Må nesten slenge meg inn i denne tråden jeg også ;-)

Har en kommentar til han som mener at man må komme seg inn i en S80 for å se at det oser av kvalitet.

FEIL.

Jeg har hatt en 2008 S80 D5
AWD
med alt utstyr i 1,5 år, flott bil og strøken komfort. Nå har jeg anskaffet en 2007 V50 2.0D, og forskjellen mellom de to bilene er aldeles ikke så stor som man skal tro. Innvendig er de to modellene relativt like, spesielt ved første øyekast. Selvfølgelig har S80 en del mer utstyr og bedre støyisolering, men det er en bil som koster det dobbelte. Utseendemessig er S80 stiligere og penere, men V50 er pen den også.

V50 har en veldig stiv fjæring til å være så liten, føles like stiv som S80 på demperinnstilling på advanced. Dermed føles den relativt sportslig og ligger som støpt på veien, og er aldeles ikke understyrt som noen har antydet.

Kan ikke komme på noe negativt å trekke frem om V50 utover bakseteplassen, som naturlig nok kommer av at det er en ganske liten stasjonsvogn. Gjerrig på drivstoff, sprek motor, bra kjørekomfort og så langt ingen problemer gjør at jeg på alle måter kan anbefale denne bilen til andre.

Er spent på V60 når den kommer dog! :-)