Oppdateres med jevne mellomrom her nå

Det har ikke skjedd stort på bilfronten, men jeg har endelig fått programmert inn SW for B&W-anlegget. For de som lurer; det var som å ettermontere/bytte høyttalere på nytt!
Med Base-SW så låt det bra, men manglet bass i lyden. Den var klar og grei, men fikk en følelse av at jeg har brukt aaaaltfor mye på dette "tullballet". Nå angerer jeg ikke
Fikk også programmert "auto start/stopp" til å memorere valget etter hver oppstart, så pr. definisjon så er den programmert "bort".




Gikk også til innkjøp av noen 18" vinterhjul. Usaklig billige med Goodyear Premium dekk og felgene ser tilsynelatende 99,5% strøkne ut. Det er en baktanke med større hjul, men siden jeg nå har blitt sittende igjen med hus alene så blir slike prosjekter bortprioritert dessverre.



Ellers blir det bytte av reg.reim m/vannpumpe på nyåret. Alle deler har jeg, men arbeidet har latt vente på seg.


Oppdatering fra forrige innlegg: bilen ble som ny å kjøre etter å ha byttet til nye endeledd. Det ble også tyst med ny drivknute samt nye lenkearmer.

En annen artig hendelse var at dieselfilteret ble byttet i august en gang. For en gangs skyld valgte jeg å ha bilen på et verksted for å få gjort jobben. Nå i oktober begynte det plutselig å lekke en del diesel fra bilen (der som filteret sitter) og det viste seg at varmeelementet i filteret hadde kortsluttet, brent hull i filteret og svidd av kontaktstykket. Alt dette tok verkstedet seg av og ikke hørt noe siden.
Men litt flaks må en ha da dette er sjelden gang jeg overlater jobben til andre