Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  321
Side 5 av 16 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 377

Tråd: Regeli: Volvo 850 T-5R, et samleobjekt av de sjeldne!

  1. #101
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Dette er vel Bosch-plugger som du får kjøpt til en brøkdel på flere 3.parts nettsider?
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  2. #102
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    Rart hvorfor det skal være så dyrt å kjøpe det fra Volvo. Tok en telefon til Volvo selv for å høre hva de skulle ha, for å slippe eventuelt leveringstiden om jeg hadde bestilt over nett.
    Må si jeg fikk rimelig bakoversveis. Får kjøpt settet for 477,- hos Vparts

  3. #103
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Hos Volvo har du er serviceapparat som kan levere deler asap med flere avdelinger og filialer, i motsetning til et nettsted som sender ut 1-2 ganger om dagen Service koster i Norge, dessverre.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  4. Takk regeli takket for denne posten
  5. #104
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    Joda, det er nå sant. Selv om kosten er som så, så er det jo greit å kunne få deler anskaffet i de fleste tilfeller så og si på dagen. Du har helt klart et poeng

    Plugger er nå heldigvis ikke så ofte en skifter heller. I alle fall ikke på en slik bil som denne, som vel såvidt har rullet intervallen på tenpluggskifte siden den rullet ut av fabrikken, hehe

  6. Takk Svirre, regeli takket for denne posten
  7. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Bare Rayban Øhlins Remus igjen nå og hunde grinda bak:-)

  8. Takk regeli takket for denne posten
  9. #106
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Pris med frakt fra Ebay er 550kr :P
    Men, da kommer 25% MVA og fortollingsgebyr i tillegg. Gjennom VCCN har vi jo 20% på flere forhandlere, og da er du nede i 730,- som da fort er billigere enn å bestille på eBay

    For meg har service mye å si. På Volvo i Halden pleier jeg å bestille på morgenen, og ha delene kl. 12. Sånt koster, og er verdt hver krone
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  10. Takk regeli takket for denne posten
  11. #107
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard Regeli: Volvo 850 T-5R, et samleobjekt av de sjeldne!

    Ble en 30 min økt i dag, så blir å sjekke pris hos Colorglo i Gøteborg og Car Spa på østlandet for å farge opp begge seter.

    Passasjer sete er ikke galt, men blir kanskje fargeforskjell ved farging. Hvis blir for dyrt, så blir det gjør-det-selv







    Kan like godt kjøre en rens til på teppet nå som kommer til

    Dagens tips: Husk å koble fra - pol på batteri, vent 10 min og så er en sikker på at
    SRS
    ikke utløses når fikler med setene

  12. #108
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post
    Bare Rayban Øhlins Remus igjen nå og hunde grinda bak:-)
    Rails og lyktevisker mangler også.

  13. #109
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det spørs på hvem som ser da. Petsonlig synes jeg lykteviskere på disse ser forferdelig ut
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  14. Takk regeli takket for denne posten
  15. #110
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Railsene har jeg liggende og kunne godt tenkt meg å sette dem på. Men da må vel pakningen langs hele taket byttes eller dissekeres?

    Lykteviskere er ikke noe savn på denne bil.

    Er sikkert ikke bare meg, men synes begynner å bli mindre deler å få tak i originalt til disse bilene

    Remus eksosanlegg kjøpes til rett pris

  16. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Er du nødt til å farge opp igjen setene? Ser jo helt strøkne ut, min erfaring hvertfall med swissvax er at ja det blir nokså fint men langt fra så holdbart som original skinnfargen. Har vel kjørt ca 15tusen km siden jeg tok førersetet og med litt over snittet jevnlig pleie med rens og krem, ser mer slitasje soner nå hvor fargen har blitt slitt. Det binder seg vel ikke like bra på skinn oppå lakk som er der fra før.
    Sist endret av Nero; 29/01/17 kl 23:08
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  17. #112
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nå kjenner jo jeg denne bilen godt fra før, men jeg ville aldri vurdert å farge opp disse setene igjen. De er så strøkne som de kan få blitt i original stand på en så gammel bil.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. #113
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Nå ser jeg bildene som ble lagt opp ikke viser det beste, så her er noen litt mer detaljerte:

    2017-01-28 19.05.25.jpg

    2017-01-28 19.05.21.jpg

    2016-10-10 18.22.54.jpg

    Her ser dere hva jeg mener, Swissvax sin skinnrens (Forte) tok den gamle fargen og ble ikke særlig pent her i høst.
    Jeg kunne nok ha kjørt over hele setet med det og utført en Swissvax behandling, men så oppdaget jeg og en tidligere reperasjon som kom til syne på den vanlige slitasje plass.
    Har vurdert å fikse det selv (FurnitureClinic), men noen som kan dette fra før regner jeg med får til et bedre resultat :P
    Colorglo har reparert T-5R seter tidligere fra våre svenske venner og resultatet er veldig bra.

    Holdbarhet på Colorglo/Car Spa metoden vs. Swissvax sitt kan ikke sammenlignes, da er helt annen type behandlig.

    Grunnen jeg nevner begge seter, er at det blir nok en smule nyanser og jeg vet at passasjersetet er og farget om en gang i tiden det også.
    Tviler ikke på bilholdet på denne bil tidligere, men nesten tett veivhusventilasjon på en motor som er kjørt 66 000km ga meg en støkk :(
    Hovedårsaken til det kan være mye småkjøring fra han som eiet bilen knapt et år før meg.

  19. #114
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Da forstår jeg godt at du vil farge det opp igjen
    Hva slags metode benyttes for å farge skinnet av de du skal bruke til den jobben? Må vel være i prinsippet samme fremgangsmåte som Swissvax eller dynamix, altså impregnere med farge inn i skinnet/lakken.
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  20. Takk regeli takket for denne posten
  21. #115
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Du kan lese litt mer her: http://www.colorglo.se/bilinredning/

    Mener den fra Swissvax er påføring, mens Colorglo/Car Spa/Furniture Clinic metoden er sprøytelakkering.
    Sprøytelakkering vil gi en bedre holdbarhet om ikke evig hvis en behandler det deretter

    Her er et før og etter bilde av et sete som har vært hos Colorglo (Lånt fra Svenske T-Gul Klubb):

    14883489_1338309992846547_2450912168870901779_o.jpg

    Bildet taler for seg

  22. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Ja riktig, blir vel en langt tykkere hinne på den måten. Kanskje man bygger opp med grunning/filler som tar kraklering også. Med swissvax metoden med å drive å dotte på så må det mange omganger til for å skjule sprekker, dynamix har vel et rikere sortiment med fillere og rep stoffer til å tette hull og slik tilgjengelig for vanlig kunder.

    Ser uten tvil bra ut det setet, en nyanse for svart farge eller kanskje bare lys og vinkel sin skyld?
    Morgis fikk vel tak i helt nye trekk til sin T-gule for en del år siden, er vel bare å drømme om å oppdrive nå.
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  23. #117
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Er nok lys og vinkel som lurer oss litt.
    Deler generelt til 850 T-5R begynner å bli mangel vare har jeg inntrykk av :(

  24. #118
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    For et smykke av en bil, virkelig!

    Dette er så strøkent at det burde vel egentlig nesten bare settes bort, hehe..
    En bil som helt klart er et ikon for Volvo, noe det alltid vil være.
    Alltid morro å se en godt velholdt bil altså, men i mine øyne er nå denne pen på et helt eget vis. Men med den kilometerstanden, så skulle det vel egentlig bare mangle.. Vakkert

    Ja, merker deletilgangen begynner å strupe seg til. Var ikke så alt for lenge siden en fikk kjøpt eskeny R-fanger hos volvo heller, men denne har nå også gått ut.

    Lov å spørre hva du har tenkt å gjøre, eventuelt å bruke for rens av teppene inne i bilen?

  25. #119
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thorvaldsen Vis post
    For et smykke av en bil, virkelig!

    Dette er så strøkent at det burde vel egentlig nesten bare settes bort, hehe..
    En bil som helt klart er et ikon for Volvo, noe det alltid vil være.
    Alltid morro å se en godt velholdt bil altså, men i mine øyne er nå denne pen på et helt eget vis. Men med den kilometerstanden, så skulle det vel egentlig bare mangle.. Vakkert

    Ja, merker deletilgangen begynner å strupe seg til. Var ikke så alt for lenge siden en fikk kjøpt eskeny R-fanger hos volvo heller, men denne har nå også gått ut.

    Lov å spørre hva du har tenkt å gjøre, eventuelt å bruke for rens av teppene inne i bilen?
    Ikke så værst den røde Ren din heller
    (Den fargen smelter meg)

    Jeg renset den innvendig her i høst, men er som regel områder en ikke kommer helt til, så blir å ta hele teppet i gulv en gang til.
    Her bruker jeg Chemical Guys Green Clean, som blandes ut med vann og så en myk tekstilbørste (ikke stiv børste).
    Sprayer Green Clean først på ønsket område, dysjer litt lunket vann med Foma Combivacen og skurer dørken.

    Så bruker jeg Combivacen med lunket vann til å rense hele området med etterpå.
    Green Clean har jeg brukt i 4 år nå, en kjempe APC (All Purpose Cleaner) for tekstilrens.
    På alcantaren bruker jeg Swissvax sin Alcantara Cleaner og en myk bommullsklut.

  26. #120
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Ikke så værst den røde Ren din heller
    (Den fargen smelter meg)

    Jeg renset den innvendig her i høst, men er som regel områder en ikke kommer helt til, så blir å ta hele teppet i gulv en gang til.
    Her bruker jeg Chemical Guys Green Clean, som blandes ut med vann og så en myk tekstilbørste (ikke stiv børste).
    Sprayer Green Clean først på ønsket område, dysjer litt lunket vann med Foma Combivacen og skurer dørken.

    Så bruker jeg Combivacen med lunket vann til å rense hele området med etterpå.
    Green Clean har jeg brukt i 4 år nå, en kjempe APC (All Purpose Cleaner) for tekstilrens.
    På alcantaren bruker jeg Swissvax sin Alcantara Cleaner og en myk bommullsklut.
    Joda, den begynner da å komme seg.. Men kan på ingen vis sammenlignes med T-5R`n din.

    Det lille jeg har vert borti Green Clean har den virkelig levert, men aldri brukt den til dette. Så det skal jeg ta med meg videre. Har en liten jobb å gjøre med førerstolen i R`n min også, så kan jo prøve ut Alcantara Cleaner til dette selv.
    Nå spør jeg sikkert dumt, men Foma maskinen du bruker. Er det en form for "tepperenser"

    Håper virkelig å få sett denne på noen treff til sommeren! Det hadde vert trivelig

  27. Takk regeli takket for denne posten
  28. #121
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Kan forøvrig anbefale Skinnassistanse i Sande for restaurering og oppfarging av skinn


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  29. Takk Thorvaldsen, regeli takket for denne posten
  30. #122
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thorvaldsen Vis post
    Joda, den begynner da å komme seg.. Men kan på ingen vis sammenlignes med T-5R`n din.

    Det lille jeg har vert borti Green Clean har den virkelig levert, men aldri brukt den til dette. Så det skal jeg ta med meg videre. Har en liten jobb å gjøre med førerstolen i R`n min også, så kan jo prøve ut Alcantara Cleaner til dette selv.
    Nå spør jeg sikkert dumt, men Foma maskinen du bruker. Er det en form for "tepperenser"

    Håper virkelig å få sett denne på noen treff til sommeren! Det hadde vert trivelig
    Er en tepperens ja, Foma Mimo er en mindre modell med mindre vanntank, men og rimeligere.
    Tepperens i bil er å anbefale, om det er dørken, seter eller tak

    Treff blir det nok utover året, så ses nok

  31. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  32. #123
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Kan forøvrig anbefale Skinnassistanse i Sande for restaurering og oppfarging av skinn


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Takk for tipset

  33. #124
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Under kveldslesing, så kom over denne:





    Sitat: ...inte ens oljebyten...

    Er ikke rart disse automat kassene havarerer!

  34. #125
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Oljen er laget for å vare hele girkassens levetid... Det blir jo riktig da
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  35. Takk regeli takket for denne posten
Side 5 av 16 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Den mest sjeldne 240??
    By fotonet in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 261
    Siste post: 03/06/16, 14:22
  2. 245 Samleobjekt?
    By gleid in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 46
    Siste post: 23/09/11, 09:57
  3. sjeldne? 740 instrument
    By Team Tynner in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 08/06/11, 17:35

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •