GlassblåstSer fin ut den nye kjerra der
Litt mer å ta med dama på byen i, enn den gamle corollaen
Har du vært å tjuvlånt staget fra servo til rattaksel av meg nå eller?
Hehe
![]()
GlassblåstSer fin ut den nye kjerra der
Litt mer å ta med dama på byen i, enn den gamle corollaen
Har du vært å tjuvlånt staget fra servo til rattaksel av meg nå eller?
Hehe
![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
ser bra ut dettelitt rust, men ikke uoverkommelig
![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
sorry Ola . ja gjorde det for å se hvor mye det går å justere tannstangen. Den ligger på plass nå. Klart den nye bilen er mere trivelig å dra dama med ut med nå. å forbruket ved kjøring har jeg allerede kommet ned i 0,32- 0,36 L per mil. altså 0,45L mindre enn den gamle bensin rollan. Tilbake til prosjektet. har lagd meg avstands plater som er blitt tatt bilder av nå. dem skal sitte mellom traversen og tannstangen. bruker jeg 2 stk per festebøyle blir det 10mm. om jeg bruker 1 blir det 5mm. dermed blir vinkelen på styreledda litt mindre, men blir også 5mm lengre fremover og høyere opp. bare tannstangen ikke subber i bunnpanna så går det fint. I dag blir det en tur til Burud og mulig en kjapp tur tiln Ola også om han er hjemme.
Servon er også plassert der pga litt mere kjøling.
En arbeiskolega fikk servoolja på sin 240 92modell til å koke ved mye sikksak kjøring på banen på gamle rudskogen motorbane.
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-hi...artid=10078233
Sist endret av KE40155; 22/02/12 kl 16:54
Alexander R H Olsen.
HahaSå så
Det går bra det altså
Ja, det der så jo ut som en smarting.
Sist endret av Ola Moen; 23/02/12 kl 04:34
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Toyota? Skuffande![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
HeheAlexander er Toyota-mekaniker, så det er jo ingen ulempe å kjøpe en bruktbil som han selv hadde klargjøring på som ny, og som han har hatt servicene på for kunden
Da kjenner han godt service historikken, og har seg sjøl å takke om det er blitt slurva
![]()
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Takk for komentaren Ola. det er helt riktig. Fra den var ny å til nå er det klargjøringen som jeg har tatt, 1.års servicen, å byttet lyspære i desember. hele servicehistorikken er skrivd ut så den har jeg.
Øygard: er som sagt toyota mekaniker å trives med det. eneste som er kjipt er at det bilmerket har det høyeste kundealderen. 1,4l disel høres litt daff ut, men det er den ikke.
det er første moderne bilen jeg har. som det gårann å jobbe med uten for mye problemer. det mest vanlige med disse er bla dynamo, diselvarmer, grøftelys, skiver og klosser foran og bak.
på min er det ikke noe feil med noe. eu tatt 10. feb 0 feil.
fått på plass dem braketten jeg lagde til tannstangen. så nå er det litt mindre klaring mellom bånnpanne og tannstang. lurer på om det er nødvendig med oljekjøler til motoren når den en gang blir klar. å hvor skal jeg plassere den ? behøver slange til servon. den som er der er 20cm for kort i forhold til plaseringen av servobeholderen. om det er noen som vet om hvor jeg kan få tak i en slik uten å måtte punge ut på tess. måtte snu den ene slangen til servon slik at jeg kunne få riktig vinkel på servorøret på pumpen.
Alexander R H Olsen.
Trenger ikke no oljekjøler på denna motorenTenk ikke på det
![]()
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
høres bra ut. da slipper jeg å måtte lage noe fester å slikt til det. blir å rydde litt i kveld og i morgen.
Alexander R H Olsen.
fått ryddet litt i garagen å fått fylt hengern med 2 sett med volvofelger, 1 sett orginale alufelger til den gamle bruks corollan, 1 stk ny forskjerm til samme bil, flere fjærer til bla 240, yaris og en del andre saker bla rattalsel, 200l blått plastikk fat og et 60l stålfat. Fyllte opp 2 store søplesekker med annet dritt også. men så har jeg ikke hengefeste på den nye bruksbilen heller da. men det kommer en dag for det også.
Alexander R H Olsen.
Hehehar rydda plass til enda en bil snart du nå vel?
![]()
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
ja. om en flytter bilene tettere så går det akkurat på cm, men kan bli noe trangt med å få opp døra på bilen(e).
Alexander R H Olsen.
HeheDa tror jeg vi skal la det være som det er. Fått ordnet med borring av blokka di nå, så da må den tømmes for deler, høytrykkspyles og rengjøres.
![]()
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Morsomt med god gammel b20, blir morsomt å følge med![]()
blir nok en bil som kan bli morsom å følge med også på veien. morro med støtstangmotor ja.
Ola: tror jeg skal få ryddet litt mer i morgen å få fjærna gamle spraybokser og kanner som tar en del av benkeplassen foran bilen. en arbeiskolega tok i mot dem gamle felgene til den gamle bruksbilen og en nesten "ny" forskjerm( ligget å samlet støv i 8år). Har også hjulpet Amalie med å få ryddet å kastet ting som minner henne om en tid som var ille. det samme har jeg gjort for 2 uker siden.
åffer blir det ofte slik at en samler på så mye rart opp gjennom livet?
fikk montert på plass dem orginale tillegsfelgene som har nr 287530 eller noe der omkring. ble seende litt bedre ut enn 2 typer ulike som satt på bilen.
jeg vasket den blokka på jobben en gang på sommern som var. lønner det seg å bytte oljepumpe eller eventuelt bytte kule og fjær eller er ikke det noe nødvendig det heller?
Sist endret av KE40155; 28/02/12 kl 17:58
Alexander R H Olsen.
Jo, ny pumpe kan være lurt faktisk. Nå blir jo igrunn alt det andre "Nytt" så da er det greit å skifte ut den med ei ny eiTenker den skal bli pigg og god med et godt register
Nesten viktigere med bredt register enn 160Hk mellom 5500 og 7000Rpm
Du er ikke den eneste som samler på mye rart Alexander. Det tror jeg det er veldig mange som gjør. Jeg har ikke fått vært nedover den siste uka heller. formen begynner å ta seg opp nå. Snart er det temperatur til at bilen kan dyttes ut. da kan en forsåvidt ta den lille sandblåseren og blåse de krikene og krokene i motorrommet som jeg ikke kommer til på med slipemaskin før jeg legger på lakk.![]()
Sist endret av Ola Moen; 29/02/12 kl 02:34
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Skjer det noe her om dagen da?![]()
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Litt har skjedd her denne helgen. ryddet litt å fått kastet resten av det som skulle bort. her kommer noen bilder.
har tilbringt helgen på ski med dama. Så det har ikke blitt så mye jobbing med bilen.
Alexander R H Olsen.
fikk gjort noe i kveld denne gangen. må på høggern denne uka å tak i en reimstrammer til servopumpen ,og ratt aksel og noe annet smått.
![]()
Alexander R H Olsen.
Bruk den rattakselen du fant i bagasjerommet mitt. Jeg har flere.
Reimstrammer har jeg flere av også. No problem![]()
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
sleit ut børsten din på slipern, men kjøpte 2 nye. ok. kommi noe lengre med toppen min? tatt av oljepumpa i går og byttet bremsebånd på 945n til a mor før jeg begjynnte med å slipe ned motorommet på 242n. fikk også tatt en kjapp service på sykkelen min å fikk syklet litt på kvelden i lysløypa og bort til wildenveys hjemsted og ned mot golfbanen og gjennom golf banen og ned blomsterlia og opp andre veien.
Alexander R H Olsen.
Børster er forbruksvareDet er jo 1,5 km tur-retur til Biltema
Bare å bruke
ryker vinkelsliperen, så har de ny til 129,- på Jula
Hehe
Du får jammen gjort litt du
Det er bra
![]()
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
ja har da fått gjort noe med fronten. da plokker jeg av dem delene du ikke behøver på din. hvor kan jeg begjynne med å finne deler til toppen annet enn hos pedersen racing as og kg trimning?
Alexander R H Olsen.
Tar det hos pedersenMen vi ser på det sammen en dag.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
SånnDa fikk vi rydda skikkelig, og kostet opp det meste av drittet på gulvet
Kommer bare til å bli kos å holde på der nå
![]()
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)