Bedre resultat er vanligvis konsekvensen av ett bedre oppsett. Her en lokal motor med Garrett GTX3071R med A/R0.82 turbinhus med integrert WG, 98 blyfri pumpebensin.
Lurer på hva kompforholdet er?
https://www.youtube.com/watch?v=TrB1NmaOrc4
Fra spøk til revolver, helt seriøst Batland : Ta min første motor som eksempel. Den med original kompresjon, urørt 531 topp, 940 eksosmanifold, F innsug og Grp A T5 kam og gt3076r Den ga 320 nav hk på 1,2 bar. Med utregningene du bruker skulle den ha gitt 430 nav hk på 2 bar. Er det virkelig noe du hadde forventet fra en så lite modifisert motor og liten turbo?
Er ikke ute etter å starte noe lang diskusjon men jeg syns det hadde vært rart hvis du faktisk svarer ja på det spørsmålet
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Nei, jeg hadde ikke forventet 430 hk NAV med det oppsettet.
Når det er sagt:
Hej tänkte bara berätta snabbt om en motor jag jobbat med några dagar åt en kund. Det är en B230FB av -91 tals model helt original med V kam med undantaget av steg 1 enkel ventilfjädrar för att kunna varva lite över 6000rpm.
Den har original F-insug med 1700cc spridare, etanol, ajden 4-1 grenrör med 37mm inv dim sen en super hx 35 med 12# avgashus.
Efter en dags fin justering och långsamt ökat laddtryck så lämnade den 600 nm i vrid och 454 hk v/5900 rpm. den gav nästan samma effekt vid 6700 rpm där vi satt max rpm. max laddtryck va på slutet ca 2.15bar mellan 3600-max rpm (ingen laddtrycks kurva).
vi mappade tändkurvan snäll under 4800rpm på max laddtryck ca 6 grader för att skona standard B230 stakarna sen mot ca 19 grader vid 5500rpm vid 2.15 bar. vi körde totalt 65 pull.
Sist endret av Batland; 26/08/17 kl 14:35
Ok. Hvorfor ikke?
Denne kombinasjonen puster beviselig til å levere 320 Hk nav med 1,2 BAR ladetrykk. Jeg mener at pusteevnen til oppsettet avslöres ved å sette fokus på "den teoretiske sugemotoens" prestasjoner. I dette tilfellet 145 Nav hk. Jeg ser ikke hvorfor dette skulle endre seg, men det gjör tydeligvis du. Du kan gjerne forklare hvorfor du mener det du gjör.
Tja, ikke fått med alle detaljer. men i praksis er det ikke bare å doble den teoretiske sugemotoren oppover, det stopper seg tilslutt. den viktigste faktor er baktrykk.
men man kan gjerne si att den ikke puster mer. det går værtfall ikke ann å trylle
Ååååh, det er det du stresser med.
For det förste var det til ham så jeg ser ikke hva du har med det å gjöre.
For det andre, jeg har ikke registrert at han har hengt seg opp i det.
For det tredje var det for å indikere hvorfor jeg anbefalte at han VURDERTE å bruke racefuel til banebruk. Jeg tror at han i praksis vil slite med höye temperaturer når han forsöker å bruke maks effekt. Grunnen er at alt de urealiserte potensialet ikke fordufter ut i intet, det går over i VARME. Jeg drister meg til å si: "Bare vent så skal du få se..."