Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 37

Tråd: Øyvind.G Volvo 244L 78 - SELGES

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard Øyvind.G Volvo 244L 78 - SELGES

    lager tråd om denne bilen igjen. fant ut at denne ikke blei laget igjen etter volvoforum datt ned.

    igår fikk jeg bilen til å gå ordentlig på tomgang osv, så da skjer det nok litt med denne igjen litt framover.

    bilen er en 78 modell (forige eier sa det var en 77 model, men alt på bilen tilsier at det er en 78) 244l. km stand er 198118 km

    stod orginalt en b19 i den, og gammle typen M45 (med grove splines).

    dette ble byttet ut med en E230E motor med etter montert 1 stk Weber forgasser. girkasse blei en M46.

    det ble også byttet bremser pga denne bilen har stått en stund og alt var rustent og satt fast. da ble det oppgradert til ventilerte skiver foran.

    så. litt bilder.

    her står den ny innkjøpte bilen. kjøpte den en gang i 2008, så jeg har hatt den en stund nå:





    her står den på utsida av verkstedet. rimelig matt i lakken:



















    motorommet. her har det også blitt vasket, men sånn var det når jeg akkurat hadde kjøpt den



    innvendig. her er det rimelig støvete og møkkete. den har selvfølgelig blitt støvesugd etter disse bildene er tatt, men skal nok få tatt en innvendig shine i denne igjen med litt bedre utstyr og erfaring enn jeg hadde i 2008:

















    bilen er i relativt god stand i karrosseriet, men litt rust er det jo. jeg må bytte reservehjulsbrønner.











    den gangen var det autoglym polering som var tingen, så denne ble rubbet og rubbet med AG PR og polert med AG SRP. den blei jo mye bedre enn det den var, men kommer til å ta en skikkelig lakkorrigering på denne med maskin og 3M perfect it før jeg slepper den ut på veien.

    har også noen bilder etter AG poleringa:



















    monterte lasketrapp på den, men den har jeg tatt av igjen.



    rustblemmer ble flekklakkert. får se hva jeg gjør vidre med det. tenkte jeg skulle prøve å våtslipe her og se åssen det blir:







    i bagasjen under teppet var det endel overflaterust:



    her ble det lagt et godt lag med brunox og grunnet etterpå:



    R-sport trekk har jeg kjøpt til den. fikk de ganske billig og det er i god stand, så jeg slo til:





    alicat hjula som stod på. har planer om å pusse opp disse og kjøpe nye dekk til de. vuderer å lakkere senteret gull og polere opp kanten eller lakkere hele felgen gull eller sølv. ikke helt sikker på hva jeg gjør her:



    spyla over bilen igår, så jeg fikk vekk det verste støvet. tok noen bilder med mobilen etter avspyling. skal ta noen bedre bilder av den etter jeg har tatt en skikkelig vask og har med meg kameraet.







    mulig tråden ble litt rotete, men det er pga dette er gammle bilder som ligger litt her og der på pc'en. kommer til å rydde opp litt etterhvert og bildene som kommer vidre i tråden her vil være av bedre kvalitet
    Sist endret av Øyvind G; 01/12/13 kl 13:08

Lignende tråder

  1. Volvo 244L -78 selges.
    By Øyvind G in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 13
    Siste post: 20/07/15, 22:15
  2. 1978 Volvo 244L selges -SOLGT
    By krisvol in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 11/06/14, 23:00
  3. Volvo 244L 77mod selges
    By Morten B in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 7
    Siste post: 25/10/12, 19:02
  4. volvo 244l 1977 selges/byttes
    By gardern in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 31/05/12, 14:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •