Gott med "ny" koppling!
Hade nog valt den mellersta dörrpanelen.
hadde valgt den øverstebtw brev/pakke sendt i dag
![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Utfordring; m45 kasse.
Sent fra min S30 via Tapatalk
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Du har jo plass til dobbel m47 kasse der! 10trinns hadde vært krem, hahah!
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
plass til dobble lådor joTrekant bak next?
![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Høy og lav serie hadde kanskje vært noe? Nei det holder nok med vanlig 5 trinns for nå
Har forøvrig hatt styremøte i prosjektet og det ble enstemmig besluttet at bilen skal bygges om ifra stiv aksling til uavhengig bakre hjuloppheng når man først er i gang alikevel.
Dette kun pga av at alle festene i karroseriet er tilstede slik at man burde få dette godkjent også.
Mk1 regner jeg med da?mk1 får man jo kjøpt litt stash til også, så kan da bli trivelig med multilink også
beste er å fylle ut vognkortet skikkelig under "merknader"
tøft å se når folk fyller opp
![]()
Har sansen for prosjekta dine![]()
de abs deksla, kjøpt ny på volvo? Hva kosta dem isåfall? =)
Stemmer,var litt usikker på hvilken utgave jeg skulle ha så jeg kjøpte begge.
Det ene dekslet skal iallefall ha et lite feste som er skrudd i abs sentralen,men det var utgått.
Det var ikke så lett å se/finne festene i katalogen(bortsett ifra det nevnt over)
De kosta en 250ish kroner per stk![]()
Snyggt!
Kommer sitta fint med ambulansstaget till länkarmskonsollerna.![]()
Da har man vært på handel igjen.
På difflokket sto det hærlige 3.91 i utveksling,noe som er sånn ca helt ubrukelig med en normal manuell kasse.
Etter å ha tatt en titt bak lokket viste det seg at den hadde "slungdiff" og 4:10 utveksling.
Så utvekslinga må byttes med andre ord
Forøvrig ikke 100% spikret at det blir mk2 aksling på vogna,men siden den hadde hyggelig pris så ble den nå kjøpt uansett.
Men inget var i sönder på själva "ramen"?
Blir ju kanonbra det där! Blir det vanlig lack eller möjligen pulverlack sedan?
Når jeg kjøpte vogna så var ikke servoen fungerende,og beholdern tom for olje noe som var et heller dårlig tegn..
Etter å ha fyllt olje og tatt en titt under bilen fant jeg ut at både tannstanga OG oljepumpa lakk.
Trenger vel ikke legge så mye i å forklare hvilken tannstang som har stått på bilen..
Under bytta av tannstange fant jeg også ut at leddet imellom rattstamme og tannstang kun hadde bevegelighet i en retning,så det ble også bytta.
760 v6 har pumpe tilsvarende gammel 240 plassert veldig langt ned slik at man er avhengig av en lang tynn trakt for å få fyllt olje.
Noen slik pumpe hadde jeg heller ikke så etter litt mindre justeringer så fikk jeg montert pumpe med seperat beholder ifra 16v delebilen.
Nok en "heftig" oppgradering med andre ord![]()
Gott med "ny" styrväxel! Kanon att det gick att modda dit grejerna från 16V!![]()
Kor finner du alle disse bilane?![]()
Volvo 740 GLT 16v '89
Volvo 940 Turbo (FT) '91
Audi A8 V8 TDI '07
VW Golf 1.8T Syncro '88
VW Jetta 16V '85