Tiden er kommet for å skifte skiver og klosser fremme på familietrallen. Volvo har gitt meg en pris på 3.800,- for delene, og jeg ser nå etter uorginale deler.
Er i hovedsak ute etter så billige deler som mulig, med forbehold av at delene ikke er dårlig kvalitet. Har sett litt rundt på disse nye utenlandske biledel-sidene hvor man kan velge produsent av delene. Ved valg av det jeg mener er relativt god kvalitet (Febi Bilstein) ender dette opp på ca 2000,- inkl moms, toll og frakt. Det andre alternativet er så klart Biltema, som leverer bremsedelene for 1300,-. Er det noen som vet hvem som produserer skivene og klossene fra Biltema, og er det noen erfaringer rundt disse delene? Støver klossene mye, og om så, er det noen rimelige og gode alternativer? Setter også pris på erfaringer av forskjellige produsenter av bremser med tanke på disse utenlandske butikkene (Autodeler.co.no, reservedeler24.co.no osv).

Så oversikten blir da:
Volvo Original - 3800,-
Febi Bilstein - 2000,-
Biltema - 1300,-

Setter pris på alle svar, da jeg hverken har kjøpt deler eller skrudd bil på noen år. Vet heller ikke om det er spesialister på Volvodeler, slik som BMW har med GS og Koed. Delekataloger og sprengskjema er uvurderlig når man skal finne deler.