Jeg har prøvd å få svar på disse spørsmålene i facebookgrupper, til og med hatt den på Volvo-verksted flere ganger.
1. Jeg får ikke starte dieselvarmeren, med feilmelding lavt batteri. Den setter seg i standby nesten med en gang. Jeg har fått skiftet batteri hos volvo som var svindyrt (batteri fra biltema passet ikke, pga en sikringsboks på toppen...). Hva i alle dager kan være feil, og hvordan feilsøke dette? Jeg har ikke kunne bruke dieselvarmeren på flere år, selv etter batteriskifte pga. den feilmeldingen
2. Bilen har tilhengerassistanse, og jeg får valgt den når jeg IKKE har tilhenger tilkoblet. Kobler jeg tilhenger til bilen forsvinner assistanse-opsjonen. Det er jo helt idiotisk. Noen som vet om dette er en bug Volvo ikke gidder å fikse eller må en ha en spesiell tilhenger?
3. Nå begynner displayet å bli ganske gammelt, og får ikke mer navigasjon. Jeg har sett sånne ettermonteringsett som gir apple carplay og andrioid auto (bruker apple, men greit å ha begge). Er det noen som har prøvd disse settene som settes inn der displayet står og får de faktisk integrert? Hadde jo vært veldig greit med google navigasjon på bilen.
Bilen har så vidt gått 80k på Oslos motorveier så det er masse liv igjen i denne bilen, så vil ha bort disse irritasjonsmomentene, men når INGEN offisielle Volvo-verksteder kan hjelpe meg forstår jeg ikke dette.