Har aldri prøvd knipetank, men kan virkelig ikke se for meg at det hjelper..
Hvis man uansett skal ta seg bryet å ha noe på hjulet, så går man for kjetting. Så kommer man opp overalt.
Har aldri prøvd knipetank, men kan virkelig ikke se for meg at det hjelper..
Hvis man uansett skal ta seg bryet å ha noe på hjulet, så går man for kjetting. Så kommer man opp overalt.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Beklager off topic!
Første bilen minVar moro på snøføre når du kom inn i kjøring med hekkmotor.
Godt varmeapparat sommerstid og mindre kaldt apparat på vinteren. Klarte akkurat å holde frontrut fri for is...
Og som flere seier her.
Umulig ikkje å bli i godt humør av den lille blå! Synd eg aldri har sett an heime bare...![]()
Knipetak er effektivt! Det har redda meg mange gongar, eg vil påstå at du kjem deg lettare fram med knipetak enn med kjetting, i tillegg tar det berre nåken få sekund å ta dei på, men som sagt er det ikkje nåke å kjøra longt med, ikkje so veldig fort heller, det hadde ikkje vore bra for verken bilen eller passasjerane
Du må ta masse bilde av bilen på fjellturen dåDet blir aldri for mange bilde av ein fin bil
![]()
Sist endret av Øygard; 25/01/13 kl 00:36
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Knipetak fungerer, men det er vesentlig at det bare skal være til sitt bruk, altså ta seg opp en enkelt bakke som er altfor glatt. Husker mine foreldre hadde et slikt sett i bruk på 80-tallet, den gangen var det vel bare på bakhjulsdrevne biler som var litt for lette bak...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Takk for det! Radiatoren begynte å tulle i dag, så måtte kjøre en 2008 mod Avensis i stedet.. Jaja, får se på saken når jeg kommer hjem på mandag![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Radiatorer til denne bilen er ikke akkurat billig. I og med at det venter en 5-ukers tur til Afrika nå den 17 feb, så prioriteres ikke akkurat dette. Så nå har jeg kjøpt "Omega 101 radiatortetning" så satser på at det blir gull. Har tettet alt jeg har hatt av kjølevannslekkasjer på trucken, så satser på at det holder en stund på 343en.Så blir det ny radiator etterhvert
![]()
Må bare ha noen liter til med kjølevæske førstSå får vi se hva denne illeluktende gugga klarer å utrette!
Blir rart å la denne morsomme lille bilen stå innendørs i 7 uker uten bruk!
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Lekker den mye da? Og hva skal du i Afrika?
Lekker sikkert ikke like mye som en i klassen sin, skulle montere intercooler (måtte fjerne batterifeste) vinkelkutteren grep tak og kuttet hele radiatoren på tvers![]()
Kjøretøy: Volvo 244, Volvo 66, Sierra Cosworth, volvo 940
Neida, er ikke så mye, men nok til at jeg ikke vil ha det sånnSkal være tett og godt nå i alle fall!
![]()
Produktet som ble brukt:
Inne i verkstedet igjen![]()
Trykktest av kjølesystemet:
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
For en fantastisk bil!
Lurte litt på hvor det ble av de gule grøftlysa?
86- Volvo 740 GLE *Gulla*
90- Opel Omega 2.0i "kokainet"
93- Opel Omega 2.0i Caravan *Prosjekt*
79- Opel Commodore 2.5 "SOLGT"
88- Volvo 740 GL B230K-A *SOLGT :(*
Sant, den ene forsvant i en brøytekant som plutelig stakk ut i veien rundt en sving. Tok derfor av den andre og satte på noen billige nå i vinter til jeg får tak i en ny.
Spell ny radiator fra BCB er også på vei, så det skal bli godt å få satt inn. Da skal den være klar for veien igjen!Blir vel montert nå rett over påsken
Blir gøy å se hvordan det står til med den. Har ikke sett den på 7 uker, samt den har ikke vært kjørt på over 2 mnd.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Eg starta opp min B19 i dag etter ca 2 mnd og din er i betre stand enn min so det skal nok gå fint![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Jada, bilen startet som bare det!![]()
Fikk også byttet radiator på den i går, så nå er alt bare velstand, bortsett fra at vifta til varmeapparatet har fått fucka motstanden, så den virker bare på full pupp. Noen som vet om det er samme motstand som på 240?
Tuta hang seg også opp i går, så måtte ta sikringen. Det er nok rattet som er problemet, så får slenge på det andre rattet jeg har.Dørstopperen må også fikses en dag, så er vi der. Ellers går bilen som et skudd i medvind
![]()
BCB-radiatoren passet nesten, eneste var at jeg måtte utvide det ene hullet i bilen litt, da mellomrommet mellom utstikkene på denne var 0,5 cm feil.Men radiatoren kostet bare 1901,- inkl frakt, så det var ikke galt
![]()
Stemningsbilde hadde litt dårlig tid, så tok ikke fler![]()
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Er det for å vaske den bak lyktene?![]()
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Tørket litt av når jeg først var i gang her jaMen nå var hovedessensen i bildet det kunststykket av en ny radiator
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Litt flere bilder fra skifting av radiator, samt etterstramming av bolter til vannpumpe.![]()
Tok også vekk kontakten til motorvarmeren, samt braketten til tåkelysene, da jeg må få tak i noen nye gule først![]()
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Funka det ikke med "flytende kork"?
Fungerte ikke tilfredsstillende nei. Like greit å bare få byttet det ut![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Er de gule grøfte lysene de samme som man fikk på 240? Har ett eske-nytt sett liggende som selges for riktig pris![]()
Ta kontakt på pm om interesse.
Kjøretøy: Volvo 244, Volvo 66, Sierra Cosworth, volvo 940
Fikk justert litt tenning i dag igjen. Så at det hadde flyttet seg litt siden sist, så det var greit å få gjort det igjen. Stifteåpningen hadde holdt seg, og var fortsatt 4mm. Tenninga hadde gått opp til ca 20 grader, og skal originalt være 11. Så fikk justert denne litt ned, og bilen gikk enda roligere enn før. Greit å få gått over sånne ting i ny og ne, sånn at man vet at alt sånt er 100%. Blir en liten service om ikke så lenge med nye plugger, Olje og filter.![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Flott 340! Moro noen tar vare på de. Har hatt noen 300 i nærmeste familien. Både med og uten variomatik.
Gikk en gørr tøff brun 343 i Tromsø en vinter, rigga med 1000metringer.
Instagram: stuvikbaardsen
Comfort Sport Advanced
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Du, du må ordne deg gule spreder igjen (gult er det nye kvitt, you know) Artig med Eco-meter på plass, hadde det i min 83 245GLE.
Å baklysa er ikke Mazda-style, de er Daf-style![]()
Hadde eg vert deg hadde eg prøvd å laste den med mest mulig orginal-utstyr, som Eco-meteret osv..
Likter filmen din, er lenge siden eg rygga inntil rampa hos Foss bad nå, men har gjort det ogsåSpinn forsiktig, flott bil å ta vare på som sagt.
Instagram: stuvikbaardsen
Comfort Sport Advanced