Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: Motorsystem Serv. Erfordras - XC90 2.4 D5 - 2012 modell

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Siberiantiger sin avatar
    Medlem siden
    27. okt. 2021
    Sted
    Molde kommune
    Antall takk

Standard Motorsystem Serv. Erfordras - XC90 2.4 D5 - 2012 modell

Hei

De siste dagene har bilen oppført seg litt rart. Den har lugget litt under kjøring, og en gang har den virkelig lugget. Ser turtall detter ned en del når dette skjer. Og jeg har mistet motorkraft under kjøring.. slik at ikke noe skjer når jeg trykker på gassen.. før den plutslig kommer igjen. Ellers kjører den greit, men noe er annerledes.

Så i dag kom feilmeldingen. "Motorsystem SERV. ERFORDRAS" og motorlampen lyser orange.

Koblet på iCarsoft CR MAX test enheten og kjørte autoscan

Da kom det opp en del feil.

https://photos.app.goo.gl/ETt3gDqvgY1tko8E6

Se bort fra feil om
    DDM
    speilmotor. Det vet jeg ikke virker og er ikke relevant til denne problemstillingen (den virker bare en retning)
    Se også bort fra regnsensor problemet da det er en feilmelding fra da de skiftet ruta og ødela regnsensor. Denne er byttet og virker nå. Har nullstilt den etter denne sjekken.
    ICM
    feilen er også bare å se bort fra. Blåtann fungerer som den skal i bilen. Men har ikke SIM kort installert i den innebyggede orginale telefonen.Vet ikke helt hva den klager på.
    Ikke hatt problemer med høyttaler heller, så vet ikke hva den kortslutningen egentlig gjør for lydanlegget. Aldri vært feilsøkt på.
    Den Swirl aktuator feilen er også kjent. Den lille armen er i orden og festet i begge ender (kjøpte ny arm her for noen år siden) Mener det var en feil til som hang sammen med denne.. Usikker på hvilken av disse andre det gjelder. Det har verksted sagt at dette ikke er noe poeng å reparere.

Men over til de andre feilene, er det noen som får noe fornuftig ut av de? Jeg kan gå inn på detaljer/verdier på disse om ønskelig. Evt så må jeg vite hvilke, for det er mye å ta bilder av. Mulig jeg kan lagre en rapport for alt, men diagnoseverktøyet er veldig nytt og jeg har ikke fått satt meg inn i det.

Håper på noen fornuftige svar og kanskje noen tips til hva jeg kan prøve, som er enkelt. Jeg har ikke tilgang til bukk etc
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder
    Sist endret av Siberiantiger; 20/05/25 kl 20:05 Begrunnelse: Endret tittel
    Ronny

Volvo XC90 D5 2.4 AWD R-DESIGN
    2012 modell (Type I, Fase 2)
    147KW 200 PS
    Motorkode D5244T18
    Reg # KB41643

Lignende tråder

1. Motorsystem ser. erfordras
    By Monsen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4