lurer på hva som er forskjellen på og kjøre ekstern wg eller med påmontert turbo, hva er forskjellen ? pluss og minuser med begge?
lurer på hva som er forskjellen på og kjøre ekstern wg eller med påmontert turbo, hva er forskjellen ? pluss og minuser med begge?
Her er det wastegate det er snakk om morgis.
Men ekstern er bedre fordi at man slipper og ødelegge flødet ut fra turbon, finnes løsninger slik at intern wg ikke er så dårlig og.
Man kan også bedre lade trykks kurve med ekstern, pga den slipper gjennom mer luft, så den blir mer av/på
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Kanskje litt verre å få godkjent amatørbygg med ekstern? Ser jo ofte litt meir voldsomt ut, og det liker jo ikkje bt så godt.. Uten at eg har noko spesielt mykje erfaring med sånt, bare en tanke..
mange biler har jo det orginalt...
One Ring to rule them all
Godt mulig, men er snakk om ombygging som skal godkjennes, sier jo ikkje at det er dårligere på nokon måte, men kan jo sjå litt meir skremmende ut for de som skal godkjenne bilen..
gjem den litt unna da eller godkjenn med noe dritt å bytt til noe annet senere.
One Ring to rule them all
Blir verre med det nye autosys.. Blir tatt bilder under godkjenning som blir i systemet til bt... Så er det jo litt mer stress å bygge ekstern også..
ja vet de tar mye bilder. men man har lov å endre ting til "tilsvarende" å en wg er en wg...
One Ring to rule them all
Ok, ville bare lufte tanken..