Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: 07 V70 2.4D Gasspjeld

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Gjerdrum
    Innlegg
    17
    Antall takk

    Standard 07 V70 2.4D Gasspjeld

    Hei
    Har problemer med gasspjeld på konas V70. For 2-3 år siden fikk hun meldingen "Motorservice erfordras" og bilen gikk i nødmodus. Dro innom Volvo og fikk kjørt en diagnose. De konstanterer defekt gass spjeld og gir pris på en et sted mellom 5 og 7 tusen for delen.
    Jeg syntes det er litt rart at en dieselbil skal ha gasspjeld tar en titt og ganske riktig har den et. Jeg tar det ut, sjekker det og finner at det ganske riktig er defekt. Ene plast drevet inni mangler noen tenner. Leter litt og finner et firma på nett som skal ha ca 2k og det gamle spjeldhuset i bytte mot et nytt. Bytter det, feilmelding forsvinner og bilen fungerer frem til for ca 2 mnd siden.
    Motorlampe lyser og bilen i nødmodus. Diagnose på Volvo, defekt gass spjeld.
    Jeg sier at jeg syntes det er litt rart siden det er bytta for snaue 100.000km siden.
    Får vite at jeg skulle ha "programmert" det nye til bilen og at det derfor har gått i stykker.
    Tar en ny titt selv. Ser i første omgang og ut men en nærmere sjekk viser at børstene i motoren er slitt, og det fusker litt innimellom. Jeg bytter de(laget nye selv). Bilen er fortsatt i nødmodus og går tilbake til Volvo. De sier spjeldhus fortsatt ikke fungerer etter at de gjorde en ny adapsjon. Regner med det er det samme som programmering, men med et mer riktig navn siden det ikke er noe som kan programmeres i spjeldhuset.
    Bilen er nå ikke lenger i nødmodus men motor lampe lyser fortsatt.
    Har bare en generisk obdii leser og ser at spjeldhuset returnerer en litt annen verdi en hva ecu kommanderer. Er det ikke dette de skulle ha justert ved adapsjonen de gjorde?

    Er verdiene nedenfor greie selvom de ikke er helt like?
    Hvorfor i €?>€]^^|{>|!| bruker de et gasspjeld på en dieselbil?
    Øverst turtall, midten commanded throttle og nederst Throttle possition.
    Sist endret av EspenT; 18/07/17 kl 19:46

Lignende tråder

  1. gasspjeld, v70 xc 2001
    By SirKim in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 29/08/17, 08:43
  2. Bytte elektronisk gasspjeld på V70 2000(1.gen)
    By henrik940 in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 3
    Siste post: 12/01/16, 00:11
  3. Trøblete gasspjeld volvo v70 2.0t
    By HelgeS in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 13/06/14, 14:56
  4. Bah!! Gasspjeld Volvo V70..
    By Ståle.S in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 20
    Siste post: 10/04/11, 22:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •