Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 55

Tråd: Guide for skånsom vask av bil.

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Swissvax Washpudel.

    I starten av Juli ifjord gikk jeg til innkjøp av SV washpudel. Denne har blitt brukt flittig siden den gangen på sommer og vinter.

    En skjelden gang i blandt har jeg også vasket felgene med denne (etter bruk av felgrens og avspyling). Dette er ikke noe jeg pleier å gjøre til dagelig da jeg har egen mitt som jeg bruker på felger.

    Egentlig så er det Chenillemitten som er min favoritt, men jeg liker også Pudelen. Hovedårsaken til dette er egentlig det at den er hvit. Med en hvit mitt føler jeg at jeg har mer kontroll på hvor godt forvasken min fungerer. Selv mener jeg at forvask er det viktigste puktet for skånsom vask. Derfor liker jeg å følge med på dette.

    I løpet av denne tiden har jeg også fått ny favoritt innen forvasken. Det er Bilt hamber Autofoam. Denne bruker jeg i blandingsforhold 1:100 som anbefalt og synes den fungerer utmerket selv om den er utvannet såpass mye.

    Det jeg vil frem til her er at som de fleste vet så skal det ikke mye til før det som er hvitt blir møkkete. Jeg har tatt et bilde av SV pudel slik som den er nå etter nesten 1 års bruk. Litt gulere i fargen har den blitt. Usikker på om dette har kommet fra felter som ikke har fått skikkelig forvask (nedre paneler et sted som det ikke har lagt seg skum eller lignende) eller om det har kommet fra møkkete hender som jeg fort får på jobben pga. slanger osv. er litt møkkete. Det kan også være en blanding av disse 2 årsakene.



    Uansett, veldig fornøyd med det jeg har lært på Detailersclub.
    Sist endret av Øyvind G; 08/04/13 kl 13:57

Lignende tråder

  1. Vask av hovedlykter..
    By SnurrDass in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 14
    Siste post: 16/10/12, 07:52
  2. Høytrykksspyler til vask av bil.
    By iPaal in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 21
    Siste post: 04/04/12, 19:19
  3. Felg Rens/Vask.
    By jeprex in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 1
    Siste post: 20/08/11, 23:08
  4. vask av bil på vinterstid
    By T90 in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 4
    Siste post: 29/03/11, 22:52

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •