Da er det egentlig bare å koble styrestrøm og batteri+ (bilde1) til stikker nr1,54/8 (bilde2). Batteri- (bilde1) kobler du til stikker nr2, 54/8 (bilde2)
Sent frå S7 Edge
Da er det egentlig bare å koble styrestrøm og batteri+ (bilde1) til stikker nr1,54/8 (bilde2). Batteri- (bilde1) kobler du til stikker nr2, 54/8 (bilde2)
Sent frå S7 Edge
1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 200 hk / 320 Nm
2007 Volvo XC90 3.2 AWD aut Summum (B6324S) 232 hk / 320 Nm
2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 230 hk / 500 Nm
Flott, da blir d jo kjempe enkelt
Tusen takk
Står en 40Amp sikring i holderen på xenonkittet, så bør vell ha samme styrke i org sikringsboksen til volvoen også?
Det er vell + og - i styrestrømmen (bilde 1) og da skal vell + på 1(bilde 2) og - på 2(bilde 2)
Sist endret av ice_mann; 17/12/16 kl 20:45
I tillegg må du jorde ekstralysene i karosseriet, ofc
1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 200 hk / 320 Nm
2007 Volvo XC90 3.2 AWD aut Summum (B6324S) 232 hk / 320 Nm
2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 230 hk / 500 Nm
Leste litt gjennom denne tråden nå, må si jeg fikk gode tips her gitt
Holder selv på å koble opp 3x ekstra lys.
Men med lite erfaring og kunnskap om elektronikk i bil, er jeg fremdeles stucked :S
Ringte Volvo for å spørre om tips og hvordan de gjorde det mtp ekstralys.
Fikk tilbake svar om at ledningsnett kostet 2800,- og dette måtte jeg ha for å i det hele tatt få koblet opp lampene :S
Syns dette hørtes merkelig ut, så gjennom bildene som er lagt ut her.. Ser jeg har samme kontakt stikke selv.
Men er litt usikker på hvordan jeg skal få koblet opp alt..
Har lurt litt på å koble opp uten bryter og gå rett på styrestrøm fra bilen.
Altså koble park/park og fult/fult rett ifra bilen.
Ser jo så klart mest ryddig ut med bryter. Men kanskje da koble park lys til bryter og fult lys direkte på bilen ? =)
Litt av vitsen er jo å få full effekt når lang lysa er i bruk ? =)
Greit å kunne slå av park om jeg ikke skal bruke ? =)
?
Ja, så klart..men skal jeg jorde i karosseriet med batteri - eller styrestrøm - i den el-matta som følger med xenonkittet..?
Den satsen som kommer fra volvo inneholder også festebrakett, men du kan kjøpe bryteren og kontaktstykket løst.
Mulig det originale ledningsnettet blir litt for svakt for 40A. Sitter 20A i volvo sitt.
Det jeg ville gjort da er følgende.
Bruk kabelsettet som følger med lyktene. Koble konstant strøm fra batteri via sikring til hovedstrøm (30) og styrestrøm (86) på releet.
Koble jord på releet (85) inn som styrejord til stikker nr 2 på kontaktstykke 54/8. Sett i original bryter, og ting skal fungere
Styrejord fungere på samme måte som styrestrøm, bare at du bestemmer når relet får jord istedet for strøm. Strømmen går fortsatt samme vei.
MEN: Nå spørst det litt hvor jord fra lyktene/xenonballast går. Dette bør ikke gå tilbake til releet og via styrejord, for da går alt dette igjennomCEMog er ikke heldig!
Sist endret av MadAss; 18/12/16 kl 11:36
1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 200 hk / 320 Nm
2007 Volvo XC90 3.2 AWD aut Summum (B6324S) 232 hk / 320 Nm
2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 230 hk / 500 Nm
Sånn ser det ut i org ledningsnettet som kom med lyktene.
•sett 30 rett på batt
•koble 86 (styrestrøm + på monteringsanvisningen fra lyktene) til 30
•koble 85 (styrestrøm - på monteringsanvisninga fra lyktene) til stikk 2 i kontakt 54/8
•87 går rett i ballast (positiv)
Fra ballast så kommer det en minus som går ut i en kabelsko(ment for batteri/karosseri)
•koble minus fra ballast rett i karosseriet
Blir det da riktig?
Dette ser korrekt ut.
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Ser veldig rett ut ja. Men du kan koble sammen 30 og 86 rett til batteri, siden rele kun vil slutte kretsen når bilen legger ut jord.
Sent frå S7 Edge
1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 200 hk / 320 Nm
2007 Volvo XC90 3.2 AWD aut Summum (B6324S) 232 hk / 320 Nm
2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 230 hk / 500 Nm
Kjempeflott, da var d jo ikke så innviklet som jeg så for meg
Tusen takk
Hei å hopp, og god jul tell dåkker.
Forstår d ikke, men får ikke lys i lyktan:(
Kobla det opp som over her, men bi ikke lys;(
Koblet til lykt eller via kontakten ved luftfilterboksen?
Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Koblet styrejord via kontakt v luftfilterboks. Strøm i batt
Sett i org bryter og sikring?
Sent frå S7 Edge
1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 200 hk / 320 Nm
2007 Volvo XC90 3.2 AWD aut Summum (B6324S) 232 hk / 320 Nm
2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 230 hk / 500 Nm
Men hvorfor styrejord? Aldri vært borti noen som kobler det sånn. Bruker denne løsningen selv, men bryter jo + ikke -
- Koble fra batteriet (minuspolen)
- Vent 5 min
- Vri tenningsnøkkelen til pos. II
- Koble på batteriet
- Prøv fulltlyset. Bryteren må trykkes inn for å aktivere funksjonen.
Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Men det har jeg aldri eid.. =p
1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 200 hk / 320 Nm
2007 Volvo XC90 3.2 AWD aut Summum (B6324S) 232 hk / 320 Nm
2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 230 hk / 500 Nm
Fikk egentlig ikke prøvd mer i dag, men ga også litt f***.. kobla heller opp på V70'n, å d gikk som smurt, eneste forskjellen var HVOR jeg kobla jord, ikke på den bolten under luftfilterboksen(som Volvo skriver i monteringsanvininga si) men heller i en karosseriskrue i venstre fremskjerm(men styrejord fortsatt i kontakt 54/8) å der blei d lys gitt Så får prøve lørdag/søndag å flytte jord på XC70'n, å se om d blir lys men takk for innspill