Hehe, ok da
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Hehe, ok da
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Med en 15+ år gammel turbonetics klarte den 299,4 hk, men baktrykket var helt hinsides, på 0.6 ladetrykk var det 1.0 bar baktrykk.. Og det ble bare verre..
Så hva gjør man da?
Fanken vilket najs bygge!
Blir snyggt med alla de gulkromaterade grejerna och skruv/mutter.
Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88
KL Racing
Hvor mye lenger ned bygger bunnpanne .
Alexander R H Olsen.
Ja.. Noen som har noe formening om hvor mye effekt økning man kan få med å bare bytte en turbo da? =)
Nå synes jeg du tok i fælt, HP!
Ingen som vil gjette?
Nå vet jeg ikke eksakt hvor stor den Precision er, men skal ikke se bort fra 450hk vel?
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Her var det også på høy tid å oppdatere!
For å kjøre med ekstern wg måtte vi smi litt. Siden turbo allerede var spacet ned pga eksos så var det naturlig å sette en wg der..
Ny vs gammel..
Tallene taler vel i grunn for seg selv hva angår 15+år med utvikling av turboladere..
Vil vel si at HansOla var ganske nærme i gjettinga!
Sier meg fornøyd med resultatet, det er morro å se at det går an å få til endel effekt på orginal innsug og eksos også!
Hva angår ønskelige oppgraderinger for fremtiden så er det ett annet sett med kammer, nå er det standard GLT som sitter der.
299 hk / 1,6 BAR MAP = 186 hk.
450 hk / 3,0 BAR MAP = 150 hk, så jeg er ikke så imponert. Vi hadde også 150 hk, men det med 8V topp med store eksosventilseter. Har du mer info som du vil dele så vi kan sammenligne den gamle turboen med den nye?
Kun 299 hk med 1,5 BAR ladetrykk!!! Ooops. Det var noe annet ja.
Til sammenligning så bremset motoren til Lasse R 519 hk med samme turbo på 1,7 i ladetrykk..
De motorene er forøvrig en god sammenligning, begge bremset i samme benk, likt oppsett foruten at Lasse har 2,5 veiv, portet topp og custom kammer.
Kjører du std innmat i blokk?
Skjer ikke stort her, men fikk ei lita økt med Lasse R i går og tilpasset litt plastikk med tanke på brakett til kamsynk.
Litt svart lakk så bør den ikke syntes stort.
Nedre reimhjul skal også lakkes svart..