Då var det på tide med ny volvo igjen..
Etter at e solgte gamle 740n 16.mai, har savnet etter den vært stort, selv om det var me greier med den

Kjøpte da Skoda Octavian te ein kamerat a meg i håp om å få problemfri bruksbil, men slik blei et ikkje.. Så endte med å bruke Datsunen min hver dag i sommer Da det ettervært begnte å nærme seg høst igjen henta eg 940 delebilen te ein kamerat a meg, får å hive motor og gir oppi og sende på PKK, men ettervært som meir og meir rust dukka opp, så ga e blanke i det og solgte bilen te brudern som satte den istand og solgte den hvite sedanen og ratter nå rundt i ei burgunderrød vogn. Men ville jo da fremdeles ha volvo, og ringte på ei turbovogn i sarpsborg området men den var solgt, så endte med at eg handla ein MB S124 300TDT av ein kamerat, kosta på den litt småtteri, og endte med at eg bytta den i 2stk 745 Med ei del snacks

Etter mye attog fram så måtte begge 740ane heim frå vikersund på tralle.. Min på ei tralle med lastekappasitet på rett over 1000kg etter S70 T5.. Gikk fint det, med unntak av at mi ikkje konne passere 70km/t.. Dagen etter så var mi oppover å henta delebilen, som e ga bort te han kameraten min som e handla Merca av vist han blei med å henta bilane. Også denna gången med for lita tralle og den hvite 940n te brormin som trekkvogn denna gången.. Mi vog tralla på vekta på Lannerheia mellom Larvik og Porsgrunn, 1920kg viste vekta.. Vel, heim kom mi uten no problemer av noe som helst slag

Delebilen som e ga bort er ei org. 86mod TIC vogn med takluke og automat. HAr stått svart skinn interiør og svart taktrekk i den, men det er flytta over i den blå min før mi henta dei. Her på vei heim.


Her var skilta bare å bestille, betale om.reg og halv årsavgift. Så står nå på skilt, men går ikkje da det er ein elektrisk feil ein vei, så får snart LH2.4 nett og manuell.

Så over te den lyseblå GLn min.

Denna er også et lite mysterium.. Er bygd om til LH2.4 i fra 240 ein gång, og kan muligens oxo være derfor den ikkje ville heim for egen maskin, men det funker nå fint nå..

Er ein 1988 Volvo 740 vogn.
Litt utstÿr som:
- EL takluke
- EL ruter fårran
- EL antenne
- Svingbart hengerfeste(ser det ut til)
- EL speil med varme i
- Svart taktrekk
- Svart skinn
- Lamell aksel
- Midt armlene med koppholdere
Sikkert meir au som e ikkje kommer på i farta.









Etter å ha kjørt den som den var med 531 topp og VX3 (som eg ikkje fant ut før e kjørte ras på motoren), begnte e å bli lei av å kjøre sugemaskin
Så kvelden før det var Stortreff på YX Lillesand, fant e ut av det at nå måtte gamle F-maskina tvangsfores med luft, FK manifold, T3/T4 turbo, T6 dyser(på 3bars trykk), liten ALU IC, turbohjerner og 3" DP hivd på.. Vel, gikk jo fært den eine lørdagen, fram til eg skulle heim igjen, drøy halvtime heima fra.. F-maskin med 405 000KM lika vist ikkje ei blanding av muligens for varm olje, mager blanding og 1,5bar++ i ladetrykk




Så nå labber den rundt med FK maskin på orginalt trykk.. Er i gang med å bygge opp F blokka fra gamle 740n min med FK råpder og ned dreide stempel, sammen med oppsettet e kjørte med før motorraset Før FK maskina skal få bli et litt meir solid og serriøst bygg

Videre planer er:
- Forsterka trykkplate
- M46 girkasse
- Slippe den litt nærmere bakken
- På med USA fronten til våren igjen, da med nye parklys, blinkls og H4 innsatser.
- På med Add-on fårran til våren
- Vinge bak
- V90 visker bak
- V90 bakluke håndtak
- 960 håndtaks kåper
- Klare tåkelys med Gul xenon, ligger klart

Håper det faller i smak hor folket