Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 377

Tråd: Regeli: Volvo 850 T-5R, et samleobjekt av de sjeldne!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard Regeli: Volvo 850 T-5R, et samleobjekt av de sjeldne!

    I flere måneder har jeg ventet på den rette 850, dvs. en T-5R eller R. Ventetiden ble lang og i mellomtiden hadde jeg skaffet en vanlig 850 med tørste 144 hester...

    Jeg hadde og vært å sett på en T-5R i Bergen for noen måneder siden, men når man kom med penga, så skulle den ikke selges allikevell...

    Men, en dag, så dukket noe opp på Finn, ifølge annonsen, så kunne ikke tro at det var sant, så det ble 3 timers kjøretur ned til Mandal.

    Der stod den, en gul Volvo 850 T-5R, så si i ubrukt tilstand og bar preg av godt vedlikehold. Lagret innendørs i alle år og ikke vinterkjørt. Eier hadde knapt eiet den i et år og lite kjørt, bare 65 000 ca.
    Denne hadde automat, noe jeg er litt skeptisk til, men etter en prøvetur så tenkte jeg det for gå.

    De tørste 144 hestene ble levert i Kristiansand samme dag og det ble en kjøretur hjem igjen i T-5Ren i pisseregn.

    Men, fra historie til alvor, etter en gjennomgang, så er dette gjort med bil tidligere:

    - Lykteviskere fremme fjernet
    - V70 bakluke list montert
    - V70 baklykter montert
    - H&R fjører fremme
    - Koni støtdempere, senkesett fremme
    - Koni støtdempere bak
    - Resten er originalt

    Denne er ikke chippet eller tuklet med som mange av disse er. Interiør er strøkent.
    Automatkassen girer fint og oljen er rød og fin.

    Planer for denne er polering, voksing, en interiør rens og bytte av veihusventilasjonen for å få bedre samvittighet.

    Ettehvert få front fanger pusset ned og lakkert opp igjen, da er mye lakksprekker i den, særlig ved grøftelysene. Det skal bli utført hos et firma mtp. garanti.

    Chipping var til vurdering, men da er den ikke original lenger, så det er skrinlagt.
    Bilen går jo utrulig godt med 240hk og

    Har og et sett med V70 håndtak liggende som vurderes å få lakkert i bilens farge og montert, men vet ikke enda hva jeg vil gjøre.

    Teasers:




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sist endret av regeli; 23/12/16 kl 12:31 Begrunnelse: Skriveleif

Lignende tråder

  1. Den mest sjeldne 240??
    By fotonet in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 261
    Siste post: 03/06/16, 14:22
  2. 245 Samleobjekt?
    By gleid in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 46
    Siste post: 23/09/11, 09:57
  3. sjeldne? 740 instrument
    By Team Tynner in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 08/06/11, 17:35

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •