Har et artig lite problem med bilen min hvor
AWD
'n ikke fungerer.
Kan oppsummere kort litt om bilen for å få det på det rene:
- V70 2005
- Manuell
- 435 100km i skrivende stund

Problemet har nok vedvart siden jeg kjøpte bilen. Da slet jeg med at førerstolen endret posisjon før og under kjøring og speiler som ikke fungerte 100% normalt. Etter en tur i mye vann på en parkeringsplass i mai, begynte plutselig bremser, hovedlys,
AWD
'n, radioen, stoler, speil etc. å gi feilkoder. Bilen var helt på bærtur. Dette viste seg å være en intern feil i
DEM
som ble trigget av det kalde vannet jeg kjørte i. Ut i fra hva jeg har skjønt, så har problemet vært at CANbus-signlet har kortsluttet til jord. Gammel
DEM
ble koblet ut og alle feil har opphørt.

Nå kommer det som er "problemet". Orginal
DEM
kan repareres for en koselig sum på 6850kr + mva...eller så kan jeg få en ny fra Volvo ferdig programmert til 14 000kr. Så det er fullt mulig å anskaffe meg en ny.
Jeg har forsøkt nå å sette inn en annen
DEM
fra en '05 S60
AWD
. Det er samme delenr. på styreenheten, så det er kun SW som er forskjellig.
VIDA
vil ikke kommunisere med ny
DEM
og jeg har t.o.m forsøkt innlastning da ny SW på
DEM
på Volvo. Kommer så langt at enheten godkjennes, men den vil ikke inn i såkalt "programmeringsläge". Den vil ikke la seg programmere på nytt.

Spørsmålet er da om noen kjenner til noen som fikse slike problemet med SW, evt. noen som har kunnskap/bekjentskaper til å kunne utføre rep. av
DEM
.

Vil gjerne ha i gang
AWD
-systemet igjen, men syns det er noe stivt å betale nærmere 9k for å kunne overhale en liten modul.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk