Hei.
Skal høvle toppen for å få litt mer effekt, men ikke så mye at jeg raserer stemplene.
Finner ikke noe brukbart svar noen steder.
Stemplene har en liten fordypning. Hvor mye bør jeg slipe av toppen?
Bilcrossbruk.
Hei.
Skal høvle toppen for å få litt mer effekt, men ikke så mye at jeg raserer stemplene.
Finner ikke noe brukbart svar noen steder.
Stemplene har en liten fordypning. Hvor mye bør jeg slipe av toppen?
Bilcrossbruk.
Volvo 240 GLE, 230FD, 1987
VW Boble 1303 1973 Restaurert
Volvo 240, 230FX, 1992 (bilcross)
2mm
Sendt fra Xperia'n..
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
HansOla vet du ca hvor mye kompresjon det blir?
2mm så må jeg vel ha reg.reim med 122 tenner?
Syntes 2mm hørtes mye ut..![]()
Volvo 240 GLE, 230FD, 1987
VW Boble 1303 1973 Restaurert
Volvo 240, 230FX, 1992 (bilcross)
Kan ikke regnestykket for å regne komp, så det vet jeg ikke. Tror det går an å høvle 2,5 men er vel ikke anbefalt. Tror jeg hadde satsa på 1.5-2mmtrenger ikke kortere regreim for 1.5 vertfall!
Sent fra min GT-P5210 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Først velger du riktig kamaksling og finner ut hvilket kompresjonsforhold som er anbefalt til den aktuelle kammen. Deretter regner man ut hvor store forbrenningskamrene i toppen må være for å klare dette kompresjonsforholdet, la oss for eksempelet sin del si 45 ccm. Så kjøper du 5 stk. 10 ccm/ML sprøyter på apoteket, fyller de med Zalovann, fyller i 45 ccm og måler med skyvelær avstanden fra vannoverflaten og opp til pakningsflaten.
Hmm... hadde håpet at noen hadde gjort dette før meg på samme type motor...![]()
Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Volvo 240 GLE, 230FD, 1987
VW Boble 1303 1973 Restaurert
Volvo 240, 230FX, 1992 (bilcross)