Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 68

Tråd: Regeli: Volvo V70N 2.0T, Titanium Sport

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard Regeli: Volvo V70N 2.0T, Titanium Sport

    Etter et halvt år med en liten Peugeot 206 som pendlebil/bruksbil da jeg klarte å slite ut den forrige 850 brukis, så tok endelig fornuften til igjen og fikk den solgt.
    Hadde lenge lengtet etter en V70N igjen med hengerfeste, automat og det stod ikke på utvalget. Diesel utgaven var ikke et tema denne gang.

    På Finn.no dukket det opp flere V70Ner hver dag i flere uker, 140hk sugis utgaven, 180hk 2.0T, 200hk 2.4T og noe ymset trimmet greier...
    Etter litt re-search, så ble 2.0T utgaven mer ettertraktet etter å ha lest at dem er litt mer "trofast" enn en "ihel" borret 2.4T blokk.

    Dagen kom der det var en tøff Ocean Race utgave stående i Stavanger. Bilder på annonser er for dårlige, så det ble en times kjøretur.
    Da jeg kom til selges hus og så bil inn og utvendig, så ble interessen for trappet ned grunnet mye skavanker og til og være en 2006 modell, så så den 10 år eldre ut.
    Denne var kjørt 220k og ingen dokumentasjon på om automat kassen var flushet eller ikke.
    Jeg kjørte hjem igjen skuffet og tenkte at det dukker alltids opp noe igjen og før var kommet halveis hjem, så plinget Finn appen på iPhonen om en V70N igjen.

    Denne gang var det en 2004 modell, 2.0T og ca. 158 000km på telleren. Jeg kunne se på bildene at denne var bedre behandlet gjennom årene.
    Møtte selger neste dag og bare etter 2 min, så var jeg sikker på at dette var bilen. Entusiast eid tidligere forstod jeg og ting var fikset etter hvert som ble defekt.
    Automat kassen var flushet på 99k og BSR steg 1 chippet.

    Prøveturen alene var morsom, 2.0Ten og automaten responderte bra og til og være en nesten 1.6 tonn tung bil, så den var langt fra noe sinke.
    Salget gikk lett i boks og både selger og kjøper var fornøyd.

    Nedenfor er noen bilder, bedre bilder kommer etterhvert som ting gjøres på den

    Foreløpig to-do liste:

    - Bytte motorolje og filter
    - Flushe automat kasse (Hver 60k mener jeg)
    - Bytte veivhusventilasjon
    - Bytte kupe filter
    - Bytte tennplugger
    - Bytte bensinfilter

    - Nye skvettlapper fremme og bak
    - Kjøpe inn
    DICE
    diagnoseverktøy
    - Bytte takrails (XC70 rails)

    - Lakkere de lysegrå listene i bilens farge
    - Detailing av hele bil


    Dette er det jeg kommer på i farten som skal gjøres.
    Er det andre ting noen her mener jeg bør sjekke eller bytte, så vennligst si ifra.

    Eneste ulyd som har dukket opp i bilen den siste uken er når en kjører rett over 40, så romler det noe fælt midt fremme under bil og øker i takt med farten.
    Det er ikke drivakslene eller hjullager som lager denne lyden har jeg kommet frem til, men må være et annet lager en plass...
    Noen som har tips om dette, så tas alle tips i mot med stor takk!









    Sist endret av regeli; 01/05/18 kl 09:17

Lignende tråder

  1. Øyvind G: Volvo V70 Titanium sport 2004
    By Øyvind G in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 65
    Siste post: 12/09/19, 16:25
  2. Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod
    By skogy in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 207
    Siste post: 31/08/13, 17:11
  3. 2004 Volvo V70N 2.0T Titanium sport selges
    By -S.Johnsen- in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 08/02/12, 23:03
  4. 2004 V70 titanium sport editon
    By tyggern in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 31/10/11, 22:27
  5. 03' Volvo V70N Titanium 2.0 Turbo selges.
    By Syclone in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 11/08/11, 19:42

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •