Lager en liten tråd om bruksbilen også.

Kjøpte den i 2004. Som min første bil. Har gått jevnt og trutt siden det. Bortsett fra et år hvor den sto uten skilt pga jeg kjøpte turbo 245en.
Var en helt original en eiers bil da jeg kjøpte den. Så har jeg kræsja den litt og egentlig bare latt den forfalle, men nå begynte ting å bli så dårlig at noe måtte gjøres.

Hadde den på eu i Juli og fikk 6 2er feil og en 1er feil. Hadde gjort en del før jeg dro på eu, så de feila jeg fikk regna jeg med å få.
Bortsett fra manglende dokumentasjon på fjærene. Har vært i gjennom 3 eu kontroller og en liten inspeksjon på biltilsynet før jeg fikk tilbake skilta uten at noen har nevnt noe. Men på Snapdrive fdikk jeg feil på det gitt....

2: Slitte klosser bak
2: Slitte skiver bak.
2: Slækt håndbrekk.
2: Dårlige foringer i bakstilling.
2: Manglende forstillingskontroll.
2: Manglende dokumentasjon på senkesett.
1: Skiltlys bak defekt.

Det som har blitt gjort for å få den i gjennom eu er:

-Nye bremseskjold foran.
-Nye skiver og klosser rundt om.
-Nye bærekuler.
-Nye endeledd.
-Nye fjærbeinslager
-Nye foringer i bærearmene foran.
-Nye calippere foran.
-Ny masterpumpe.
-Nye bremserør og slanger foran.
-Nye dempere foran og bak.
-Nye senkefjærer.
-Nytt komplett eksosanlegg.
-Nye foringer i moment og panhardstag.
-Stramma opp håndbrekk.
-Stramma og smurt opp hjullager foran.
-Fiksa jordingsfeil i lyset bak.
-Tatt forstillingskontroll.

Andre ting som ble gjort i samme slengen var å bytte luftfilter, olje og filter på motoren, olje på girkassa og bakakselen, bytta bensinmåleren, satt på Phoenix hjula og tetta en sinnsyk vannlekkasje fra frontruta.

Nå skal jeg få godkjent fjærene på fredag. (den 13.) og ta etterkontroll på mandag. Får bare håpe at ting går greit.

Ble en svindyr eu-kontroll, men nå kjennes det ut som jeg kjører en helt ny 245. Så er ganske fornøyd, hvis man ser bort i fra all rusta og finishen generelt. Men det er jo en bruksbil....



Her har den akkurat fått en grundig vask. For første gang siden i vinter en gang. Gadd ikke å vaske den pga vannlekkasjen. Hehe