Nå skal volvoen selges.

Bilen staret sitt liv hos første eier (Lars Johansen) 26. April 1991.
Han fikk bilen lever fra Bilvex i Skövde i Sverige, og den fikk registrerings nr BRC 493.
Servicer er fulgt på Bilvex som har solgt den frem til 60 tusen servicen som er utført 13/09-1994, så er neste service på 75 tusen utført 26.05.1995 på Bilservice i Tønsberg og der er servicene fulgt frem til 150 tusen på bilservice i 99.
Da den ble solgt til eieren som hadde bilen før meg.

Når i mai 2010 jeg kjøpte bilen hadde den stått siden 2007 så det mye deler som er byttet siden det.

Bilen er som sagt en 1991 modell, har B230FB motor (531 topp med VX3 kammaksel) som yter 131HK (96Kw) og har gått 349621km.
Gearkassen er en M47, femtrinns kasse.
Både motoren og gearkassen har fått ny olje, samt registerreim og lamba sonde er nylig byttet.
Har byttet foringer i forstilling til poryethan, samt montert en sam sportsstag mellom dempertårnene.
Bakstillingen har fått poryethan foring i panhardstaget og det er nylig byttet olje på difrensialen.

Rutene er sotet med soyafilm som kan taes av og monteres igjen.
Samtlige blinklys er byttet med hvite og alle pærer virker.
Innvendig har jeg ikke gjort store modifikasjoner, fått loddet opp nye dioder i samtlige brytere da alle pærene var gåene.
Videre så er det montert en Sony CDX GT740UI cd,radio,usb,aux spiller som er koblet til en dynaBel forsterker som er montert under gulvplaten i baggasjen.
I dørene er det montert jbl 5" og i dashbordet er det 4" gas samt en kicker L5 basser i bagasjen som alt drives av forsterkeren.

Sommerfelgene er EXE Pegasus Wasabi 8X18" med Kuhmo Ecsta LE Sport 225/40-18 dekk der to er slitte pga skjev forstilling i fjor sommer, de to andre har mye mønster igjen.
Vinterdekkene er originale Volvo "omega" 6X15 med 195/65 R15 Kumho I´Zen kW 31 piggfrie dekk.
Disse dekkene er kun kjørt med i 4 måneder i fjor vinter så her er det mye bra dekk igjen.

Videre følger det også med ett sett originale Volvo Draco "740 turbo felger" 6X15 ET25 felger uten dekk.
Samt et stk Luisi ratt som er veldig lite brukt, har ikke boss til dette.

Det meste av arbeidet på bilen er beskrevet i denne tråden:
Espens volvo 945 worklogg

Du finner masse bilder av bilen fra jeg kjøpte den og frem til nå på min facebok side: https://www.facebook.com/espen.krist...8646720&type=3

Det eneste som jeg vet er feil med bilen er att når den kommer til 80km så går ikke spedometeret høyere, det blir stående rett under 80 uasett hvilken hastighet du har.

Bilen er eugodkjent tilogmed 30.09.2015, årsavgiften er betalt og det er ingen heftelser på den.
Selvfølgelig leveres bilen nyvasket og med full tank

Prisen er 25000,-

Innbytte er uaktuelt.
Bilen står i Horten og kan sees/prøves på dagtid.