Har for en ukes tid siden gått til innkjøp av 2013 mod XC70 med automat. Dagen etter jeg hentet bilen kommer det opp i dashbordet "Parkeringsvarmer krever service" og "Girvelger krever service" med feilkoder B1D3392 og P093112 henholdsvis. Feilkoden på Webasto er jeg ikke så engstelig for men girkassen derimot.

Tok kontakt med forhandler der jeg kjøpte bilen som ba meg dra innom verksted for å få lest ut feilkoder. Fikk time hos Meca siden Volvo forhandler er et godt stykke unna der jeg bor. Meca kunne ikke garantere men var sikker på at flushing av girkasse ville få bukt med feilkoden på girkassen og at repsett til webasto var løsningen og fikk et pristilbud på 25.500kr for dette. Har ikke fått det skriftlig fra forhandler enda men per telefon sa de at denne kostnaden skulle de da.

Bilen har gått 198.000 og jeg er litt engstelig for å flushe girkassen da jeg ikke finner tak i noe historikk på at det har vært gjort før. Har lest litt rundt at dersom bilen har gått såpass langt uten flushing eller oljeskift så kan man gjøre vondt verre. Noen her inne som har noe erfaring med den feilkoden på girkassen og kan gi meg en annen anbefaling?