Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Volvo V70 2002 modell 2.0 l 180 hk

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. des. 2016
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard Volvo V70 2002 modell 2.0 l 180 hk

    Jeg har noen spørsmål angående min Volvo V70.
    1. Jeg har en lekkasje i bensinpåfyllinga, når jeg fyller tanken drypper det under bilen. Lekkasjen er rett ved tanken, men jeg har ikke kommet til og sett akkurat hvor. Er det noen som har en formening om det er mye arbeid å bytte påfyllingsrøret?
    2. Bilen har snart gått 390.000 km og har begynnt å bruke noe olje, det ryker endel av eksosen. Er det verdt pengene å gjøre noe med dette?
    3. Opplevde noe snodig da jeg installerte et ekstra ryggelys på bilen. Jeg hadde identifisert riktig kabel for ryggelys og kobla fra batteriet som beskrevet i boka. Kobla lyset via ledning til venstre ryggelys og jordingskontakt i bagasjerom fra batteriet. Koblet batteriet igjen og skrudde på tenning, satte bilen i revers for å teste, og lyset fungerte. Men da jeg skulle starte motoren ville den ikke starte. Måtte kinne lenge og pumpe med gassen for å få motoren igang. Da den startet lyste denne varsellampa for avgass systemet. Jeg syntese også motoren gikk litt ujevnt. Jeg rygga bilen på plass i garasjen og stoppa den. Noen timer senere sjekket jeg instruksjonsboka for om diverse sikringer, drog ut og sjekket x antall sikringer i motorrommet, men fant ingen ting galt. Prøvde så å starte bilen, den startet med en gang akkurat som vanlig - og varsellyset var borte. Er det noen som har noe fornuftig svar på hva dette var for noe?
    4. Et annet problem jeg har er at kun bremselys oppe virker. Når jeg trykker på bremsepedalen kommer det opp "Sjekk bremselys". Jeg hadde bilen på verksted for en tid tilbake, men de fant ingen feil. Alle pærer var ok, og det fant ingen problemer med relèer - skal visst nok være 2 til bremselysa. Jeg kjørte en tur med tilhenger, og da forsvant varselet enkelte ganger. Så jeg tenkte at det var kontakten for tilhenger, skiftet denne - og det hjalp ingen ting.
    5. Og så har jeg ett snodig fenomen som oppstår av og til med piping når jeg slipper bremsepedalen, og av og til også gasspedalen. Har funnet ut at hvis trykker og slipper fort på bremsepedalen så forsvinner det. Er det noen vet hva dette kommer av, eventuelt om det går ann få slutt på.
    Sist endret av Kjartan; 03/12/16 kl 20:45

Lignende tråder

  1. volvo v70 d5 2002 modell ecm 2505 too low fuel pressure.
    By Runis in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 10
    Siste post: 18/01/18, 13:29
  2. Skifte girkule Volvo V40, 2002-modell
    By Photobscura in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 1
    Siste post: 17/07/15, 16:46
  3. Hjul lager fremme på V70 D5 2002 modell
    By Tor-Erik in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 11
    Siste post: 15/11/13, 18:36
  4. V70 AWD 2.5 Turbo 2002 modell, går i nødmodus, hjelp?
    By VolvoTrond in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 18/06/13, 22:48
  5. turbo trykk justering. volvo v70 98 mod 180 hk
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 07/02/11, 14:43

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •