Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 32

Tråd: Greenshadow,855. Oppdatering med bilder av R felger

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard Greenshadow,855. Oppdatering med bilder av R felger

    Jeg har blitt bedt om å lage prosjekttråd om bilen som jeg har nå, men også de forrige men det dropper jeg, de er jo solgt bort..

    -Planer fremover med bilen, 855 GLE, 1995modell.

    + Montere R fanger framma---- Er mottatt, men venter på lakkering og godvilje til å bytte fanger--
    + Lakke oppat venstre side mellom rails og dør åpningen--- Skal først motta R fanger underdelen før bilen blir sendt på lakkering---
    + Bytte til R felger, kopi--- mottatt og montert på bilen--- motatt og montert på bil
    + Gjøre noe med lysa framme, (bytte sorte lykter? V70front? bytte kun blinkersa som har blitt gule?)
    + Enten fjerne eller bytte solfilmen, grunnet dårlig kvalitet på jobben av eiere før meg
    + Bytte til turbo motor, men det blir langsiktig mål siden penga må brukes varsomt i løpet av min lærling tid som lastebilmekaniker lærling
    + Bytte til noen andre framstoler som er litt penere i skinnet på førerstol
    + Twinpipe eksos? (en på hver side)
    + Montere takvinge med bremselys--- Mottatt takvinge, org volvo vinge, men venter på lakkering og godvilje til montering---
    + Montere basskasse, enten pioneer flatpakke basskasse jeg hadde i forrige volvoen, 960'n, eller skaffe åpen basskasse med en 12" element og monoblock
    + Kjøpte like godt ny pioneer touch skjerm sia jeg var lei den flip out touchpioneer skjermen :P nye er montert i bilen og den gamle går til bilen til kjæresten.
    + Senke litt mer?
    + Montere skvett lapper bak pluss på den ene sia foran++ Har bestilt og skal få de i neste uke eller noe++
    + Siden calipper på høyre side bak hang når jeg prøvde bilen også slapp den igjen etter litt hardkjøring, og nå driver den og henger igjen.++ Bestilt ny overhalt calipper fra hellanor+++


    Kom gjerne med flere forslag


    Første bilen var en hvit 1988 240gl like før salg, men dette er den eneste bildet jeg har så der ser dere gammeldags photoshop senking :


    Også den andre var vel denne 1990 760tic'en (bildet er fra da mora mi solgte den etter hu eide den en stund etter meg):



    Også var den tredje eller den som kom før 760'n ovenfor en 1994 945gl:



    Også ønska jeg turbomotor og bil som er godkjent og noe nytt å skru på, fordi jeg syntes den røde 945'n var for fin til å skrus på så da ble den fjerde det en 1991 945SE, us utgave så den heter 960turbo her i norge og ifølge chassisnummeret og det var denne:



    Så kom den følelsen av at jeg var lei volvo, så jeg ønsker å prøve noe nytt og da ble den femte en 1994 mercedes E220 som var denne:



    Men så ønsket jeg tilbake til volvo og miljøet rundt volvo så da ble det en grønn 1995 855, med sugemotor, men skal selvsagt ha grommere motor, men siden utvalget til 850 med AC og IKKE blått interiør er så lite så valgte jeg å kjøpe bil i bra stand med AC og mørkt interiør og dau motor. Vil heller bytte motor enn å ettermontere AC eller bytte hele innredningen



    Men mercedesen er solgt sjølsagt, går nå i notodden og er antakelig bygd om til diesel motor hvis eieren har bynt med det etter det han fortalte.
    Sist endret av Ola Hagen; 12/09/10 kl 13:03 Begrunnelse: oppdatering
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    Angrer på at jeg solgte den røde 945'n fordi den var helstrøken. Jeg overtok den etter en eldre mann og den var helt rustfri og perfekt.

    Også savner jeg vel 960'n en del siden jeg brukte mye tid på den, den var akkurat slik jeg ville at den skulle se ut.. Men den ble aldri strøken som jeg hadde drømt om å få den til, skulle ha fått komplett strøken interiør og byttet ledningsnett i motor og i kupeen og fått bilen rettet opp ordentlig siden den ikke hadde blitt grundig reparert etter tidligere, tidlgere eier som to eier før meg.

    Men faan som den ga meg mye hyggelig tilbakemeldinger om bilen, den var helt org, utenom uoriginal senkesett når jeg kjøpte den.
    Satte på add on frontleppe med innkorta renault laguna leppe og dynamic kit fra realcar sin sideskjørt og add on leppe bak som egentlig skulle bygges om for å få den lavere, og v70/850 fremstoler, og 98mod FKmotor var den siste jeg putta inn i den etter å ha hatt tre forskjellige motorer oppi den.

    Gikk som helvete når jeg kjøpte den, satt cosworth snurre i den og lada alt for mye, men moro var det, men så takket den for seg etter ca halv til ett år etter jeg kjøpte den, turboen bynte å lekke olje og vifta i turboen røk og det samme med toppakningen.

    Trur egentlig jeg ikke har kommet over henne enda... (ikke klart å glemme 960'n og gå videre)
    Sist endret av Ola Hagen; 12/09/10 kl 13:05
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  3. #3
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Ser ut som du har hatt noen fine biler oppimellom tidene .

  4. #4
    Registrerte brukere Alex_854 sin avatar
    Medlem siden
    16. aug. 2010
    Sted
    München, Tyskland
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Greenshadow Vis post
    men siden utvalget til 850 med AC og IKKE blått interiør er så lite så valgte jeg å kjøpe bil i bra stand med AC og mørkt interiør og dau motor...
    Blått interiør er jo nesten det peneste som fins, synes jeg da

    Alex
    '05 V70N T5 & '02 V70N D5

    Kjørt tidligere: '91 245 GL, '92 245 GL, '86 744 GL, '93 854 GLE, '97 V70 2,5T, '98 940 CLASSIC

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Alex_854 Vis post
    Blått interiør er jo nesten det peneste som fins, synes jeg da

    Alex
    jaja, smak og behag

    I 240'n var det blått interiør, bestemte meg egentlig allerede da å aldri ha noe annet enn svart og/eller grått innredning
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    jeg har eid 855'n bare i tre- fire uker.
    Men har bestillt nye r felger pluss add on framma fra volvo så langt.

    Men prøver å få tak i add on bak også, men dette er utgått på volvo, så jeg leter etter brukt eller uoriginalt.

    Kom gjerne med kommentar
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  7. #7
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Bra du har fått deg Volvo igjen!

    Addon?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  8. #8
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post

    Addon?
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9214
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  9. #9
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Nice, er spent på å se Blir nok bra denne også etterhvert Hagen!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  10. #10
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    Fina vogner. Likte faktisk og meget godt Merca, er så "fet" i stussen, de ser jo skambredda ut originalt..
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Fine biler ja!

    Men sinnsyk rå hjulvinkel på den merca!!
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  12. #12
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    de er faktisk stilige de coupeene der. ikke rart det var klasse over mercene i sin tid
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  13. #13
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    de er faktisk stilige de coupeene der. ikke rart det var klasse over mercene i sin tid
    Øhm, det der er ingen Coupe......
    Ligger CE en tilsalgs på annet...
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    Jaja, da henta jeg add on leppa på østli som jeg skulle prøve på 855'n, men det viser seg at leppa ikke passer til fangeren etter 95, og etter nøye undersøkelser og sammenligninger med en eldre 850 støtfanger så har jeg visstnok fått en add on for 850 FØR faceliften... :/

    Men er det noen som vet om 850 R front så si ifra!

    Helst plast, men glasfiber kan vel vurderes..
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    BCB har i glassfiber til 2500kr, visstnok en forbedra type mtp. innfestning og noe greier. De skaffer vel også brukte orginale, men har inntrykk av at de vil selge komplette fangere med skinner, overdel og slik. Så da koster det fort litt.
    Men greie folk på bcb, så får vel kanskje kjøpt kun R-underldel løst om prisen er rett.
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nero Vis post
    BCB har i glassfiber til 2500kr, visstnok en forbedra type mtp. innfestning og noe greier. De skaffer vel også brukte orginale, men har inntrykk av at de vil selge komplette fangere med skinner, overdel og slik. Så da koster det fort litt.
    Men greie folk på bcb, så får vel kanskje kjøpt kun R-underldel løst om prisen er rett.
    ja, men jeg har så jævli dårlig erfaring med støtfangere og skjørt i glasfiber siden de spruter i deler om vintere i 26minus og is klump sprut fra lastebiler...

    men tenkte du på den som er ombygd nedover og lang leppe? den bilen som er rød som de har avbildet på bcb? hvor mye lavere bygger den leppa i forhold til vanlig R fanger?
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Nei tenkte på vanlig, R-kopi jeg. Har sett den Plast & son R-fangeren i virkeligheten og synes ikke den er direkte pen
    Men du er vel inne på noe når det kommer til hva de tåler, så kanskje best å kjøpe orginal ny eller brukt i plast.
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    her er linken til den jeg fant på bcb: http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113...roductID=20884

    jeg synes den fangeren egentlig er for ekstrem for det jeg hadde tenkt..
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Den tenkte jeg på:
    http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113...roductID=22096

    Men brukte orginale i plastikk er vel å oppdrive til den prisen eller billigere?
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    åja, der ja, takk takk.
    Men 2500kr for bare underdel i GLASFIBER, syntes jeg var ganske mye... Men sendte da dom en mail nå nettopp og etterlyste brukt R fanger ettersom du faktisk har klart å skaffe strøkne brukte eksteriør deler for meg før til 760'n jeg hadde før.
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg vært på østli og forklart hvorfor add on leppa ikke passa på 855'n, men dom tok den imot og flyttet over penga på bestillingen til T5R fangeren som de har bestillt fra sverige nå, skal ta fire dager så får jeg den
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  22. #22
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Blir andre boller det
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  23. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    da har jeg prøvd å feilsøke på motoren og sjekka motorfester og drivakslinger, og jeg skjønner forsatt ikke hva som kan være feilen her!

    det er bare så dårlig bunndrag på første og reversen på denna bilen.. Åssen kan det gå at bilen er så tungt å få kommet seg i gang i oppover bakker og slikt? :( men så går det fint og drar ok når bilen har kommet seg i fart, men er vel kanskje litt dau i fart så jeg må vel avogtil gire ned fra 4. til 3. i 80sone, men ellers kan jeg bruke den femte i nedover bakker også da, men dette er ikke noe stor problem da..
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard Mottatt nyfelga mine, R felger, og billig!

    Da har jeg mottatt felga mine, R felger kopi

    Men det rare er at de fra moss bil og dekk la ut annonse på R felger og jeg kontaktet de og lurte på dimensjonen på felga siden de kosta 5200, og de sa at dimensjonen var 7,5x18" på mail . og da sendte jeg mail til bcb og spurte om dette virkelig fantes og spurte de om prisen til r felger samtidig.

    Og de fortalte at det var umulig å få tak i smalere felger enn 8" brei hvis man skulle ha i 18". Og bcb skulle ha 7900 eller noe for 8"18" felger.

    Og da ble jeg veldig nysgjerrig på dette og bestillte ett sett fra moss bil og dekk og frakta koster 400kr rett til brumunddal toten transport terminal.

    Også skulle jeg montere de på bilen og jeg pakka opp felga og målet og de er 8"breie, jeg har målt flere ganger og flere av andre mekanikere har også sett og bekreftet målene, og det er 100% sikkert at denne felgen er 18"x8" felg

    så jeg fekk jo egentlig billige felger i forhold til prisen på bcb og det virker som moss bil og dekk ikke vet at felga faktisk er 8"breie. Jeg betalte jo kun 5600ker totalt for felger med hjulbolter og balansering (balanseringa er ubrukelig, trenger ikke de).

    Er skikkelig fornøyd jeg nå altså

    Før:


    Etterpå:


    skikkelig fornøyd
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Greenshadow Vis post
    Da har jeg mottatt felga mine, R felger kopi

    Men det rare er at de fra moss bil og dekk la ut annonse på R felger og jeg kontaktet de og lurte på dimensjonen på felga siden de kosta 5200, og de sa at dimensjonen var 7,5x18" på mail . og da sendte jeg mail til bcb og spurte om dette virkelig fantes og spurte de om prisen til r felger samtidig.

    Og de fortalte at det var umulig å få tak i smalere felger enn 8" brei hvis man skulle ha i 18". Og bcb skulle ha 7900 eller noe for 8"18" felger.

    Og da ble jeg veldig nysgjerrig på dette og bestillte ett sett fra moss bil og dekk og frakta koster 400kr rett til brumunddal toten transport terminal.

    Også skulle jeg montere de på bilen og jeg pakka opp felga og målet og de er 8"breie, jeg har målt flere ganger og flere av andre mekanikere har også sett og bekreftet målene, og det er 100% sikkert at denne felgen er 18"x8" felg

    så jeg fekk jo egentlig billige felger i forhold til prisen på bcb og det virker som moss bil og dekk ikke vet at felga faktisk er 8"breie. Jeg betalte jo kun 5600ker totalt for felger med hjulbolter og balansering (balanseringa er ubrukelig, trenger ikke de).

    Er skikkelig fornøyd jeg nå altså

    Før:


    Etterpå:


    skikkelig fornøyd
    ikke noe "etter" bilde... vil seeee!!
    Bor du nær Bergen og vil ha bilder av bilen din? Send meg en PM!

    '98 Volvo V70 2.5TDi - '86 Yamaha XT350
    x: '91 Audi 80 1.8 - '00 Audi A3 1.8T Quattro - '76 Volvo 244 1.9DL

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •