Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1175

Tråd: forgasserturbo-tråden

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mattis Vis post
    Jeg viste faktisk ikke at det var en egen turbo til R-sport settet, det eneste som ikke fulgte med den dele-AT motoren var nettopp turboen
    Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøre mer enn ca 0,5 bar på denne motoren,pumpe og BTR skal monteres til tross for det relativt lave trykket, planen var bare å få mer futt for minst mulig kronasjer, da den er smertelig treg nå.

    Jeg kastet min AT fordeler til skogs(tok av klokka) etter en prøvetur på et par KM, var en klar oppgradering å montere den "elektroniske" fra en 230A.

    Jeg kommer sikkert tilbake med flere spørsmål når jeg har den oppe å går
    Det er en TB0313 / TB0368 turbo med delenr. 465115-xxxx og 465446-xxxx
    Dette er en Trim 45 turbo som har 40,5 mm inducer som rekker til ca. 225 hp.

    SÃ¥ kan den relativt enkelt oppgraderes med ett slikt kompressorhjul:
    https://ktsturbobilletx.com/turbo-bi...5-11-0-forward

    Dette er designet for å oppgradere de følgende T3Trim60 turboene sitt støpte kompressorhjul med delenr. 409096-0013.

    444836-0001, 452064-0001, 465103-0002, 465133-0004, 465189-0001, 465286-0004, 465358-0003, 465404-0003, 465503-0001, 465562-0004, 465564-0006, 465576-0004, 465593-0001, 465103-0002 / 465189-0002 / 465593-0001 / 444836-0001 / 452064-00014 / 65103-0002 / 465103-0009 / 465103-0010 / 465133-0004 / 465189-0001 / 465189-0002 / 465189-0003 / 465286-0004 / 465358-0003 / 465404-0003 / 465503-0001 / 465562-0004 / 465562-0005 / 465564-0006 / 465576-0004 / 465576-0005 / 465593-0001 / 465593-0003 / 465593-0007 / 465593-0009 / 465593-0013 / 465705-00014 / 65707-00014 / 65736-0004 / 465738-0003 / 465753-0001 / 465954-0004 / 465954-0008 / 465954-0012 / 465954-0016 / 465978-0007 / 465978-0008 / 465978-0009 / 465978-0010 / 466112-0001 / 466129-0001 / 466129-0003 / 466169-0001 / 466169-0002 / 466218-0001 / 466334-0006 / 466334-0007 / 466334-0008 / 466334-0009 / 466334-0010 / 466334-0011 / 466334-0012 / 466334-0013 / 466334-0018 / 466440-00044 / 66440-0005 / 466440-0006 / 466586-0002 / 466586-0003 / 466586-0004 / 466586-0005 / 466586-0006 / 466586-0007 / 466800-0004 / 466800-0005 / 466848-0001 / 466980-0001 / 466990-0001 / 467178-0001 / 468385-0005 / 468385-0006

    Du er nok langt fra alene om å ikke være informert om spec. på R-sport turboen. Valg og bruk av feil turbo (for liten) har store deler av ansvaret for at ryktet til AT motorene er som det er, ufortjent dårlig.

    EFI bensinpumpe, Malpassi BTR, 0,5 BAR ladetrykk og korrekt tenningstidspunkt får deg fint over smertegrensen.

    Husk å kaste den originale stilftecoilen samme veien som fordeleren for uten den "elektroniske" coilen blir ikke gnisten så kraftig som vi ønsker.

    Nysgjerrighet er veken i kunnskapens lys så spør i vei.
    Sist endret av Batland; 13/09/24 kl 15:34

Lignende tråder

  1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 26/01/20, 13:53
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 14/07/10, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •