Er det mulig og få godkjent en Volvo 242 med v8 enda?
i såfall kan jeg da bruke 350, eller er det bare 305 man får godkjent dem med?
Er det mulig og få godkjent en Volvo 242 med v8 enda?
i såfall kan jeg da bruke 350, eller er det bare 305 man får godkjent dem med?
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
det er mulig ja, men de fleste har blitt strengere på momentet i motorene, og du får faktiskt ikke en 305 med lite nok moment, men det kan godt være at det går fordet
du ender om med 20nm for mye tror jeg det var...
Må da vel gå ann å bremse motoren, og justere den inn så den blir 20 nm mindre, og justere det tilbake ettepå. Da har man jo bremsepapirer å vise til BT om dem skulle krangle.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
1998 Volvo V70XC - bruksbil
1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt
Jeg leste på en gammel tråd på bilforum, der var det snakk på at nm ikke hadde noe og si. det var heller hk de var ute etter, og det var snakk om at mye nm gikk bort på automat kassa.
men dette var for mange år sia som det var mye lettere og få godkjent det
men allikevel er jo dette ved fabrikkny motor, om du benker den, og får under grensa, tar med papirene ned til bt.. hva gjør dem da ? sier at de er ugyldige ?
Det er ein som jobber på volvo i Haugesund som har fått forhåndsgodkjendt v8 i 240. Men dette var ein glipp fra BT. Eller rettere sagt, dei vil ikkje godkjenne v8 i 200 serien lengre. Dette er noko eg/fleire har hørt. MEN kan som sagt være ein fordel å ringe BT å forhørre seg.
BT i Haugesund det er snakk om i denne saken.
1998 Volvo V70XC - bruksbil
1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt
Etter det jeg har lest, så ser du ut som de går ut fra hestekrefter. men er vel som dere sier at de bryr seg mye om nm. Men er det noen som har fått godkjent det her siste året?
når jeg sendte inn søknad på min 240 om å sett inn 305 TBI som er ombygd til forgasser, fikk jeg beskjed om at siden motor ikke stemte med motor nr. måtte jeg ha effekt måling, og vist jeg ville gå over volvo sine grenser måtte jeg komme med seriøse forslag til løsning. min motor ligger vel ca. 30 Nm over volvo begrensninger så tiden vil vise om den blir godkjent, Hk ligger innfor.
Har fått OK svar fra BT har ogå vært å prata med de personlig og de så ingen problemer med V8 i Volvo, Men da skulle ikke se ut som motoren var kasset inn, da tenkte de på ledninger etc.
Sist endret av VolvoMan; 03/07/10 kl 23:27
- 1998 Volvo V70
- 1975 VW Boble
Bilbelte er tøfft
det var jo gode nyheter, da kan man jo for eksempel si at man har bytta kam slik at momenttoppen kommer lenger opp i registeret og at man kan skaffe bremsepapirer på at momentet er under grensa, jeg håper de er like greie her
er det forresten noen som har prøvd å godkjenne V8 med innsprutning? jeg tenkte å prøve å godkjenne min 90 modell med datasprut, får satse på at de skjønner at det er bedre enn at jeg kjøper en gammel modell og kjører rundt med forgasser og pøser ut c02
Hva med å bruke Ford 302 eller 289? De har vel mindre moment og hk originalt.
Dessuten har de fordeleren foran så det blir bedre plass mellom motoren og torpedoen.
Nå er jo ikke Ford like tøft som Cheva, men det får gå.
92 Volvo 245tic. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=427
88 Volvo 245gl.
80 Chevrolet C10. Rostig och ful men jävla kul
Skal du ha deg amcar?
92 Volvo 245tic. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=427
88 Volvo 245gl.
80 Chevrolet C10. Rostig och ful men jävla kul
Samma her. Kvitte seg seg med svenske driten og kjøpe ordentlig bil
92 Volvo 245tic. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=427
88 Volvo 245gl.
80 Chevrolet C10. Rostig och ful men jävla kul