Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 65

Tråd: 850 starter ikke

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard 850 starter ikke

    http://www.youtube.com/watch?v=ejatoP3ptDU

    Hei folkens!

    Har forsøkt på diverse andre forum også, men har ikke fått noen gode svar på de. Derfor forsøker jeg her også.



    Enkelt og greit fortalt, så starter ikke bilen min.

    Type: 1995 Volvo 850 2,5 20v

    Hva har jeg gjort?
    Kjøpte nytt batteri i november, og da fungerte den "greit". Den var litt tungstartet, men den startet etter noen omdreininger.

    I Desember ville den plutselig ikke starte lengre. Forsøkte med startkabler, men det hjalp ikke. Hadde ikke kjørt på 1 uke, så det var jo en tabbe av meg (var jo 15-20 speik ute)

    Etter nyttår: Leverte tilbake batteriet, og fikk konstantert at det var ødelagt. Samtlige celler var kaputt. Fikk byttet det inn i et kraftigere batteri, 62-ampere. I samme slengen kjøpte jeg nytt fordelerlokk, rotor og plugger.

    Kom hjem og monterte batteriet. Wshjoooom, bilen startet ved første forsøk!
    Men... den døde etter 3 sek. Byttet så fordelerlokk og rotor, samt pluggene. Dette hjalp heller ikke.



    Symptomer: Motoren dras rundt av starteren. Setter jeg bilen i revers og slurer på clutchen, så kjenner jeg at den drar. Altså selve motoren går irundt. (Bilen "filer", heter det vel?)

    Det kommer bensin frem til motoren. I allefall frem til hvor den ventilen (ser ut som en sykkeldekkventil) står (ligger paralelt med topplokket.)

    Har sjekket gnisten, og det kommer ingen ting når man vrir om nøkkelen.

    Her om dagen kjørte jeg diagnoseringssystemet som er innebygd i bilen. Det ga feilkode 314 (3-1-4) på nr.6 som betyr: "Signal fra kamakselens posisjonsgiver savnes".

    Jeg forsøkte så å bytte denne, uten hell!.... fikk samme feilkode når jeg forsøkte diagnoseringen igjen.

    Sjekket gnisten igjen, og den er fortsatt fraværende. Det er antydning til en biiiitte liiiiiten gnist når jeg slår av tenningen etter å ha forsøkt å starte.



    Testet også litt med et multimeter hvor jeg fant ut følgende:
    - Coil er OK, både på den lave motstanden (målte 0.7) og den høye motstanden (målte 7000) er innenfor de vanlige verdiene.
    - I kamakselposisjonsgiveren har jeg blitt fortalt at det skal måles 0.5V når tenningen er på, ved normale omstendigheter. Der målte det nå 0.00

    Det vil vel si at Coilen er utelukket, og at det må være noe med ledningsnettet til kamakselsposisjonsgiveren?

    Tips tas imot med stor takknemmelighet
    Sist endret av joa88; 10/03/12 kl 19:18

Lignende tråder

  1. s80 starter ikke
    By madde in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 15
    Siste post: 14/01/11, 20:04
  2. 850 starter ikke
    By roar57 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 27
    Siste post: 14/12/10, 11:58
  3. Bilen starter ikke.. har ikke gnist.
    By _s90r_ in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 30/07/10, 19:17
  4. volvo 940 98 mod starter ikke. får ikke bensin hvorfor?
    By Bjørnstad in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 11/07/10, 18:25
  5. v70 starter ikke.
    By rogern in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 02/03/10, 00:18

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •