Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Med nyeste service 2 sw,på min XC60, ble muligheten for direktestart webasto borte når bilen går

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Sted
    Sunnmøre
    Innlegg
    249
    Antall takk

    Standard Med nyeste service 2 sw,på min XC60, ble muligheten for direktestart webasto borte når bilen går

    I sammenheng med bliss problem på min MY12,XC60 D3 R design ,ble der oppdatert software,og etter dette så får jeg ikke starte webasto med direktestart når bilen går ? Alt virker, både på timer og når direkte start brukes før oppstart av bil.
    Ønsker ikke å ha autostart på webasto,da dette fører til nedsoting av webastoen (kjent problem)
    Før software oppdateringen kunne jeg starte varmeren med bilen i gang.
    Har fått beskjed fra Volvo att dette ikke kan forandres tilbake på (som før) For min del han denne oppdateringen ikke ført til forbedring,men forverring(merkelig av volvo)
    Noen som jobber på Volvo som vet om det er en mulighet for, ALIKEVEL å få tilbake normal oppstart av varmeren??
    På min 07 mod v70 kunne varmeren (på direktestart) gå en time om ønskelig,selv om en stoppet bilen, noe som var supert når det var kaldt og en skulle stoppe for kortere periode(handling ol) , dette er også vekk på min XC60. stopper jeg bilen,så stopper webasto.

  2. #2
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Jupp, kjent sak dette.
    Går fint å starte varmeren med motoren igang, men så snart du stopper motoren, så slår varmeren seg av. Veldig irriterende spør du meg.
    Har spurt Volvo om dette, og jeg fikk samme svar som deg, ikke mulig å få tilbake :(
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Sted
    Sunnmøre
    Innlegg
    249
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Jupp, kjent sak dette.
    Går fint å starte varmeren med motoren igang, men så snart du stopper motoren, så slår varmeren seg av. Veldig irriterende spør du meg.
    Har spurt Volvo om dette, og jeg fikk samme svar som deg, ikke mulig å få tilbake :(
    Min vil ikkje starte når motoren er i gang .men starter jeg den før oppstart er alt ok. FRYKTELIG irriterende,like frustrerende er det att varmeren slår seg av ilag med bilen . Volvo her burde dere ordne opp,for dette er flere steg bakover,ikke forbedring

  4. #4
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Det er ulempen ved å oppdatere SW på bilen. Ofte er det ikke vits i å oppdatere hvis det ikke er SW-problematikk inni bildet.
    Det er et steg bakover, dessverre, men gjort er gjort.

    Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Sted
    Sunnmøre
    Innlegg
    249
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Det er ulempen ved å oppdatere SW på bilen. Ofte er det ikke vits i å oppdatere hvis det ikke er SW-problematikk inni bildet.
    Det er et steg bakover, dessverre, men gjort er gjort.

    Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
    For min del så var det bliss som rota (unødvendig utstyr spørr du meg) og så ville dei forsøke med ny sw for det.Har da trulig fått med uønska annen oppdatering også. Hadde jeg vist om dette med webastoen, hadde jeg nok krevd å få behalde den gamle.
    Men gjort er gjort.Får bare prøve å venne seg til det nye

  6. #6
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Dette med webastoen var på min bil ifra den var ny, så ingen oppdatering som har ført til det
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

Lignende tråder

  1. Kupevifte går når bilen står
    By havardr in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 2
    Siste post: 18/07/14, 22:39
  2. Bilen min kokte i går
    By Beastu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 23
    Siste post: 30/12/13, 19:21
  3. bilen min går varm på tomgang???
    By kim lien in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 10/03/11, 23:28
  4. D5 02, Bilen lugger og går i service-modus
    By buaroy in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 13
    Siste post: 29/11/10, 16:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •