Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  92
Side 4 av 7 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 158

Tråd: P3rghaltvik: Volvo 240 turbo 1986

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Innstilling av tenningstidpunkt/triggerskiva på veiva.



    Etter litt om og men så var bilen oppe å gikk med datasprut. Måtte koble ut tomgangsmotorn, da den ikke var særlig
    samarbeidsvillig med Autronicen, endte opp med veldig ruskete tomgang, og tomgangen lå på rundt 2000 og hoppet.

    Her var det mappingpå gang. Fikk trøbbel med å bruke hallsensor på 60-2 på svinghjulet, selv om sprutet var modda
    for å takle 60-2, da ble det å lage trigger på orginal reimhjulet. Litt dårlig løsning med tanke på at det er vulket sammen,
    men nå tenkte jeg jeg skal sveise triggerhjulet til navet på reimhjulet, og ta bort skruene til triggerhjulet, da har man dempinga
    uten at triggerhjulet rører på seg, det vil da være fast i navet på reimhjulet.



    Tok hjem bilen og fikk skært ut triggerhjul til å sette på orginal reimhjulet. Dreide bort det ytterste sporet, siden jeg kun bruker de 2 innerste.
    Merket på 6 hull på hjulet og borra å gjenga di med M8.

    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Begynte å bli litt temperatur her



    Etter litt om og menså tok vi ei måling frem til 5000 omdr. For å se hvordan det så ut. Etter litt mer justering tok vi måling helt ut
    til turtallsperra, ble lagt på 6000 pga mye varme og at det ikke skjedde noe særlig mer.



    Tilslutt endte vel effekten opp på 265hk og 390nm i motor, på 1bar, tok en runde i benken og prøvde på 1,4bar, men det var ikke
    mer en 20hk mer og 35nm, så ble lagt ned og bilen ble kjørt på 1bar i hele sommer. Det funka greit, det var litt merkelig drag i
    den, det dro liksom bedre å bedre jo lengre ut på turtall man kom, var ikke noe ketchup. Turboen lada tidlig som bare det, men skjedde
    ikke mye med draget før 3000-3500 omdr.
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Kom over en skikkelig grom topp også i sommer som jeg kjøpte! Var en Autotrim (Tore Topplokk) porta topp. En 531
    med større rustfrie eksosventiler, dobble ventilfjærer, skikkelig portet, både innsug og eksos. Var også gjort litt i forbrenningskammer.
    Fikk også med en KM-cams kam. Toppen var påkostet over 20.000kr i porting og deler, og den skulle holde til 500hk+.
    Så tenkte å sette på denne da, og ta ny mapping med samme turbo. Men slik ble det da ikke.





    Kjørte med bilen i hele sommer slik den var, hadde til og med en tur på 2fast treffet på ny banen i Verdal i juli.
    Fikk med meg en bilintressert god venn som stilte med bil og henger, så vi dro opp ilag med 3 andre som også hadde
    med seg bil. Bmw e36 325 turbo, Bmw e39 M5 og Nissan skyline R33.

    Ble et jævlig til dritvær da,regna hele lørdagen når vi var der, sola begynte å komme frem og det slutta og
    regne når vi begynte å pakke sammen og laste opp bilene og skulle hjemover igjen.. hadde ordna meg med
    mye 15 og 16 toms felger med 185 og 195 dekk på, som jeg
    hadde håpa å få slitt ut :P. Bilen funka den, sleit litt med clutch da. Snurra og skulle dra løs, og bomgiret
    så jeg la inn 3-gir istedet for 1-gir :P ,kjørte da forøvrig med 225 dekk og 18 toms felg, og da slura det,
    kom røyk opp av gir-mansjetten...lukta ikke dekk akkurat..

    Etter den episoden ble clutchen litt merkelig :P men begynte å bli artig når jeg fikk på ballonghjula (16 tom og 185 brei), da
    var 3 giret fint også, men hadde det vært tørt hadde det nok blitt tøft å greie 3 gir tror jeg, har ganske lav utveksling, tror
    det er 3:31 eller 3:54, kunne tenkt med 3:73, hadde nok vært finere til spøling.
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  4. #79
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Har ingen gode filmer, men her et ett lite klipp da jeg tok en liten test i andre giret på tørr asfalt.

    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  5. Takk Lasse R takket for denne posten
  6. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Da her jeg omtrent kommet hit jeg er idag. Siden jeg kjøpte den toppen i sommer, så kom jeg over ett E-innsug på finn.no
    som jeg kjøpte. Det hadde på sveisa et 3" alu bend, fulgte med et volvo 960 spjeldhus, og det var fresa ut hull for dyserør, som
    også fulgte med. Så det ble sveis inn dyserør og slipet til. Fikk også en tanke på å bygge større plenum på det innsuget, så
    det ble gjort. Kommer en del bilder av prosessen under her.

    Slik så det ut når jeg fikk det, bare uten fuelrail og dyser.



    tok det med meg på jobb og dro frem vinkelsliperen. Kappet ut i bunn, fordi jeg ville beholde toppen slik den var.
    Da disse innsuga flower ganske gjevnt til alle 4 sylindre, så vill jeg tro det har en sammenheng med at toppen i innsuget
    er konstruert slik det er, og at innmatinga av luft er i bunn av innsuget. Glassblåste det også da det var noe dårlig lakkering
    på det. Tenkte kanskje å slipe det etter sveising og lakkere med svart krympelakk.



    Knekte til ei 3mm aluminiumsplate som jeg brukte til å forlenge plenumet med. Sveisa også på innsida i hjørna på plata
    for at det ble så stor knekk på den.



    Ingen mester til å sveise aluminium, men det går. Så er det ikke så lett å få fin sveis når man sveiser i støpt aluminium heller.



    Lagde meg også ei 3mm plate i bakkant av innsuget som jeg lagde en liten knekk på.



    Her var det nesten ferdig med over dobbelt så stort plenum som originalt. Tror ikke jeg har gjort det værre enn det var værtfall



    Ferdig, mangler bare dyserør og fuelrail fester nå



    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  7. Takk Holck, Lasse R takket for denne posten
  8. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Dyserør sveising Tok mål av en original fuelrail for å få rett dyseavstand, og lagde meg kjapt en rail av ei 16,0mm rustfri hydraulikkrør.
    Mest for å bruke mens jeg punkta fast dyserøra. Blir nok at jeg kjøper en Nuke fuelrail når dette skal tas ibruk. Hva slags bensintrykksregulator
    skal man kjøre tro? vill ikke ha noe kina greier, ser DW har noen fine regulatorer, noen som har noe innspill her ?







    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  9. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Fikk vinterlagring/verkstedplass med en kompis av meg som er bilmekaniker og driver mye med bilprosjekt på fritida.
    Veldig greit da, da kan man holde på med noe i vinter og. Siden jeg nå har lagd meg innsug, og har en ganske grom
    topp, så baller det på seg Bytta bort den 740 custom T3 turboen jeg kjørte med til en kompis, i ett nytt grenrør fra
    sweden exhaust, lagd i svartstål, og kjeramisk coated.

    Sist endret av P3rghaltvik; 12/11/16 kl 23:53
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  10. Takk Lasse R takket for denne posten
  11. #83
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Monterte den nye toppen og her for noen uker siden. Var i tvil om hva slags toppakning jeg skulle gå for, men endte
    opp med Elring pakning og strekkbolter fra Pedersens-racing Mulig den blir for svak nå når det blir en annen turbo.



    Ble også bestilt ny turbo Spekulerte litt på Garrett 3071R og en Turbonetics Steg 5, men endte opp på en Holset Hx35
    med 12'er hus. En turbo som er god for rundt 500hk. Så dette kan bli spennende. Kjøpte den gjennom Stavik Tekniske, man får
    jo omtrent 2 slike turboer for prisen av 1 Garrett, så er nesten verdt å prøve. Har forøvring en kompis som kjører Holset Hx40-super
    i en Audi s2, 2,2turbo. Det fungerer veldig bra! Den ble også kjørt i Bmw 36'en til han som monterte og mappa sprutet i bilen min,
    på en M50b25 motor, bremsa 502hk og 710nm på 2,1 bar i ladetrykk! Den fungerte bra, den ble kjørt 2 dager på 2fast sesongavslutnings-
    treffet på Frøya. Ligger en 15min lang film på youtube om noen vil se.

    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  12. Takk Lasse R takket for denne posten
  13. #84
    Registrerte brukere In The White sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Skåne/Sverige
    Innlegg
    1.061
    Antall takk

    Standard

    Jäkligt kul och trevlig tråd att läsa och en massa spännande bilder. Kanonfin bil du har här!

  14. #85
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Kommer mere snart, så bare følg med! kom gjerne med tips/triks og innspill på ting. Man lærer så lenge man lever.
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  15. #86
    Registrerte brukere In The White sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Skåne/Sverige
    Innlegg
    1.061
    Antall takk

    Standard

    Kommer att följa detta! Jo man blir ju aldrig fullärd.

  16. #87
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av In The White Vis post
    Jäkligt kul och trevlig tråd att läsa och en massa spännande bilder. Kanonfin bil du har här!
    Tusen takk for det! artig at du følger med og liker den! Joda, bilen er ikke så aller værst den , fjernet de nederste listene på dører og
    skjermer også i vinter, ble litt lite bilder da. Byttet telefon så mista dessverre litt bilder da den streiket..Men bilen skal shines
    og ordnes så den også blir strøken utvendig, skal gjøre alt skikkelig så den blir veldig fin og kan stilles ut når motor og drivverk
    blir ferdig. Planen er å få kjørt den litt på treff i sommer, da jeg ble bitt når jeg for første gang kjørte den på bane i sommer!
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  17. #88
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av In The White Vis post
    Kommer att följa detta! Jo man blir ju aldrig fullärd.
    tommel opp! (Y)
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  18. #89

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Kult prosjekt . Hadde du noe info på spec på kam du skal bruke ?

  19. #90
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Kult prosjekt . Hadde du noe info på spec på kam du skal bruke ?
    Det er en B14 Turbo som den heter løfter 12,0mm på innsug og 11,5mm på eksos. 285 grader durasjon på innsug, og 280 grader durasjon på 280 grader. Er vel igrunn den jeg veit. Vet den har bremsa fra 250-600hk så tipper den gjør jobben, og i følge KM så er det en kam som begynner skikkelig fra 3000 og utover, og skal være en kam som gir bra kjørbarhet. Så blir spennende å se hva resultatet blir, er ikke så opphengt i effekt, men håper da på 400 i motor værtfall.
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  20. Takk Holck takket for denne posten
  21. #91

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Spennende , blir morro å se resultatet

  22. #92
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Da har 4" intercooler, billet registerdrev med løs kile, diverse 3" aluminiumsrør, 3" rustfrie eksosdeler til downpipe, ny ekte bosch 044 pumpe, Tial mvr-44 wastegate, og diverse an koblinger kommet!

    Hva tror folk om dyser? Jeg har tenkt å handle ekte Siemens Deka 875cc dyser, noen som har en formening om hvor mye de greier på 4syl motor på 75-80% dutycyle ?

  23. Takk HansOla, hilmar takket for denne posten
  24. #93
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    De klarer vertfall 583 på full pupp Så 466 på 80% da

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  25. #94
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Liten kjapp uppdate!

    Har lagt opp og montert AN8 bensinrør i bilen nå, har og sveisa meg en Catchtank/swirlpot tank i aluminium til bensinsystemet på ca 3liter.
    Har fått tak i sveisenippler og en haug med AN koblinger til både bensinsystem og oljeåndinga.



    Ble ganske fornøyd selv, men må nok lakke de med noe og så tectylere røra, noen som har tips til fremgangsmåte ?
    tenkte kanskje å smøre de med ferromax, la det så i 4-5 dager åsså lakkere de med svart lakk av noe slag.

    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  26. #95
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Turbo og grenrør montert Har fått 3" rustfrie bend i hus, så i helga blir det å gjøre ferdig downpipen og wastegaterøra.



    Innsug også prøvemontert. Går akkurat med 3" aluminiumsrør mellom dynamo og karosseriet :P



    Tok vinkelslipern fatt og kappet av stussene på den nye 4" intercoolern og. Skal sveise på den 90graders 3" rørbend.
    Skal lage fester til den i helga og få den fast både under og oppå den.



    Siden v-bands klemma på Holset'n ikke er fullt 3" så dreide deg en overgang i AISI316 på jobb idag, og sveisa v-bånds flensen
    i overgangen.





    Begynte også smått i å bøye meg en rustfri rør til oljereturen. Tenkte å ha rør fra turbo og nesten ned, og bare ha en AN10 slange
    siste 10cm, så det blir litt mulighet for bevegelse i det. Tror det hadde blitt hardt å være slange forbi grenrøret, så fant ut at
    beste løsninga måtte bli rør, eventuelt ha på røra en slik oransje silikonbelagt glassfiberstrømpe, så det ikke blir så intens
    strålevarme til olja.



    Kommer mer i helga en gang!
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  27. Takk Holck, Lasse R, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  28. #96
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Har fått gjort litt i helga! Begynt å sveisa på downpipen, ikke helt ferdig enda. Og begynt å tenkt på wastegaterør,
    dreid sveiseflens til wastegaten, sveisa trykkrøra, og fått spekulert litt

    Går fremover men ikke noe hast, så prøver å gjøre ting skikkelig, da jeg er ganske nøye av meg så vil jeg også
    ha et motorrom som er ganske strøkent, men fremdeles uten blanke rør og blåe slanger.

    Sveisa på nye fester på intercoolern, slik at jeg kan bruke hulla som har blitt borra før, når det sto i en
    2,5" Kl racing intercooler. ikke noe sveisemester men det er bra nok





    Intercoolern montert inn, og punkting og sveising av trykkrør.





    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  29. Takk Holck, vangsfreaken, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  30. #97
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Lagde også ferdig oljereturen til turboen. Sveisa uten tilsats her Trådgnistet meg returflens selv på jobben i 10mm rustfri plate.
    Fant ut at det var lurest å lage returen av ei rustfri rør, blir hardt liv for en slange så nært grenrøret...Har en liten slangebit helt
    nederst på returrøra og ned på blokka, mest for at det skal kunne røre litt på seg, uten å stå i spenn.



    Fint også med AN-koblinger Sveisa inn en AN10 sveiseflens.



    Røra ferdig.



    Kjøpte meg også slik gullfarget varmebeskyttende tape på ebay, hadde det mest på for syns skyld, synes det ble fint.
    Får vise seg om den tåler varmen eller ikke.



    Slik er røra montert på Passet jævlig bra synes jeg selv!

    Sist endret av P3rghaltvik; 22/11/16 kl 21:16 Begrunnelse: mangel
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  31. Takk Holck takket for denne posten
  32. #98
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Hadde ikke wastegate rør i riktig dimensjon i rustfritt, men fikk meg tak i ett rustfritt rør med indre diameter ø51mm.
    Så dreide meg en liten trakt på utløpet av wastegaten som jeg sveisa i utløpsflensen på wastegaten.



    Sveisa her også uten tilsatts, smelta bare ihop fra flensen og pendla litt over på trakta, ble ikke så ille, regner
    med det holder.



    Måtte dreie meg en flens ekstra til innløpet på wastegaten, fordi jeg måtte få den lengre bak så den ikke krasjet i dempertårnet.
    Dreide i rustfritt den også, bestilte også ei ekstra klemme til wastegaten fra Protrim.



    Ene flensen ferdig sveisa, uten tilsatts her og, "stjal" bare material fra flensen siden den hadde litt større diameter utvendig en
    røra.





    Da var også flensen som skal på wastegateflensen på grenrøret og sveist.



    Manglet ei v-bands klemme så fikk ikke gjort ferdig downpipen, har detsverre ikke bilde av hvordan den ser ut så langt, men
    det kommer nok etterhvert når resten er ferdig.
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  33. Takk Holck takket for denne posten
  34. #99
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Fant ut at jeg skulle sveise på alurør på vannpumpa også, siden slangen hadde kommet til å hatt knappe 10mm klaring til
    grenrøret, noe som er lite heldig. Bøyde et aluminiumsrør på jobb i ca 90 grader, og kappet til og punkta fast før jeg tok av
    pumpa. Pussa også ned pumpa og vaska den,og lakkerte den til slutt med felglakk, for å få den litt finere.



    Og når jeg først tok pumpa, så måtte jeg også ta for meg reimhjulet på vannpumpa, tok det med på jobb og glassblåste det
    i matpausen min, og prøvde å lakke det med sølvfarget lakk med flakes i, synes det ble veldig tøft selv!!







    Kommer mere etter hvert, har begynt å planlagt oljecatchtank, og kappet og lagt opp litt slanger nå ikveld. Har også fått målt over
    kammen og sett at ventilklaringa stemmer. Var ikke helt riktig, da jeg trodde jeg skulle måle når knasten på kammen pekte
    rett opp, og ikke når både eksos og innsugsknasten peker i hver sin retning, så var 0,05-0,1mm feil, så var heldigvis litt for lite klaring,
    så skal ta med skimsa på jobb og slipe av de på plansliperen så de blir helt riktig.

    Håper folk følger med, kom gjerne med kommentarer, spørsmål eller innspill. Blir ny uppdate kanskje søndagen.
    Skal en tur til Trondheim i helga, så da blir det avslapping og fri fra jobb og skruing. Må til det også av og til, da
    det ikke har vært for mye av det i det siste.
    Sist endret av P3rghaltvik; 22/11/16 kl 21:38
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  35. Takk Holck, Lasse R takket for denne posten
  36. #100
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    2.941
    Antall takk

    Standard

    Du gjør mye fint arbeid. Morro å følge denne tråden

Side 4 av 7 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. buster83's 1986 volvo 240 16v turbo prosjekt
    By buster83 in forum 200 -serien
    Svar: 63
    Siste post: 13/05/17, 19:16
  2. Volvo 240 turbo sedan 1986 - FK motor
    By Sørgård in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 16/04/14, 00:33
  3. Volvo 240 1986 turbo selges!
    By Multin in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 6
    Siste post: 29/10/12, 19:22

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •