mtp hvor mye jobb det er å bytte den.
Har sett mange eksempler på folk som setter inn brukt vifte som bare varer i en måned eller 2..(Har muligens prøvd det selv også )
Ja, jeg må vel si at jeg har prøvd det noen ganger selv. Hehe..
Nå er gulvet ferdig!
Dratt på et tjukt strøk med epoxy grunning nå. Så skal det få tørke skikkelig før jeg fuger der det trengs og maler et par strøk med svart blank lastebillakk.
Det er holdbarhet framfor finish i gulvet ettersom jeg skal ha teppe og seter baki..
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Kjem seg no!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ja, drar seg til.. kjedelige med gulvet er at ikkeno av arbeidet blir synlig... hehe.. men det er godt å vite at rusta er borte.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
93 mod dash.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Får da gjort litt når man står opp tidligere om morran for å skru litt før arbeidsdagen starter...
Litt til nå, så er det ut med motoren og ta motorrommet.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T