Over vinteren blir det nok til at jeg handler noe annet enn det jeg farter rundt med nå. Xc70 er noe som har skilt seg ut for min del som en fin bruksbil da det er 4x4, å jeg liker utseende veldig godt. Har fulgt med sånn passe på dette markedet, å føler jeg har sånn halveis oversikt iallefall. Velger allikevel å spørre her da jeg regner med det er folk med erfaring på disse bilene, som kan komme med gode råd og tips.

Kikker etter karosseri i årsmodellene 2001-2007.
Er mest på jakt etter en med bensin da jeg egentlig aldri har vært så stor fan av diesel igrunn.

Noen som kan komme med erfaringer på disse bilene? Svakheter, noen modeller man bør styre unna? Er dette problembiler som gjør at dere vil fraråde å ha som bruksbil?

Har forstått at 2001-2004 har svakhet med automatkasse, samt aksialkryss. Noe mer ? Er dem så dårlig disse kassene at man bør holde seg langt unna?

Å er det en grunn til at man ikke finner bensin i modellene 2005-2007 på xc70? Kun sett en, men den står ALT for langt unna, å den har et fælt lyst interiør. Må ha svart eller grått interiør for min del. Å den har speedometer med MPH også.. fikk man ikke bensin på det norske markedet i årsmodellene 2005-2007? Eller bare utrolig sjeldent ?

Kom gjerne med innspill. Planen er å handle til våren, så ikke stress enda. Men greit å få litt info på papiret så man vet helt garantert hva man skal styre totalt unna, å hva man skal vurdere.

Noen som vet hvordan disse bilene er i forbruk med diesel? Å forbruk med bensin?

Mvh Kim