Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Kondens fra peilepinnerør?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard Kondens fra peilepinnerør?

    Har nettopp skiftet ut alle deler til veivhusventilasjonen i 850'n, men har lagt merke til at det av og til siver hvit damp (neste usynlig) opp fra peilepinnerøret når jeg løfter opp pinnen.
    Det er ca. 600 km siden jeg foretok denne operasjonen, og jeg gjorde en grundig jobb med å rense alle kanaler inn mot motoren, (tok vekk oljeslagg og brukte forgasserrens + en fille til å rengjøre kanalene).

    Har lest litt at det aldri skal forekomme røyk/damp, o.l, ut gjennom det røret, men kan man virkelig unngå at det siver litt ut, med tid og stunder?
    Men slik jeg forstår det er det litt delte meninger om dette fra person til person.

    Forøvrig kan det sies at jeg ved en tilfeldighet har observert dette når det har vært en fuktig værtype, både temperatur- og værmessig (regn).

    Er det bare snakk om kondens som gir seg når motoren blir skikkelig driftsvarm?

  2. #2
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Klart det kan kome opp damp her, men berre når du løftar på peilepinnen. Mykje småkøyring gir vatn i olja, men som forsvinn straks du får skikkeleg varme på motoren.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Det har blitt en del småkjøring i det siste, men jeg holder en knapp på at det er vanndamp som du nevner at det kan være. Finnes i alle fall ikke noe (over)trykk fra røret og bilen går svært godt.
    Takker i alle fall for svaret ditt, greit å lufte det ut med andre.

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •