Noen som har erfaring med det letta svinghjulet på pedersen racing som skal erstatte det orginale dobbelmasse svinghjulet på fk motorene? Er det noe som må tilpasses når man monterer det på?
Noen som har erfaring med det letta svinghjulet på pedersen racing som skal erstatte det orginale dobbelmasse svinghjulet på fk motorene? Er det noe som må tilpasses når man monterer det på?
Har ingen erfaring med dette svinghjulet,men vil alikevel hinte om at man bør bytte til fjæret lamell ved montering av et slikt svinghjul.
Tenkte å montere en organisk lamell. Den er vel fjæret tror jeg? Har ikke så mye greie på slikt
andersg hadde det vel på 940en hvis jeg husker rett
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Takk for svar Så på siden til pedersenracing at man burde også dreie en hylse/forlenger så akselen kan lagres opp i svinghjulet. For hvis ikke så kan trykkplaten bli ødelagt eller noe sånt. Har bilverksteder utstyr til sånt?
Må nok til et mekanisk verksted og få dette laget på mål.
Det er mulig man slipper å montere en slik hylse om man bruker en fjæret lamell.
Mulig en slik passer:
http://www.retroturbo.com/?product=m...ft-adapter-prt
Det er hvis du skal bruke m46/m47 228mm brønnsvinghjulet. Pedersen sitt er en direkte erstatning til dobbelmassehjulet og da skal ikke det være nødvendig med forlenging av kubbeakselen.
Nederst på siden her http://www.pedersens-racing.no/bil/svinghjul/
Står det en pakkepris på svinghjul, lammel og trykkplate til 8199,-
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Ikke nødvendig med hylse på dette svinghjulet da det bygger like langt ut som det orginale, men du MÅ ha fjæret lamell. Anders sprakk to orginale lameller pga de ikke er fjæra.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
For de som klarer seg med standard lamell så har f.eks 850 t5 fjæret lamell med riktig diameter og splines.
Hvordan denne passer imot 940n sin trykkplate er uvisst.
Har nå sendt mail til pedersenracing om de har fjæret lamell.
En kompis har det svinghjulet fra pedersen. Han kjøpte sånn pakke som inneholdt svinghjulet samt trykkplate fra pedersen. Husker ikke om lamell fulgte med. Ble temmelig rå tomgang på den når den er kald høres veldig sinna ut å turteller spretter opp ganske mye kjappere enn før må ha litt mer gass når man skal ta igang. Han kvelte motoren noen ganger i starten da han var vandt med et stort å tungt dobbeltmasse tidligere. Så ble ganske stor forskjell fra å gå fra det svintunge dobbeltmasse til 6,5kg
Sachs 1862428133
240mm fjæret lamell med m90 splines.
Dette er vel samme svinghjulet fra DLI-teknik?
http://www.dli-teknik.se/index.php?s...=14616&lang=sv
VW Golf 1,4 ACT
X: Volvo C70 -01
X: MB 230 CE -89
X: Volvo V70 -99
X: Volvo 240 -86
Jeg kom til å tenke på noe... Vet du åssen utforminga er på denne? Bcb anbefalte meg en fjæret 228mm lamell når jeg skulle bytte, men den bygde for langt bakover, så senteret på lamellen kræsja med hylsa utløserlageret sklir på. Om denne lamellen har samme mål som for eksempel sinter-lamell til M90 derimot skal jeg prøve å bestille en snarest om den kræsjer med akslingen derimot, sånn som 228mm'n, står man liksom bare igjen med sinter...
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Har akkurat montert ett slikt svinghjul i min 940, B230fk, og for å si enkelt - gå for fjæret lamell. Jeg kjører orginal clutch nå og den vibrasjonen/resonansen/dur som er blitt i bilen er ganske enkelt forferdelig.
Har sendt mail til og fra med BCB og får beskjed om en 228mm fjæret lamell eller en 240mm sinter fjæret lamell.
Pedersen har ikke svart meg på mail enda....men de har vel ikke, fikk svar fra ett svensk firma som selger disse svinghjulene også og det skal ikke være problem å kjøre med orginal dobbelmasse clutch på dette svinghjulet....
Hvordan er det å kjøre standar trykkplate på sinter, ser pedersen skriver at det ikke anbefales....
Jeg må har fatt på en bolt on lamell uten store modifiseringer, shims er ok men stort mer enn det gidder jeg ikke, da setter jeg heller på dobbelmasse igjen, dette er bare en bil som jeg har som nr 2 og pga ulyd kjøpte jeg dette svinghjulet.
Så noen som har noe gode tips? Trenger kun lamell som holder orginal motor med 0,7 til 0,9 bar sånn ca. Rettere sagt som orginal bare fjæret....
Sist endret av Mr. RAH; 26/10/16 kl 15:52
N - Volvo XC90 T8 R-Design 2018
N - Volvo V70 2.4 D Classic 2008(2007)
X - Volvo V90 D4 Inscription 2017
X - Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
X - Volvo 945 B230FK - M90 1998
X - Volvo V70 D3 Summum 2011
X - Volvo V70 D Limited Edition 2008(2007)
X - Volvo 760 GLE 1988
X - Volvo 740 GL 1986