Hei.
Skal beskrive ein problemstilling som går på batterilading på XC70 2015 modell. Har lest meg opp på BMS og «smarte ladesystemer», men er veldig interessert i andre sine erfaringer. Det blir eit litt langt innlegg dette, men dei som kan dette godt kan kanskje kjenne igjen noen problemstillinger og komme med gode råd.
Volvo XC70 D5 2015 der eg har vore eigar siden bilen er ny. Det er dieselvarmer på den og vinterstid er den aktivt i bruk og i kombinasjon med småkjøring så tærer jo dette på batteriet. Allerede etter første vintersesong måtte batteriet byttes og Volvo tok dette på garanti. Eg stussa jo litt på det for eg synest eg hadde vore flink å sørge for å lade det med ekstern lader av og til. Eg monterte etter litt DEFA lader på bilen der pluss går direkte på batteri og minus til chassis for å ikkje lure BMS. Defa lader er på 12A og skal tåle litt parallell last samtidig som den lader mtp dieselvarmeren. Bilen står i garasje så det har egentlig blitt ein vane å sette den på lading når den parkeres. Dette fungerte egentlig bra, men etter ein langtur så opplevde eg at bilen ikkje ville starte etter at den hadde stått parkert 10 minutter. Relativt nytt batteri fullstendig utlada. Starta den enkelt med booster og kunne kjøre og stoppe uten problemer etter dette. Dette fortsatte ein periode og den gang hadde eg ikkje fått god innsikt i ladesystemet. Tok noen stikkprøver og målte ladespenning og det var stort sett god ladespenning når eg målte. Har egentlig levd ei stund med dette så det endte jo opp med endå eit batteribytte. Då bytta eg sjølv til eit Exide batteri og fekk utført reset av BMS. Volvo hadde også bilen inne for kontroll av ladingen og den oppførte seg heilt normalt og dei fann ikkje noko som var feil.
No har eg brukt ganske mykje tid på å lese meg opp på ladesystemet og satte eit voltmeter i lighterpluggen på bilen for å monitorere spenninga. Er klar over at det mest nøyaktige resultatet får ein direkte på batteriet, men likevel gir det voltmeteret i lighterpluggen ein veldig god indikasjon. I lengre perioder når eg har dreve litt kjøring lokalt så ligg spenninga på alt mellom 14,3-15V (15V i korte perioder). Det mest interessante skjedde når eg var på langtur med bilen. Ladespenninga låg på godt over 14V og så gjekk bilen tydeligvis inn i ein annan ladeprofil og slapp spenninga ned på rundt 13V. Når eg då bremser stiger den raskt opp igjen og når ein kjører stabilt med gasspådrag så detter spenninga igjen. Men den fortsatte å sleppe spenninga nedover. Plutselig låg ladespenninga på 12,4V og den spretter rett opp igjen ved bremsing. Siste stykket før ankomst destinasjon ligger spenninga på 11,8-11,9V og då forventer eg jo at her venter det problemer. Spretter opp igjen dei korte periodene når eg bremser, men resultatet er følgende:
Bilen står parkert i 10 minutter og når den skal starte: Flatt batteri.
Startes med booster og på returen som tar 2-3 timar ligger ladespenninga fint på 14 tallet heile turen.
Det er jo åpenbart at eg er i utakt med BMS, men skal bilens ladesystem uansett tillate at spenninga sleppes ned på 11 tallet under kjøring? Er klar over at bilen registrerer SOC på batteriet og at den i perioder bruker av batteriet for å optimalisere drivstofføkonomien, men er du uheldig og stopper kjøring når bilen har brukt av batteriet uten å få begynt lading, så er det ikkje så mykje igjen til dieselvarmer og startmotor. Batteriet mitt synger igjen på siste verset, så det må byttes for etter mange nok slike episoder så er det ikkje liv laga.
Tanker om dette?