Heisann!

Jeg har en S60 D5 aut. som stanser av og til. Dette skjer utelukkende kun ved langkjøring, helst over 10 mil. Det som skjer er at alt av lys forsvinner, girkassen faller ut av gir og motor stanser. Dette kan vare fra 1 til 3-4 sekunder, og skjer flere ganger etter hverandre. Det kan oppfattes som at all strøm blir borte for så og komme tilbake. Når strømmen kommer tilbake smeller girkassen inn i gir, og motor starter p.g.a. at bilen ruller. Det som er veldig rart er at displayet alltid viser varsel om at venstre bakdør er åpen etter at dette har skjedd. Kupelyset slår seg også på, men kan slås av igjen, med unntak av lyset i gulvet som blir stående på. Ingen feilkoder er blitt lagret. Jeg syns dette er en veldig merkelig og irriterende feil, selv om jeg har jobbet som bilmekaniker før. En stans og litt venting løser som regelen feilen til neste gang. Jeg kjører stort sett kun fra hjemme til hybelen der jeg studerer (30 mil), det er litt mildt sagt slitsomt når det skjer midt oppe på Dovrefjell i vintermørket :( Bilen er egentlig perfekt for langkjøring, men dette ødelegger hele gleden med bilen. Er det noen som har opplevd lignende problem takker jeg meget for ett eller flere gode svar