Sitat Opprinnelig postet av v0lv0 Aksar Vis post
JAA!!! tenkte meg ikkje om her, hehe. etter eg posta det inlegget så sa de seg sjølv at de ikkje kunne stemme :P er nok ganske så tilfeldigt om det stemmer..

bra du og har kjørt bilcross, da sjønner du litt kva motor eg er ute etter

sjønte ikkje dette heilt: " Derfor ville jeg heller Kjørt med litt avansert kam, som vil gi mer midtregister og satset på en 11,5:1 i grunnkomp, du har tross alt lengre kam, så selv o mden skulle være avansert litt bør du ikke få noe særlig over 8,5:1 og da er du litt i safe-sone siden du ikke har fått prøvd ut hvor bankemotstandig brennkammerne din er enda."

meiner du eg skal satse på 11,5 grunn/statisk komp (altså i teorien) og så bør eg ikkje få noko særlig over 8,5 dynamisk? eller skal eg ha 11,5 dynamisk? men kva meinte du da med 8,5?

grunnkomp= statisk=" i teorien" ?
dynamisk = "det den er" ?
Det Njål sier er at han mener at 11.5:1 i statisk kompforhold - det er komp-ratioen/CR som vi vanligvis snakker om - er det du bør satse på, med en relativt vanlig kam så får du da ca 8.5:1 regnet fra punktet stempelet står på når innsugsventilen stenger, aka Dynamisk kompratio.

11.5:1 i dynamisk CR er rundt 16:1 eller så, så såfremt du ikke skal kjøre metanol så tror jeg neppe det blir en høydare..