Hei
De siste dagene har bilen oppført seg litt rart. Den har lugget litt under kjøring, og en gang har den virkelig lugget. Ser turtall detter ned en del når dette skjer. Og jeg har mistet motorkraft under kjøring.. slik at ikke noe skjer når jeg trykker på gassen.. før den plutslig kommer igjen. Ellers kjører den greit, men noe er annerledes.
Så i dag kom feilmeldingen. "Motorsystem SERV. ERFORDRAS" og motorlampen lyser orange.
Koblet på iCarsoft CR MAX test enheten og kjørte autoscan
Da kom det opp en del feil.
https://photos.app.goo.gl/ETt3gDqvgY1tko8E6
Se bort fra feil omDDMspeilmotor. Det vet jeg ikke virker og er ikke relevant til denne problemstillingen (den virker bare en retning)
Se også bort fra regnsensor problemet da det er en feilmelding fra da de skiftet ruta og ødela regnsensor. Denne er byttet og virker nå. Har nullstilt den etter denne sjekken.
ICMfeilen er også bare å se bort fra. Blåtann fungerer som den skal i bilen. Men har ikke SIM kort installert i den innebyggede orginale telefonen.Vet ikke helt hva den klager på.
Ikke hatt problemer med høyttaler heller, så vet ikke hva den kortslutningen egentlig gjør for lydanlegget. Aldri vært feilsøkt på.
Den Swirl aktuator feilen er også kjent. Den lille armen er i orden og festet i begge ender (kjøpte ny arm her for noen år siden) Mener det var en feil til som hang sammen med denne.. Usikker på hvilken av disse andre det gjelder. Det har verksted sagt at dette ikke er noe poeng å reparere.
Men over til de andre feilene, er det noen som får noe fornuftig ut av de? Jeg kan gå inn på detaljer/verdier på disse om ønskelig. Evt så må jeg vite hvilke, for det er mye å ta bilder av. Mulig jeg kan lagre en rapport for alt, men diagnoseverktøyet er veldig nytt og jeg har ikke fått satt meg inn i det.
Håper på noen fornuftige svar og kanskje noen tips til hva jeg kan prøve, som er enkelt. Jeg har ikke tilgang til bukk etc