Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 172

Tråd: Mattis' 960 tråd.

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard Mattis' 960 tråd.

    Da var det min tur til å skaffe meg 960.. Har likt 960'ene lenge, og har tenkt tanken på å anskaffet meg en, men det har blitt med det, mest pga prisene på disse bilene som jeg da syns er litt i høyeste laget når det kommer til gammel volvo.

    Men, i januar i år snublet jeg over en 97 modell, og den hadde en pris jeg ikke kunne si nei til.. Lang historie kort, bilen var innom på jobb, jeg kommenterte at jeg likte den, 6000kr senere var den min.


    Skitten og fæl, men bra ellers


    Grei inni, og som den skarpøyde sikkert ser....


    Manuell!


    Fikk også med noen 17"ere


    Kjøpte den av en eldre herremann, som hadde hatt den siden ca 2000, og tatt godt vare på den, han hadde kjøpt seg ny bil, så den gamle volvoen var blitt "ekstrabil", og etter en EU-kontroll, så gadd han ikke mer.

    Lista var ikke spesiellt lang, skjeve bremser, noen knuste glass på baklyktene, div stag/kuler/endeledd, og oljelekkasje på motoren

    Brukte bilen i ca ei uke før deler ble kjøpt inn... Planen var å ta det stykkevis, på ei helg var alt utenom oljelekkasjen tatt, tanken var å ta oljelekkasjen, samt registerreim, vannpumpe, strammere, og simmeringer helga etter...

    Helga etter starta jeg bilen... Og røykla ca halve trondheim! Noe som var nytt, da den ikke røyk i det hele tatt den uka jeg kjørte bilen.. Så når man var ferdig med de nordnorske glosene, var det på tide å se hva greia var.

    Det viste seg at motoren blandet alle væsker den kunne blande, den brant olje, og vann, det var bensin, og olje i kjølevannet, og naturligvis bensin, og kjølevann i oljen.. Faen!

    Siden motoren hadde gått 300tusen, så kom jeg fram til at en byttemotor, var antagelig det beste alternativet..
    Sist endret av Mattis; 29/05/18 kl 19:54

Lignende tråder

  1. Mattis' 240 tråd. Startet en ny en..
    By Mattis in forum 200 -serien
    Svar: 50
    Siste post: 01/04/18, 11:55
  2. ss242's 75-264 v8 bruksbilprosjekt
    By ss242 in forum 200 -serien
    Svar: 29
    Siste post: 22/12/16, 22:02
  3. 244 Bruksbilprosjekt
    By krsitoffer in forum 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 04/04/15, 23:57
  4. FinnjSpinnj`s VOLVO 740 Bruksbilprosjekt!
    By Finnjspinnj in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 226
    Siste post: 21/06/13, 01:49
  5. CrazyRobert's Volvo 940 LT bruksbilprosjekt
    By CrazyRobert in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 27
    Siste post: 26/09/12, 16:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •