Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  354
Side 22 av 26 FørstFørst ... 12 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 526 til 550 av 631

Tråd: vangsfreaken's 740/945/944-garasjetråd

  1. #526
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Nei det blir spahettisaus...

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  2. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  3. #527

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Ja, jeg er bekymra for farten av å til
    Men holder meg nede rundt fartsgrensa, er nok tryggest der
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  4. #528
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ja, jeg er bekymra for farten av å til
    Men holder meg nede rundt fartsgrensa, er nok tryggest der
    nettopp derfor ble det supermotard komfortabel og trygg opp til 120-130+, men mest moro opptil 100, altså cirka der man begynner å holde seg fast på grunn av vinden...
    XSR-900 er vel lett og leken nok til at det er moro i lavere fart også, men det føles ut som det tøyer grensa for "fart=moro" men så klart, det hadde vært morsomt å hatt en R-sykkel også... selv om jeg ikke egentlig burde sette meg på en

  5. Takk Riff takket for denne posten
  6. #529

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Ja, xsr'en er god nede i lav fart også ja.
    Blir fort mye vind rett i kroppen når en kommer opp i litt fart ja.

    Jeg passer ikke på en R
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  7. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  8. #530
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ja, xsr'en er god nede i lav fart også ja.
    Blir fort mye vind rett i kroppen når en kommer opp i litt fart ja.

    Jeg passer ikke på en R
    der er vi 2... jeg har ikke fysikk som tilsier at jeg kan brettes over en sånn sykkel i flere timer samt ei høyrehånd som hadde tatt livet av meg.

  9. #531
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Okei, så viser det seg vanskeligere enn man skulle tro å finne tid til dette... Men jeg kom omsider igang


    Fikk lånt jekk av naboen for å løfte motoren mest mulig, så jeg kunne få av/løs bunnpanna... Etter en time eller to fikk jeg ut oljepumpe


    Den blir bytta mot ei ny ei, så jeg har ikke åpna den for kontroll, men jeg la merke til at jeg fant diverse gummibiter i sila...


    De aller minste, svarte bitene ser ut som en o-ring, så de tror jeg er fra o-ringen til bankepluggen... Men den store, flate og den oransje sliter jeg med å identifisere, noen som har forslag?
    (det er ikke fra røret på pumpa da begge er intakt)

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  10. Takk TurboThomas, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  11. #532
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    På tide med en oppdatering nå vel siden jeg har hjelpa deg såppass?

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  12. Takk Batland takket for denne posten
  13. #533
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Ja, nå er det omsider tid for en oppdatering! Jeg kan begynne med en oppsummering av de siste ukene, så tar vi 740 i neste innlegg...
    Vccn interesserer seg sikkert ikke voldsomt for camping, men siden jeg har kjørt den stakkars 940'n min landet rundt kan vi se litt likevel
    Fant igjen ei nedgrodd campingvogn utpå åkeren her for noen uker siden, å jeg hadde lovet kjæresten en Norgesferie, så det gikk med masse tid på generell vask og reparasjon av den.

    Når vi omsider kom oss avgårde fikk jeg fort kjenne på at det er ei voksen vogn, så trekkbilen ble både slapp og tørst forbruket iløpet av 1700km ferie endte på cirka 1.7L/mila, å lasta var såpass tung at jeg lærte allerede på dag 1 at jeg ikke kunne stoppe i motbakker... Det har luktet clutch et par ganger...


    Men skitt au, bare man lærer seg sånt kommer man over de fleste fjell!

    Så da bar det innom Leira, Lovatnet, Geiranger, Eide, Trondheim (hvor vi besøkte TurboThomas) og til slutt ei natt i Østerdalen på vei hjem







    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  14. #534
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Også innlegget om biler da!
    Vi hadde som sagt en stopp hos TurboThomas på ferieturen, å da kom jeg akkurat tidsnok til å bli med på oppstart av motoren hans



    Vi fikk luket ut noen mindre problemer og fikk igang bilen sånn tålig greit, dagen før han skulle kjøre den på ferietur... Han var dessverre litt plaget med AFR, men fant ut på veien nedover at det skyldtes en defekt vakuumslange til map-sensor. Han fikk utbedret det på veien, så la vi inn et annet map når han kom frem hit. Da begynte den å fungere såpass greit at vi kunne se litt på turbotrykk og kamjustering, så han reiste vel herifra med cirka 150 hester ekstra


    Også fikk vi unna diverse på bilen min! Vi gjorde først ferdig oljepumpa, som jeg glemte å ta mer bilder av, så vi kan bare se at motoren er satt ned igjen...


    Vi fikk også inn igjen forstilling (original) med nye styrestag og endeledd.



    Etter dette gikk vi på akslingen, som bare har ligget i flere måneder... Det gikk radig med 2 mann, så vi fikk ut den gamle, bygde opp den nye og monterte den på plass igjen i løpet av 4 timer omtrent...




    Da kom dessverre regnet, så det ble avsluttet der. Men vi har fått unna MASSE, nå gjenstår bare å montere håndbrekk og bytte bremseslanger før jeg setter den på hjul igjen

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  15. Takk JK95, Anders Dybvadsskog, TurboThomas takket for denne posten
  16. #535
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Takk for besøket hos meg, å at jeg fikk komme innom hos deg. Håper du fikk en boost til å gjøre ferdig bilen å få den EU godkjent så du får brukt den igjen snart

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  17. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  18. #536
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Takk for besøket hos meg, å at jeg fikk komme innom hos deg. Håper du fikk en boost til å gjøre ferdig bilen å få den EU godkjent så du får brukt den igjen snart

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Det er vel en lang vei igjen til EU, men vi nærmer oss i hvert fall å kunne prøvekjøre den igjen en milepæl om gangen...
    Jeg fant forøvrig ut av håndbrekket idag når jeg fikk sjekka 940'n, så nå blir det endelig riktig

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  19. Takk TurboThomas, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  20. #537
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Liten økt idag! Fikk på plass håndbrekk, bremseskiver og kalipere. Da er bakstillinga ferdig med unntak av bremseslanger (som skal byttes i alle hjørner), så jeg avslutta med å børste og smøre alle slanger. Håper jeg rekker en ettermiddag eller to til denne uka






    Slenger ved bilder, så man har noe å se på senere...

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  21. Takk TurboThomas, Anders Dybvadsskog, Riff takket for denne posten
  22. #538

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som du har hatt en fin tur i sommer
    Var ikke så langt ifra der jeg bor
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  23. #539
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Høres ut som du har hatt en fin tur i sommer
    Var ikke så langt ifra der jeg bor
    jada, flott tur! dog kjørte vi såpass langt på hver etappe at jeg følte jeg gikk glipp av mye, siden dagen min gikk med på å stirre på asfalten men jeg så mye fint på kveldstid, å frøkna fikk en fortjent ferietur, så var jo verdt det
    tatt i betraktning at vi kjørte nesten 2000 km tror jeg vi passerte mange VCCN'ere... HansOla påpekte på et punkt at jeg var skammelig nært også, så jeg satte fort nesa i motsatt retning

  24. Takk Anders Dybvadsskog, Riff takket for denne posten
  25. #540
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Tok jaggu 3 uker dette å... Jaja, sånn blir det i en travel hverdag brukte en drøy time på å bytte de 4 siste slangene idag, gikk så latterlig lett at jeg forventer noen lekkasjer for å hale ut, så blir interessant å lufte når jeg får med en "pedaltråkker"

    Men med 6 nye slanger er jeg sikkert ferdig med det for alltid på denne bilen! Da gjenstår bare ryggelysbryteren og bensinslangen mellom filter og rail, så skal den ned på bakken for prøvekjøring...

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  26. Takk HansOla takket for denne posten
  27. #541
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Tok jaggu 3 uker dette å... Jaja, sånn blir det i en travel hverdag brukte en drøy time på å bytte de 4 siste slangene idag, gikk så latterlig lett at jeg forventer noen lekkasjer for å hale ut, så blir interessant å lufte når jeg får med en "pedaltråkker"

    Men med 6 nye slanger er jeg sikkert ferdig med det for alltid på denne bilen! Da gjenstår bare ryggelysbryteren og bensinslangen mellom filter og rail, så skal den ned på bakken for prøvekjøring...

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk
    Kjøp deg en sånn, du vil ikke angre. Kjempeeffektiv og helt uerstattelig ved lufting. Jeg liker den bedre enn den jeg kobler på trykkluft https://www.biltema.no/bil---mc/bilv...ter-2000017001

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  28. #542
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Kjøp deg en sånn, du vil ikke angre. Kjempeeffektiv og helt uerstattelig ved lufting. Jeg liker den bedre enn den jeg kobler på trykkluft https://www.biltema.no/bil---mc/bilv...ter-2000017001

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    for å "dytte" væska opp feil vei med tyngdekraft mener du? kan jo prøves til den prisen... ikke at jeg noensinne har fått problemer med tradisjonell lufting, annet enn behovet for assistanse

  29. #543
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    for å "dytte" væska opp feil vei med tyngdekraft mener du? kan jo prøves til den prisen... ikke at jeg noensinne har fått problemer med tradisjonell lufting, annet enn behovet for assistanse
    Nei du bare kobler den på kaliperen og pumper på pedalen. Den har enveis-ventil så du ikke suger inn igjen luft i systemet. Da slipper du å ha med pedalassistent

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  30. #544
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Nei du bare kobler den på kaliperen og pumper på pedalen. Den har enveis-ventil så du ikke suger inn igjen luft i systemet. Da slipper du å ha med pedalassistent

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Ah, sånn ja... Har fått foreslått å gjøre det "baklengs" før med litt skepsis, men det der derimot høres jo idiotsikkert ut

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  31. #545
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mai 2011
    Sted
    Stokkøy
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    Funker fjell, bruker en sånn på banebilen selv

  32. #546
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Får jaggu gjort unna noe denne uka!
    Fant diverse calipere jeg hadde liggende og plukket diverse luftenipler av dem, sånn at jeg fikk overhalt siste rest av bremser.


    Lufta alle 6 slanger/nipler. Pedal kjennes fin ut uten motor igang, så jeg er håpefull kunne hverken se eller kjenne noe lekkasjer...
    Jeg har også nylig byttet enveisventilen inn på bkf (vakuum fra innsug), så med alt dette kombinert regner jeg med bremsene blir bedre enn før


    Også fikk jeg til slutt skrudd ut bensinslangen som har gitt opp livet... Tar den med på tess å ber om en lik en, så blir det enkelt og raskt


    Da er det stort sett igjen å fikse ryggelys før den kan settes ned igjen, så tar vi bare en kjapp hjulstilling med tommestokk før det prøvekjøres

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  33. #547
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Liten "side quest": bilen til far måtte plutselig få litt omfattende vedlikehold når utløserlageret skar seg... Så etter cirka 550 000 km fikk den nytt utløserlager, ny simring på veiva og ny clutch! Den gamle slura ikke, den så faktisk forbløffende bra ut... Men etter 550k bytter man selvfølgelig, å mannen ble ekstatisk fordi "det er jo som en ny bil"
    Naturligvis enkel jobb, sett bort ifra et par rustne skruer og en foring mellom slavesyl/utløserarm som ga opp. Den fikk samme behandling som jeg gjorde på 740'n min i fjor, så den burde holde i 70-80 år igjen




    Hvis jeg klarer å holde meg våken etter jobb imorra skal jeg få på igjen bensinslangen jeg har kjøpt og dra noen nye ledninger til ryggelyset mitt, så er det på tide å prøvekjøre 740 turbo!

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  34. Takk HansOla takket for denne posten
  35. #548
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Milepæl idag! Fikk på ny bensinslange...

    Satte på hjul og fikk den ned, for første gang på månedsvis...

    Den starta jaggu å!

    Så fikk den en kort prøvetur i nabolaget... Deretter parkerte den fint ved siden av 940'n, et ganske ålreit syn.

    Den er veldig skummel å kjøre da, men det blåser og suser under panseret, å drivverk er stille igjen

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  36. #549
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Milepæl idag! Fikk på ny bensinslange...

    Satte på hjul og fikk den ned, for første gang på månedsvis...

    Den starta jaggu å!

    Så fikk den en kort prøvetur i nabolaget... Deretter parkerte den fint ved siden av 940'n, et ganske ålreit syn.

    Den er veldig skummel å kjøre da, men det blåser og suser under panseret, å drivverk er stille igjen

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk
    Yay! Fremgang gjøre klar resten til eu nå da? Foressten siden du har fått deg ny sperre og bilen er på hjul igjen nå må jeg jo nesten legge denne her..



    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  37. #550
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Yay! Fremgang gjøre klar resten til eu nå da? Foressten siden du har fått deg ny sperre og bilen er på hjul igjen nå må jeg jo nesten legge denne her..



    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    videre er det generelt småpill før eu ja, eventuelt generell fiks av småting. stresser ikke med eu nå i høst siden det virker bortkasta å godkjenne den rett før den blir satt bort, men dess mer jeg får unna nå, jo raskere kommer jeg meg på kontroll neste år skal få bestilt meg nytt speilglass, ellers blir det å fikse ryggelys, blinklys, en liten shining så den ikke ser ut som en faktisk vinterbil, ordne spissing og evaluere understell, blant annet... generelt bare masse småsaker som irriterer meg.
    jeg gleder meg også til å prøvekjøre den litt, spesielt for å se an understellet... nå er det ei stund siden jeg har kjørt originalt og slitent understell, å det kan hende rar spissing gjorde litt, men jeg syns den var skikkelig ekkel og skummel når trykket kom under prøvekjøring. rett og slett vinglete og ustødig...
    ellers kan jeg nevne at jeg ikke engang la merke til sperra under prøvekjøring idag, noe jeg antar er en god ting jeg må bare bli litt modigere med det vinglete understellet sånn at jeg kan tuppe til clutchen eller burne litt, så får vi bekreftet at den faktisk funker...

Side 22 av 26 FørstFørst ... 12 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Daruu's garasjetråd
    By Daruu in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 151
    Siste post: 07/09/21, 21:59
  2. Wahl - Garasjetråd
    By Wahl in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 13
    Siste post: 13/12/17, 10:10
  3. Eskil95's Garasjetråd- 760/960
    By Eskil95 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 22
    Siste post: 06/05/13, 09:18
  4. JonasS` worklog\garasjetråd.
    By JonasS in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 13
    Siste post: 08/05/12, 18:42

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •