Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 62 av 62

Tråd: Utvalg av Gullprosjekter

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Borre
    Innlegg
    202
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Hva gjelder foruminndeling handler det litt om å ikke lage for mye underforum også, da dette ikke nødvendigvis blir enkelt hverken å finne frem i eller holde styr på for oss moderatorer. Nevner det bare som en ting å ta i betraktning. Løsningen kan virke enkel med flere underforum, men så var det for brukere som ikke sitter på forumet hver dag å finne frem i det etterpå.
    Enig her. Dere i styret og moderatorer gjør en kjmepejobb i fritiden for klubben. Det burde ikke lages unødvendig tidskrevende.
    Volvo V70 D5 2006 mod
    Volvo S80 D5 2003 mod
    Volvo 66DL 1,1 76 mod
    Volvo 66GL 1,3 76 mod

  2. #52
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Swissman Vis post
    Det blir kanskje litt overfladisk å skrive et slikt innlegg fra en som er med i styret i klubben?
    Det "Anders-" responderte på var ikke det med å velge ut gullprosjekter som tråden handler om, men det forslaget som kom opp noen poster før med å dele opp det vanlige prosjekter/worklogs forumet i alle slags mulige kategorier.

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Borre
    Innlegg
    202
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Det "Anders-" responderte på var ikke det med å velge ut gullprosjekter som tråden handler om, men det forslaget som kom opp noen poster før med å dele opp det vanlige prosjekter/worklogs forumet i alle slags mulige kategorier.
    Ok, tar den. Sorry at jeg misforsto det.
    Volvo V70 D5 2006 mod
    Volvo S80 D5 2003 mod
    Volvo 66DL 1,1 76 mod
    Volvo 66GL 1,3 76 mod

  4. #54
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Swissman Vis post
    Ok, tar den. Sorry at jeg misforsto det.
    Er fort gjort når det blir litt off-topic inniblant

  5. #55
    Registrerte brukere Anders- sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Grua, Hadeland
    Innlegg
    719
    Antall takk

    Standard

    Skulle nok brukt qouteknappen derja
    Volvo 242 L 77 B19A
    Vært litt fraværende det siste året, går med planer om å kjøpe bil igjen


  6. #56
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser stort sett bare på gull-prosjekter da jeg synes det er så mange tråder i "vanlige" prosjekter. Venter heller med å lese dem etter at de har blitt så gromme at de har blitt flyttet til gull.

    Når jeg begynte å titte på prosjekter/gull-prosjekter fant jeg tidlig ut hva som gjorde tråden interessant for meg, og det var de prosjektene det er byttet ut mange originale deler/bygd mye egne løsninger, og således litt "verstere" enn resten.. Å lese om ting jeg kan klare selv som å sote ruter, sette på fete hjul og slippe nedi en FT/FK, er.. vel.. nei.. greit nok, men ikke det jeg har mest lyst til å lese om..

    Men de som derimot bygger om understell og drivverk, bredder og herjer på, trimmer motorer til latterlige effektuttak osv, de følger jeg gjerne med på.. Spesielt om de er flinke til å vise frem det med bilder..

    Så der har dere min formening om hva som bør kreves av et gullprosjekt..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  7. #57
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Så du syns ikke det er morsomt å se f.eks en 242 GT eller en Duett bli pusset opp til 100% orginalstand med kun orginale deler?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  8. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    91
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av olavxxx Vis post
    Min tanke (som sikkert ikke alle er enige i):
    Et gullprosjekt bør jo skille seg ut.

    Dvs.. har du en standard 240 med b230a og du hiver på konfilter og felger, so what? Det er jo kanskje en fin og clean bil, men gullprosjekt er det vel kanskje ikke.

    B230FT/FK er jo også standard i 240.. Men om noen gjør noe veldig bra, dvs.. de får gjerne motoren til å se 100% standard ut i bilen, eller de bruker mye nye deler (ev lager deler selv), ev. pusser og gnikker på alt av deler, så er det jo gull.

    Det sies jo "you cant polish a turd", men dette er vel alle volvoeiere uenige i.

    Mao.. Gullprosjekter bør være noe som ser veldig bra ut.. Det trenger ikke være originale deler, men det kan også være originale deler.

    Jeg har sett veldig mange fine og strøkne amazoner på div volvotreff.. De har jo fremdeles samme motoren, men eierene har nok gnikket utallige timer og stått på.. Det mener jeg fortjener mer gullprosjekt, enn en som lemper en turbo på en b230a, så den blir b230at.

    Forøvrig gjelder det samme på en std 240 da :-) Om noen har en stygg mosegrodd 240 og gjør den clean/fin, med masse bilder og slikt.. Så kanskje den burde være der.

    Det er mine 50 øre da :-)
    Kan tenkes det ikke bør havne i gullprosjekter, før man ser en viss fremgang.. (deleinnkjøp, preparering, godkjenning). dvs. trenger ikke være 100% ferdig, men om du nettop har kjøpt en 164 og du sier: jeg skal ha v12 motor i den, for så å havne der.. så er det litt drøyt.

    har du derimot kjøpt inn en v12 motor, begynt å hive den i bilen, men er ikke ferdig... så er det jo et såpass spesielt prosjekt, at mange vil følge det.
    Det smalt fra rette RÆVE.. Noen som hadde en t6 liggende og MS men det ble vell med det.. Men på gullprosjekter skulle det ligge..

  9. Takk NV39843 takket for denne posten
  10. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. sep. 2010
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Hvor mye av en bil kan byttes ut for at det fortsatt kan kalles en totalrenovering??

    Scenario: Hvis du har en bil med rust som du vil renovere, og kjøper en rustfri delebil fra samme år.. Er det lovlig å bruke karossen fra delebilen? Må man søke om det?
    242 GT 1979
    240 Turbo 1984 (245)
    240 Turbo 1985 (245)
    Saab 96 1971 (V4)

  11. #60
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Tror et godkjent karosseriverksted kan søke om det, tror ikke det er mulig å få igjennom som privatperson lenger, men det blir bare synsing fra min side. Men dette kan du heller lage en egen tråd om i denne forumsdelen:

    http://forum.vccn.no/forumdisplay.php?f=39
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  12. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    450
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Breide Vis post
    Det smalt fra rette RÆVE.. Noen som hadde en t6 liggende og MS men det ble vell med det.. Men på gullprosjekter skulle det ligge..
    Hei,
    Jeg skulle gi vekk 242en som betaling for å få montert motoren i 960en.
    Han som skulle gjøre dette, fikk diverse vanskeligheter som gjorde at han ikke har hatt mulighet til å flytte det fra 242en min, til 960en min.
    (motoren kom altså inn i 242en min først, men jeg fant ut at jeg ikke ville bruke mer tid eller penger på den stygge bilen).

    Han som skulle bytte motoren fikk diverse som gjorde at det ble vanskelig for han å utføre dette.
    Jeg hadde da solgt unna bakaksel, understell og annet, som gjør at bilen står med motor i, 1 time unna meg.

    For meg er det umulig å gjøre dette selv, både pga. motoren står i 242en min, 1 times kjøring fra meg, uten understell... og jeg har ingen garasje, bukk eller lignende.

    Det blir uansett en digresjon, men jeg har ikke opprettet en tråd på vccn, som du kanskje vet :-)
    Den kommer forhåpentligvis inn i 960en min nå i år, men jeg tror ikke jeg kommer til å opprette noen prosjekttråd på vccn.
    Sist endret av olavxxx; 29/04/11 kl 21:58

  13. #62
    Registrerte brukere 142senja sin avatar
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    205
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Tror et godkjent karosseriverksted kan søke om det, tror ikke det er mulig å få igjennom som privatperson lenger, men det blir bare synsing fra min side. Men dette kan du heller lage en egen tråd om i denne forumsdelen:

    http://forum.vccn.no/forumdisplay.php?f=39
    etter det vi gjorde med en patrol (gjort samme på en del andre biler) så hentet vi en rustfri fra finnland trur jeg, med knust motor.. så tok vi chassie på den norske, å fikk godkjent chassi nr bytte..
    mener man kan bytte 2/3 av bilen, at ramma å chassi e utenlands, mens motor er norsk.. eller ramma er norsk å chassi å motor er utenlands.. men, er MYE MYE papir krøll å man burde kjenne rette folka egentli når det kommer til at man skal bytte så mye å få gokjent.
    - volvo 142 grand delux 1972 søndags bil
    - volvo 740 gl 1985 spiker :(
    - volvo 240 gl 1993 bruksbilprosjekt

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •