Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Hva er normalt oljeforbruk XC70 D3 -12?

Medlem siden
    11. nov. 2013
    VCCN medlemsnummer
    1567
    Antall takk

Standard Hva er normalt oljeforbruk XC70 D3 -12?

Leste av oljenivået på bilen i går, elektronisk peiling. Bilen ble kjøpt i sommer av merkeforhandler og det ble tatt en service før levering. Jeg har nå kjørt snaut 8400 km. Jeg har tidligere hatt en -02 XC70 med bensin og der trengte jeg aldri å etterfylle, selv den hadde passert 300k. Legger ved et bilde.

1 Er dette et normalt forbruk?

2 I instruksjonsboken så står det at hvis man får beskjed om lavt oljenivå, så må man bare fylle 0,5 liter. Vil det si at bilen
    har brukt ca 0,25 liter olje på de km jeg har kjørt? Ettersom nivået er midt på skalaen.

2012 XC70 D3 Awd Polestar Twilight Bronze

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Antall takk

Standard

Spørsmålet til deg blir som følger, har du sjekket nivået tideligere på denne? Eller er dette første gang? Meget mulig det ikke er blitt fyllt mer olje enn dette i utgangspunktet da motoren ua sett bare blir fyllt til 3/4 på peilepinnen. Om dette gir fullt utslag på den digitale eller slik din er husker jeg ikke i farten.

Men skulle et vise seg at din bil faktisk har brukt 0.25l på 8k km så er dette ikke gale i utgangspunktet alle moderne motorer bruker en liten skvett da det vil ligge en tynn oljefilm i sylinder vegger som sniker seg forbi stempelringer/samt damper av stempler fra varmen av forbrenning.

Medlem siden
    11. nov. 2013
    VCCN medlemsnummer
    1567
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av René Fredriksen Vis post
    Spørsmålet til deg blir som følger, har du sjekket nivået tideligere på denne? Eller er dette første gang? Meget mulig det ikke er blitt fyllt mer olje enn dette i utgangspunktet da motoren ua sett bare blir fyllt til 3/4 på peilepinnen. Om dette gir fullt utslag på den digitale eller slik din er husker jeg ikke i farten.

Men skulle et vise seg at din bil faktisk har brukt 0.25l på 8k km så er dette ikke gale i utgangspunktet alle moderne motorer bruker en liten skvett da det vil ligge en tynn oljefilm i sylinder vegger som sniker seg forbi stempelringer/samt damper av stempler fra varmen av forbrenning.
    Jeg burde nok ha skrevet at jeg har sjekket tidligere og da stod oljenivået på maks.
    2012 XC70 D3 Awd Polestar Twilight Bronze

Lignende tråder

1. Normalt med svetting fra EGR ventil ?
    By FreddieAwD in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 2
    Siste post: 19/08/19, 15:35
  2. Oljeforbruk XC70
    By Mrmordi in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 4
    Siste post: 27/01/18, 22:45
  3. normalt med bank i D5?
    By vikry in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 27
    Siste post: 16/09/15, 20:13
  4. Normalt oljeforbruk Volvo 855 T5
    By solbergens in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 12
    Siste post: 30/04/14, 15:47
  5. Er det normalt at t5 ikke får 0,6 bar før 4000rpm?
    By viddiboy in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 03/10/12, 23:33

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •