Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  236
Side 3 av 58 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 53 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 1434

Tråd: mrstfu: '93 850 - Turid - Tråden kan stenges.

  1. #51
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nero Vis post

    Ble pent motorrommet ditt nå, svart fuelrail ble litt tøft
    takker faen å gøy det er å få komplimenter for kjerra.

    så på installbay, ei sånn comfort suede er i størrelse 140x 200 eller noe, hvertfall mer enn stort nok til innertaket pluss kapp. trur nok det blir noe slikt noe. hadde en lakk jeg trur blir bra til detaljene og, Biltema Hot Paint, samma jeg brukte på fuelrail og slikt. det blei altfor shiny med den svarte hobbylakken, og satan så lett fingermerkene kom!


    idah har vært en produktiv dag, har flytta sluttsteget til bakpå det lille delen av det nedfellbare baksetet, så det er bare å vippe ned for å stille på ting. etterhvertt blir alt av kabler borte fra hattehylla og, bilder kommer etterhvert.

    har og snudd elementet i basskassa (v70dude, hvis du har samma kassa, anbefales dette. mye mer punch, dybde og nøyaktighet), da det sto vendt inn i kassa, så alt som kom ut var bassrefleksen. nå rister den bilen i fillebiter

    har fått stramma håndbrekksvaierene skikkelig, så jeg nå har stoppevne både forover og bakover, noe jeg ikke hadde før. kun forover. gode tider.

    og så, det som virkelig er godbiten idag:

    nivåmatdempere bak, med originale senkfjærer fra volvo, 25mm. dette gjorde VELDIG mye for utseendet til bilen, og enda viktigere, for kjøreegenskaper. vil nesten gå så langt som å si at akselerasjon er forbedret, da fronten ikke løfter seg på langt nær like mye, men det er sikkert bare fartsføleles. uansett, ble som en ny bil. gleder ræva av meg til å få stivere dempere og senkefjærer på foran, hva synes folket om 60/25? har ikke sett eller hørt om det, blir kanskje litt ekstremt? har vel 6 cm klaring bak nå, fra dekket og opp, og med 60mm foran, blir det ikke mye mer enn 3cm klaring, hvis så mye...

    har fjerna GLE merket og, så nå veit ingen hva jeg har under panseret.

    det går driiiiiiiitfort serri.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    kommer opprinnelig fra nittedal, og bor på skedsmokorset, så det er nok meg, Lightyear. må titte litt i worklogen din, trur ikke jeg har lagt merke til deg. og Rfanger og svart grill er noe jeg legger merke til

    hvis jeg ser deg på Gjelleråsen, vær advart, da legger jeg meg på hjul bak deg, har ikke kjørt 850R ennå, kun T5. Og du vil ikke tru kreftene jeg får ut av min 2.5liter når jeg legger viljestyrke på tanken...

    Ikke spesielt mye jobb å bytte lys i dashen, mangler fremdeles dioden i viftestegvelgeren i klimakontrollen, ellers er det null stress. dashbord er ute på 5 min, samme med klimakontroll, lysbryter er enda mindre stress.

    neste gang du ser meg, får du legge deg etter og blinke litt vett, alltid gøy med volvoprat.
    Da er det deg ja Ser bra strøken ut når jeg har passert bilen din. Jeg har nok kjørt undercover i noe tyske greier i hvitt og blått så det er litt nyttesløst å hilse når jeg ruller rundt i den.
    Men jeg passerer rundt i området ganske ofte med volvoen også, men det er som regel utenfor rushtid. Men er nok ikke så vanskelig å få øye på meg, er ikke altfor mange røde volvoer rundt.
    Er det forresten lysere rødfarge på de tidligere 850'ene? Syns din ser lysere ut enn standard rød som er på senere 850. Parkerte ved siden av en rød 850 i Sverige i sommer, den så nesten burgunder ut ved siden av T-rød

    Må få tatt en nærmere titt på bilen din, likte dashbordet veldig godt og rød er jo helt riktig farge for oss som liker å tenke på nattsynet også.

    Du gir bilen bra med kjærlighet, må være en av de mest strøkne jeg har sett med den fronten og fangere. Vanligvis ser jo de eldste 850'ene ut som om de har vært igjennom en verdenskrig :(

    A

  3. #53
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lightyear Vis post
    Da er det deg ja Ser bra strøken ut når jeg har passert bilen din.

    Men er nok ikke så vanskelig å få øye på meg, er ikke altfor mange røde volvoer rundt.

    Er det forresten lysere rødfarge på de tidligere 850'ene? Syns din ser lysere ut enn standard rød som er på senere 850. Parkerte ved siden av en rød 850 i Sverige i sommer, den så nesten burgunder ut ved siden av T-rød

    Må få tatt en nærmere titt på bilen din, likte dashbordet veldig godt og rød er jo helt riktig farge for oss som liker å tenke på nattsynet også.

    Du gir bilen bra med kjærlighet, må være en av de mest strøkne jeg har sett med den fronten og fangere. Vanligvis ser jo de eldste 850'ene ut som om de har vært igjennom en verdenskrig :(

    A
    Faen det er bare komplimenter å få av deg? Blir helt rørt her jeg

    Ang lakken, lakken er original volvo 601 Classic Red, ikke metallic, og den er ikke veldig falma i lakken. På den andre siden, det er bitteliten mørkhetsforskjell mellom originallakken på bilen og lakken jeg legger på sjæl på lister og detaljer, så den er sikkert falma litt. Om den er lysere enn senere røde 850er vet jeg ikke... Hender jo den er litt støvete

    Og det er ikke så altfor mange røde biler generelt, spesielt ikke 850. det er jo den klassiske mørkeblå og antrasitten som går igjen, folk har vel kanskje innsett at det kan være et helvete å ta vare på rødfarge

    Og rødt er bra for nattesynet. Om natta klarte jeg ikke kjøre med originallyset på full styrke, men med røde dioder klarer jeg det uten problemer. I tillegg til at det er en VARM farge, jeg er elektriker og jævli interessert i lys generelt, og det er utrolig hvor mye en lysfarge kan påvirke hvordan man føler seg. Jeg begynner hvertfall fort å fryse i altfor kaldt lys, hadde det ikke vært for at xenon lyser så godt, hadde jeg fremdeles kjørt glødiser i alle lamper. Gidder ikke kjøpe xenon i h4, så jeg venter med xenon i resten til jeg får nye lamper.


    Sitat Opprinnelig postet av Lightyear Vis post
    Men det er jo litt som Herr Hold Kjeft sier lenger opp her, legger man viljestyrke på tanken så klarer man det utroligste

    A
    Haha... Herr Hold Kjeft... den likte jeg. begynte å skumlese gjennom tråden for å se etter noen som har bedt noen holde kjeft, før jeg skjønte den.


    Neste plan er å ordne litt avtagbart hengerfeste... skal skjære av boltene som holder festet nå, ordne nye bolter, og ha selve kula med armen liggende baki. Profilen på bilen blir mye bedre uten. Selv om man da er mye mer utsatt for småbarnsmødre med frittgående unger og høy mascaraføring I BILEN, som ikke evner å legge merke til kødannnelse. Det har skjedd, og hengerfeste ble bortskjemt etterpå med et ekstra lag svart maling.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  4. #54
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    da er hengerfestet fjernet, skjærte boltene rett av, da rusten som dekket hengerfesten mer kan klassifiseres som naturlig sveis

    uheldigvis fant vinkelsliperen litt ujevnt underlag, og sugde seg tak i stålet, hvilket resulterte i et par stygge sår på bakfanger. mer lakkjobb til meg

    tok og ut setene her om dagen og vaska litt, men må ha meg en tur opp til fatters og låne industristøvsugeren hans... 3fas 3000W, da får vi dratt skinnet av pølsa, eller møkka av teppet, tenker jeg. bilder kommer vel etterhvert.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. #55
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    våtstøvsuger?Spray på såpe f.eks Chemical Guys Green Clean blandet i vann, børst inn i setene, sug opp med våtsuger. Spray på mer vann, og sug til det ikke kommer mer såpe igjen. (siste er viktig, over tid tærer såpa på skumgummien. )

    DA får du rent interiør.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  6. #56
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    børst inn i setene

    Skinn, gutten min

    Fikk det forholdsvis rent når jeg gjorde det hjemme i garasjen, støvsuging tenker jeg holder. Har ikke noe nevneverdige flekker i bilen, så jeg klarer meg, men takk for tipset...

    Satt på med BMWen til en kamerat av meg her, sitter i passasjersetet. Plutselig lukter det noe så grassat gammalt meieri, så jeg holder på å spy (og jeg tåler en del lukt ass!)... viste seg at under setet lå det en halvspist kebab i pita, og en halvliter Litago, som sprakk i det jeg tok på den... bra saker.



    han fikk lov til å vaske det selv.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #57
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    For noen kompiser..

    Swisswax Leather-care da
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  8. #58
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    får se, det er ikke det som er førsteprioritet. ser mange her som bruker mase $ på lærbehandling, jeg velger å først og fremst bruke det på veiholdning og slitedeler... men det kommer sikkert, inntil da er jeg fornøyd med å stappe gammal madrass inn i gammal skinnsete
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. #59
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    men åssen i HELVETE!

    jeg har sitti på photobucket i 2 timer nå og twirlet opp alle regnr jeg har av bilen, men det endrer seg ikke her... var sikker på at VCCN/vBulletin ikke lagret bilder på egen server, men lastet opp fra kilden hver eneste gang... FAEN!

    er jo ikke verdt såå jævli mye den bilen, men like greit å skjule regnr når man i igang.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  10. #60
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    fått kappa av hengerfestet, og skal ha nye bolter som IKKE har rusta fast, så det blir på en litt primitiv måte avtagbart hengerfeste

    bilen fikk hvertfall en litt penere profil uten hengerfestet:



    var en tur på IKEA her med mormor, hu måtte ha hjelp til å plukke ut ei fin lampe "for du som er elektriker vet hva som er ei fin lampe, gutten min!"... det jeg fåreslo som fin lampe var ikke helt hva hu mente var bra nok, så elektrikeren var ikke nødvendig allikevel... hu spanderte hvertfall kjøttboller og poteter på IKEA, så jeg titta ut vinduet i kafeen, og der sto snuppa gitt:



    gjør seg godt blant stressa familiefedre og frittgående unger

    når jeg parkerte hos gamla, møtte jeg litt familie:



    syntes det var verdt å ta et bilde, er ikke så mange røde volvoer rundt. v40en var riktignok ikke rød, men nærme nok

    ellers fikk jeg fjerna sluttsteget fra hattehylla her, det blei litt for mye "kom og stæl meg" feeling av den... vurderte å montere det under matta i bagasjen, altså i reservehjulsbrønnen, men bestemte meg for seteryggen i baksetet... blir litt letter å justere, hvis det skulle være nødvendig



    de to som går nedover i bildet, altså sølv og rød, er til basskassa, begge 6kvadrat. greit å ha litt tjukkelse til sånt som drar litt strøm de hvite er til mellomtonene i hattehylla, strømkabler fra et 30A trefas kjøleanlegg, 4kvadrat RK, stiv som juling men tåler bank. alle kabler, med unntak av de til hattehylla, går ned i sprekken mellom baksetet og matta i bagasjen, der ligger det trygt og godt uten noe slitasje. de til hattehylla går bak filten under hattehylla, opp og gjennom stålet i hattehylla, ligger mellom stålet og filten i hattehylla, hvor det ligger fast og uten slitasje. spiller som et uvær.

    har fått på plass en kamerat i hattehylla...




    i den anledning har jeg og endelig kommet på et navn til kjerra...

    Darth Volvo synes den er fin!

    synes ikke sågodt i nattemørket, men profilen på bilen blei mye bedre med nivåmatdempere og fjærer. fjærene er originalsenk 25mm, så den fremdeles litt høyere foran enn bak, men det er MYE bedre enn utgangspunktet... stiv og god blei den på veien og, føles mye mer som at rompa følger etter i svingen, istedet for at framvogna sleper bakvogna etter seg, for å si det sånn


    nå til uka blir vinterfelgene antageligvis lakkert hvite, da jeg synes de er litt for kjedelige. standard 15tom 6eika, like greit å gjøre noe med dem

    forslag til en grei, men billig primer til aluminium? gjør ikke noe om den er på boks!
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  11. #61
    Registrerte brukere E.GRØNDAHL sin avatar
    Medlem siden
    08. april 2010
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard




    i den anledning har jeg og endelig kommet på et navn til kjerra...

    Darth Volvo synes den er fin!
    Haha nice figur har lik i min volvo 360, hadde faktisk tenkt å kalle den noe i samma duren, men nå er det opptatt. så vi må nok ha en liten lightsaber fight men bilen din begynner å se fin ut det skal du ha.
    Volvo 240gl rullende prosjekt http://forum.vccn.no/showthread.php?...419#post650419
    Volvo 240glt Turbo
    Suzuki fz50

  12. #62
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    takker^^ alltid gøy å få komplimenter!

    ang navnet, kan hende du kan få det, jeg har alltid følt at Volvoen min er ei dame, hittil har a bare hett snuppa, jeg elsker hu, hu elsker meg, men koster meg ikke like mye so et kvinnfolk, så.. vinn-vinn egentlig, hu gir meg glede, og jeg tar vare på hu

    forslag til kvinnenavn? Prinsesse Leia er ikke aktuelt
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. #63
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Bilder av hengerfestet, og skadene vinkelsliperen dro på fangeren... Ikke noe stort, men irriterende nok da jeg vet det er der:





    i samma slengen begynte jeg å gjøre vinterfelga klare for vinter, dvs de skal lakkeres hvite de er bare standard volvo 15" 6eika aluminium, synes det blir litt kjedelig, så jeg hørte med fatters, og han har både lakk og sprøyte. Kjøpte meg primer igår, og skal slipe de ned snart, for å få bort evt ujevnheter, og lage godt feste for primer. Da så jeg også på piggene i dekket.... Eller snarere fraværet av dem.

    Dette, og noen gråstein, var alt som satt i dekket:



    131 pigger, totalt. hvertfall 100 av dem var blankslitte og til ingen nytte, så jeg plukka av alle, da slipper jeg oblaten til vinteren og

    Vinteren blir billigere og billigere hver dag, vett
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Irriterende med skader ja, men jeg syns ikke det er så ille hvis det er "selvskading" for da har man jo bare seg selv å være sint på, og det går over ganske fort som regel. Synd med sånne ting uansett.
    Syns det ser clean ut uten hengerfestet, fikk mere lyst til å fjerne mitt også men da mister jeg også ryggesensoren min når jeg skal ha vogna inn i hundehuset sitt

    Er tattisen ekte?

    A

  15. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Tattisen er ekte venstrearmen er dedikert til bil og motor, så det blir godt mulig mer Volvo etterhvert blei litt dårlig utført, så jeg skal ha den fiksa opp.

    Selvskading er jo bare min egen skyld (dvs det er farfar sin skyld, som kjøpte vinkelsliperskiver på Biltema), men det er jo det som er så irriterende. da kan jeg ikke få noen til å betale for det
    Vel, kan ikke annet enn å si Respekt til den der, skal du låne et originalt 'R'-emblem og tegne rundt?

    Powertools fra biltema er jo nesten til engangsbruk, men man får det man trenger og i noen få tilfeller overgår de mye når man tar pris med i betraktningen
    Må få sett bilen din en dag, er veldig nysgjerrig på hvordan de røde lysene tar seg ut. Og nå må jeg snart få tilbake litt lys i bilen min

    A

  16. #66
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lightyear Vis post
    Må få sett bilen din en dag, er veldig nysgjerrig på hvordan de røde lysene tar seg ut. Og nå må jeg snart få tilbake litt lys i bilen min

    A
    ikke for å elge meg innpå, men si fra. koble lys og stereo på disse bilene er jo en lek, syns det er jævli gøy.

    men veit ikke helt hvor mye jeg har lyst til å la deg gå bilen i sømmene, det har dukka fram så mye småriper etter vask, forrige eier hadde fylt inn mye av ripene, så de dukka frem etter litt vask, lakkrens og polering.

    drømmer om opplakkering, gitt

    men bare å si fra det, er i Oslo hver dag på jobb, så vi ordner en kaffe eller noe. Er sugen på en omvisning på din og, hvis du er så lysten på rødt lys, kan vi bytte, jeg skal gjøre deg en tjeneste og la deg slippe noe mellomlegg

    her er facebooken min, hvis du har det: facebook.com/rockertexasranger, evt søk etter McAudible. legg ved en beskjed om hvem du er, så jeg skjønner det, halvparten av alle jeg har på facebook aner jeg ikke hvem er.
    Sist endret av mrstfu; 18/09/10 kl 23:34
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  17. #67
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Da er vinterfelgene ferdig grunnet, veit ikke hva jeg skulle gjort uten fatters...

    Var på Jula her, de har en aluminiumsgrunning fra Hammerrite som visstnok er helt rå, så jeg la ut en hundring for en slik en... fattern sa den var bra, helt rå... helt til han hadde sett litt på boksen og sett den var vannbasert, noe som ikke gikk helt bra med lakken han hadde stående, som var tynnerbasert eller et eller annet, jeg er ingen lakkguru... Men fatters ordna en bra primer Så får ta han på ordet, får se hvor godt lakken holder etter en vinter med salt og aktiv bruk av håndbrekk.

    Måtte selvfølgelig vaske felgene, noe jeg "glemte" (les: orka ikke) i våres, de ble liggende med en del møkk på seg. Vil slå et slag her for Volvo originalfelger, har sett sharif vinteralu som oksiderer i filler etter en østlandsvinter, mine har liggi med salt og drit på seg i nesten et halvt år, og med litt sandpapir og asfaltrens var de gode som nye!

    Uansett, pussa ned aluen, slapp lufta ut av dekka, maskerte, og gikk på med primer:



    Skjønte i etterkant at jeg var litt ivrig på maskeringa, sprøyta til fatters har en akkurat passe konsentrert stråle, så det var veldig lett å kontrollere hvor jeg sprøyta. Men heller for mye maskering, enn for lite. Er ikke interessert i White Side Tires her heller

    Holdt med 250ml til innside og utside av 4 felger, ikke iberegnet innsiden av eikene. Kunne sikkert prima de og, hadde litt igjen, men her var det møkk og bobler som er 18år gamle (kom fra en 92 850), og dette er heller ikke et sted som sees, så jeg var ikke så nøye her.

    Det var litt skiftende vær på Sørumsand igår, så jeg fullførte grunninga, og satte meg godt til rette med en røyk og en kaffekopp i tilfelle regnet kom. Skulle gjerne gjort det inne i boden til fatters, men der har han en 2008mod Honda GoldWing stående, sykkelen er jo verdt nesten 400laken, så... vil ikke risikere det. Fatters eksploderer bare jeg ser på sykkelen på feil måte. Satt og så på fattern koble opp nye høyttalere på den her i våres, tok opp avbiteren av lomma, så lurt på han og sa "utrolig hvor mye faenskap man kan gjøre med en avbiter, eller hva?"... Han blei helt stille, og ba meg aldri kødde med det igjen.

    Vanlige mennesker blir hissige hvis noen spøker med å skade unga dems, fatters har litt andre prioriteringer. Når jeg brakk beinet i vinter, ringte jeg han og fortalte hva som skjedde, og hvor jævli vondt det gjorde... "Det var jo jævli dumt av deg, hæh?" var eneste svaret jeg fikk...

    Nok OT, fatters er en ressurs i livet mitt

    Anyways, så ikke ut til å bli noe drypp eller rennemerker i primeren, og den så ut til å ha dekka alt, så dette ser bra ut. Det var selvfølgelig noen bobler på innsiden av felgene, men det er ikke så utrolig viktig, fikk slipt det høvelig godt ned, og dette er ikke noe som synes så godt allikevel, er jo bare 15". Fronten blir bra, her var det kun et lite hakk i den ene eika, for stort til å slipes ned for hånd, for lite til at jeg bryr meg nevneverdig

    Så hvis været holder seg, blir det lakkering på Sørumsand imorra.
    Sist endret av mrstfu; 20/09/10 kl 02:15
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  18. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post

    drømmer om opplakkering, gitt
    Da er vi to Men det koster $$ og det MÅ gjøres skikkelig.

    Ja, skal se om jeg ikke klarer å finne facebook hehe! Jeg bor ikke i Oslo lenger, flyttet et steinkast over bygrensa, bor i skogen i Nittedal nå
    Har bare glemt å oppdatere profilen min.

    A

  19. #69
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    da er felga ferdig lakkerte, som igår blei vi akkurat ferdig da regnet kom... den ene felgen fikk 3 vanndråper på seg, men det er ikke synlig før du er helt oppå

    begynner med blanding av lakken, eller snarere fjerning av stivna flak, da lakken har stått en stund. her driter vi i miljøvennlig, BENGA!


    verktøyet avsatt til jobben er ei 10år gammal Biltemasprøyte, funka som bare juling den:


    her er felga lagt ut i sommerværet, ferdig prima:


    og jeg kan ikke unngå en liten egotrip, er glad i verktøy vett... se så pen mot sommerværet:


    fatters er jo en volvomann han og, bare synd at etter han kjøpte seg v70n og fikk dame, har han lagt bilskruinga på hylla så måtte nesten la han få lakke litt, han blei litt sånn som meg, spent på resultatet. hadde ikke lakka på 10år eller noe i den gata, så det var litt vanskelig å dra sprøyta ut av henda hans, men det gikk bra når jeg sa at han står ansvarlig for alt som blir feil.



    er i det store og hele veldig fornøyd med resultatet, så ut til at lakken fløt ut akkurat passe, tok meg en halvtime å lakke alle fire, innvendig og utvendig, men jeg har ikke gjort det før, så jeg tok meg god tid. eneste som virkelig irriterer meg er en liten fluejævel som satte seg NÅR jeg sprøyta, så han blei selvfølgelig innlakkert


    regnet kom, så vi fikk dem innomhus, og det ser veldig bra ut. begynner å glede meg til vinteren, med fjerna pigger blir det billig og





    når er det vi kan sette på vinterdekka? dvs, dette er jo teknisk sett piggfritt, så jeg kan sette de på nårsomhelst, men når SKAL vinterdekka på?

    god søndag folkens!
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  20. #70
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Far din høres litt ut som om han i "The 70`s show" hehe..

    Pass på så ikke felgene flasser når du skal ha på nye dekk da, jeg lakka mine selv og da flassa det av litt på kanten når jeg skulle ha på nye dekk.
    Nå skal det sies at jeg lakka med sprayboks, så det blir nok bra. de viser i alle fall igjen mot den røde bilen
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  21. #71
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    er det ikke etter 15.nov man har lov å sette på pigg da ? så sant ikke været sier noe annet, man skal jo sko seg etter forholdene
    dette er jo teknisk sett ikke piggdekk lenger, så jeg har lov til å sette de på nå... lurer bare på når de SKAL på.

    Sitat Opprinnelig postet av _Morten_ Vis post
    Far din høres litt ut som om han i "The 70`s show" hehe..

    Pass på så ikke felgene flasser når du skal ha på nye dekk da, jeg lakka mine selv og da flassa det av litt på kanten når jeg skulle ha på nye dekk.
    Nå skal det sies at jeg lakka med sprayboks, så det blir nok bra. de viser i alle fall igjen mot den røde bilen
    Fatters er litt sånn ja skal ikke mer enn en feil kommentar til for å få'n til å kjefte og smelle, men jeg har lært meg å håndtere det, og det er å være like jævli tilbake

    Bilen blir antageligvis solgt før disse dekka skal byttes ut, så dekka skal ikke legges om før hvertfall om to sesonger. er vel en 7-8mm mønster jevnt over, så de holder

    Da felga var ferdige, så jeg sjansen til å vaske bilen... deilig å få bort støvet og..




    denne er en jævli hendig liten høytrykksspyler, med vann veier den ikke mer enn 10kg, dne har slange for såpebeholder og hele pakka. veit ikke hvor hardt den spyler, men den tar møkka


    ser det på bildene her at bilen er høy som et fjell, trenger en god porsjon 60/40... men med nivomaten bak ble den hvertfall mer "riktig", i forhold til før

    en god polering trenger den og, eller aller helst noen liter med ny lakk

    fatters forlangte selvfølgelig at jeg vaska bilen hans og, og dte er egentlig greit. er såpass takknemlig for lån av utstyr og erfaring at det gikk med glede


    det er en smakssak med utenpåmonterte ekstralys, jeg synes det i utgangspunktet er fælt, men fatters sine har begynt å se bra ut... v70n kler tre bøttiser, har fått endel kommentarer når jeg har kjørt den at jeg ser ut som UP:



    bilen min ser jævli høy ut i forhold til fatters sin, men det er fordi bakken er noe høyere under bilen min enn under fatters sin.

    synd jeg ikke tok bilde da farfar, onkel og tante kom innom istad, da var det en rød 93 854, en rød 95 854, en blå 96 855, en 07 XC70 og fatters sin 04 v70n... anyways, familypic:



    da jeg hadde fått felga inn under tak var det letter å ta noen skikkelige bilder av dem, med og uten blits... ser ut til å bli bra, dette:






    noen kommer sikkert til å kommentere på ventilen og slangen ned i felgen, hvorfor denne er lakkert hvit... slangen vil jeg ha hvit, for ikke å få så jævli kontrast, og jeg har hvite ventilhetter liggende, så det blir helhvit felg til vinteren
    har bare en navkopp, så jeg må få kjøpt meg 3 til... selv om jeg liker å se boltene, har egentlig aldri vært no fan av navkopper, kan hende den blir sånn

    gleder meg til vinteren... og gruer meg litt, for å ha den fine hvite fargen må jeg vel vaske felga daglig. veisalt og eksosfarga snø er en uting, og her på østlandet er det det eneste du får gratis som billist

    kom hjem og rydda litt baki, den har vært full med verktøy og flasker i det siste, digg å få rydda litt. biltema skrallesettet og popnaglesettet er alltid med:



    har fått noe fæle flekker i teppet bak, antageligvis etter å ha fått snø på verktøy og slikt i vinter da jeg brukte bilen på jobben. må få rensa det etterhvert... noen som har lurt på å lage noe lignende i stål? med et grovt mønster hadde det vært digg. tungt, men digg
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  22. #72
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Okei, to-tre steinkast over bygrensa og ett steinkast inn i skogen så er du hos meg Er strålende fornøyd med å bo i skogen ti minutter unna byen (kommer an på tid på døgnet, føre, kjøretøy og tyngden på høyrefoten)
    Vogna mi er lett å spotte hvis du er i området, den står i hundehuset sitt godt synlig stort sett hele tiden

    Hvite felger på rød bil er bare så riktig, veldig riktig! Har lurt fælt på hvordan hvite compomotive hadde sett ut på min, sånn Per Turbo style, men nå blir det ikke slik

    Vinterdekk uten pigg kan du sette på når du vil, men kjører du midt på sommern med disse og det skjer noe så kan du banne på at forsikringsselskapet setter pris på det

    A

  23. #73
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    Ble meget bra med felga
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  24. #74
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    takker for svar, er forholdsvis fornøyd med det selv, så godt å vite at jeg ikke er helt gæærn

    lightyear: nå har jeg kanskje blitt bitt av basillen, men... vi skal ikke lakkere vinterfelga dine og a? kanskje til og med.... hvite? jeg gjør det gjerne, synes det var dritgøy!!!

    Er det columba-felger du har på vinter? Store fine flater vettu

    Muligens lurt av deg å aldri la meg se bilen din, jeg husker regnr, og før du veit ordet av det har du hvite felger hahah...

    skal slutte å mase jeg, jeg er litt for... lettpåvirka, kanskje. vil koble stereo i alle biler, vil lakke om alle felger, xenon i instrumentlyset... kan sikkert bli litt i overkant. men si fra hvis du faller for fristelsen og vil ha hvite felger, det er nesten så jeg betaler deg for å få lov til å lakke felga dine
    Sist endret av mrstfu; 20/09/10 kl 01:43
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  25. #75
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    mulig jeg også må få lakka opp vinterfelga mine

    skal du ha klar lakk over ?

Side 3 av 58 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 53 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Volvo v70 lekker kjøleveske? og srs lampa lyser hjelp
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 23/03/11, 22:14
  2. varme i sete,speil og bakvindu virker ikke
    By metrakit in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 5
    Siste post: 13/01/11, 20:43
  3. Varme i seter virker ikke
    By TheRonnyKay in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 03/12/10, 19:39
  4. Blinklys og varme i setene funker ikke??
    By jbolaisen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 23
    Siste post: 16/08/10, 18:44

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •