Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  61
Side 5 av 6 FørstFørst ... 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 146

Tråd: Er det noen enighet om hva som er den beste tuningen til D4?

  1. #101
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Viking80 Vis post
    Da har jeg hatt bilen til kontroll på biltilsynet, og fått nytt midlertidig vognkort. Det gikk smidig og tok heller ikke lange tiden. Kostet som nevnt her i tråden 570 kr.

    Dokumentasjonen fra ble Volvo akseptert uten spørsmål.

    Nå er det på tide å gi beskjed til forsikringsselskapet.

    Trengte forresten ikke å gi fra meg dokumentasjonpapirene. Kopi ble tatt.
    Hvilken trafikkstasjon besøkte du?

    Da jeg var i Ørsta med bilen i februar insisterte kontrollør på at han måtte ha originale dokumenter. Kopi var ikke godt nok.

    Oppdatering 29.03.2017: Tok en telefon til saksbehandler hos Statens Vegvesen i Møre og Romsdal og han kunne bekrefte at de må ha originale dokumenter innlevert i slike saker. Dette er fordi de skal kunne gå tilbake og sjekke dokumentasjon senere i en sak. Og da er ikke kopier gode nok for arkivet deres.
    Sist endret av SagaPer; 29/03/17 kl 11:31
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  2. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Åsane i Bergen.

  3. #103
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Viking80 Vis post
    Åsane i Bergen.
    Se svar fra meg i posten over denne posten.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  4. #104
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard Er det noen enighet om hva som er den beste tuningen til D4?

    Ja digitale arkiver har vel ikke kommet helt til Møre og Romsdal enda.....
    Sist endret av Viking80; 29/03/17 kl 13:19 Begrunnelse: Leif

  5. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Hei, for de av dere som har fått polestar montert, er det verdt det? Jeg går og venter på en 2015 xc70 d4 og vurderer om jeg skal gå for polestar eller lamden være orginal.

  6. #106
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Mamma har ny XC60 D4 med polestaroptimering, det kan varmt anbefales! Det som gjør Polestar bedre enn "vanlig" trimming er samspillet mellom motor, girkasse og antispinn/stabilitetskontroll.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  7. Takk SagaPer, Viking80 takket for denne posten
  8. #107
    kospaang sin avatar
    Medlem siden
    28. mai 2012
    Sted
    Haugesund
    VCCN medlemsnummer
    2374
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flobben Vis post
    gå for polestar eller la den være original.
    Vel, start uten - og gjør dine erfaringer...

    Så - OPTIMER 5 STYREPROGRAM med Polestar og føl forskjellen selv
    https://www.polestar.com/no/produkte...merad/#slide-0
    anbefales
    Sist endret av kospaang; 14/04/17 kl 01:49
    XC70 II D3 Polestar #1487 AWD SUMMUM AUT.
    XC70 '12 <-- V70 '98 <-- 245 GL '87 <-- 245 L '76 <-- 144 GL Aut. '73

  9. Takk Viking80 takket for denne posten
  10. #108
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Ok,

    Jeg tenker polestar hvis man først skal gjøre noe, da får man godkjent osv. Garanti er det ikke på den så sånn sett er det godkjenning som er viktigst. Gått 180.000 km når jeg tar over den.

    ut i fra svarene jeg får her så virker det som at de fleste er fornøyde og det hjelper på toppeffekt. Så heller mot å gjøre det, spesielt siden fadern har xc60 d5 og det hadde vært fint med mer motor en hans.

    Selv om det føles litt feil å trimme konebilen og kjøre utrimmet selv. Det som redder situasjonen er at det ikke hentes er effekt ut enn det det er orginalt på min. (256hk og 560nm)

  11. #109
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. sep. 2016
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Vel, av de alternativene du har der, har du jo glemt det som jeg egentlig startet denne tråden om: Rica. Jeg har hatt det i snart et halvår nå og er kjempefornøyd, går som i kule og bruker litt mindre diesel enn før når jeg kjører normalt. Jeg stiller med glede min D4 Stage 2 opp mot en D4 Polestar når som helst! Da har jeg flere programmer å velge mellom, men jeg har stort sett holdt meg til Stage 2. Så lenge man ikke bruker gasspedalen som en ren av/på-bryter (noe som uansett er vanskelig fordi jeg mister lappen hvor som helst i Norge på rundt ti sekunder...) sliter det ifølge både Rica og den Volvo-mekanikeren jeg spurte ikke mer på bilen.

  12. Takk Mastodon takket for denne posten
  13. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Ulempen med rica er at man må åpne ecu på grunn av kryptering i boksene. Med andre ord de ,er en større operasjon på nyere biler. I verstefall vil man under service få kodet bilen på nytt og masse styr i etterkant. Derfor jeg tenker polestar som er godkjent. Og skal man kjøre omkapp stiller jeg ikke med Volvoen, da blir det x5n.

  14. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. sep. 2016
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Nei, det er det ikke, og det vil man ikke. Opplåsingen gjøres på en times tid og er fullstendig rutine. Det verkstedet jeg fikk gjort det på, fikk ofte splitter nye biler rett fra Volvo, der selgeren hadde sagt at "hvis du vil ha flere gamper i kjerra, drar du dit". Jeg snakket med det lokale Volvo-verkstedet på forhånd, og de sa bare at jeg må huske å si at jeg ikke skal ha Service 2.0 når jeg leverer den til service, ellers er det fullstendig uproblematisk.

    Kjøre om kapp gjør man for øvrig ikke med noe som helst som går under 300 og har mer enn to hjul. Biler er TRANsport, ikke sport.

  15. #112
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Pallantir Vis post
    Nei, det er det ikke, og det vil man ikke. Opplåsingen gjøres på en times tid og er fullstendig rutine. Det verkstedet jeg fikk gjort det på, fikk ofte splitter nye biler rett fra Volvo, der selgeren hadde sagt at "hvis du vil ha flere gamper i kjerra, drar du dit". Jeg snakket med det lokale Volvo-verkstedet på forhånd, og de sa bare at jeg må huske å si at jeg ikke skal ha Service 2.0 når jeg leverer den til service, ellers er det fullstendig uproblematisk.

    Kjøre om kapp gjør man for øvrig ikke med noe som helst som går under 300 og har mer enn to hjul. Biler er TRANsport, ikke sport.
    Så dette betyr i tilfelle at man må hoppe over alle fremtidige programvareoppdateringer fra Volvo knyttet til Service 2.0?

    Bare på min nye XC60 D4
    AWD
    2017 lå det en liste på minst 10 viktige oppdateringer for blant annet motor, girkasse og en rekke andre styreenheter i bilen. Dette var etter Polestar-optimeringen i februar i år.

    Jeg kan ikke skjønne at det er noe smart å droppe alle disse oppdateringene da Volvo stadig tilbyr justeringer og feilfikser til bilene.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  16. #113
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. sep. 2016
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Bekalger, jeg ble faktisk litt usikker nå. Jeg tror faktisk at jeg husker feil. At det bare var sånn at man måtte hente ut programmet etter en sånn service og sende det til Rica, så de kunne lage nye programmer til en basert på det nye som var lagt inn. Det er faktisk sannsynlig at jeg blander med forespørslene mine fra i fjor høst da jeg snuste om å oppgradere en 2011-modell, og at det var den man ikke burde ta service 2.0 på fordi den da ble kryptert på nytt, og at forskjellen var at da måtte man betale nye 1500 for å få låst opp boksen på nytt. Men det er jo lett å sjekke hos den lokale Rica-tuneren.

  17. #114
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. sep. 2016
    Innlegg
    28
    Antall takk

  18. #115
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. sep. 2016
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Jeg sjekket med RICA sentralt, og det var bare å ta en ny avlesing med iSoftLoader (det gjør man selv, og den sier fra hvis det er nødvendig når den blir plugget til), og så laste opp resultatet til dem, så får man nye programmer tilpasset de nye oppdateringene. Det koster heller ikke noe.

  19. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Sted
    Sunnmøre
    Innlegg
    249
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Så dette betyr i tilfelle at man må hoppe over alle fremtidige programvareoppdateringer fra Volvo knyttet til Service 2.0?

    Bare på min nye XC60 D4
    AWD
    2017 lå det en liste på minst 10 viktige oppdateringer for blant annet motor, girkasse og en rekke andre styreenheter i bilen. Dette var etter Polestar-optimeringen i februar i år.

    Jeg kan ikke skjønne at det er noe smart å droppe alle disse oppdateringene da Volvo stadig tilbyr justeringer og feilfikser til bilene.
    Tja ,desse service 2 oppdateringene har jeg personlig heller dårlig erfaring med. på min xc60 MY12. fikk jeg verfall 2 ting som ble til det værre etter oppdatering. å ikke fikk jeg reversere det heller (drit) fra å kunne slå webasto på, når bilen går,forsvant dette,og i tillegg så kunne webasto før gå 1 time selv om en stoppet bilen,nå slår den seg av ilag med bil. idiotisk dette og. Mekanikeren på volvo var enig med meg,att dette var IKKE til det bedre. heller værre. Men ikke verdens undergang. men hadde ALDRI tatt oppdateringen om jeg viste dette
    Nå: Volvo XC60 R-design Polestar tunet 2012 mod. Før: Volvo V70 D5 07mod

  20. #117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2017
    Sted
    Oslo
    VCCN medlemsnummer
    1890
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Jeg har en XC70 D4 163hk 2015 modell som jeg nylig Polestar-oppgraderte til 215hk.

    Oppsummert er jeg veldig happy med oppgraderingen! Det er flere ting som jeg synes gjør kjøreopplevelsen bedre:

    1. Akslerasjon. Ingen tvil om at 50hk ekstra merkes! Spesielt ved forbikjøringer. Har gjort noen svært uformelle og enkle tester på cirka-flatmark med aksellerasjon fra 60 til 120 og dette går en par sekunder raskere nå noe som helt klart merkes! I følge spesifikasjonene skal også 0-100 gå en par sekunder raskere men har ikke hatt behovet for å teste ut dette.
    2. Gearskift. Merket ved første forsiktige akslerasjon etter oppgraderingen at "noe" hadde skjedd. Synes gearskift går både raskere (feks nedgearinger ved forbikjøringer) og mykere enn tidligere. Dette er en forskjell man merker på daglig normalkjøring uten at man nødvendigvis benytter de ekstra hestene.
    3. Lyd. Synes tidligere motoren hadde en litt traust "brumming" når man gav litt gass. Dette er erstattet av en mer nøytral "gromlyd". Det høres rett og slett ut som at motoren går lettere enn før selv om man gir litt ekstra gass.


    Oppsummert føler jeg at vi har fått en morsommere bil å kjøre og at bilen har fått ut potensialet som tidligere var "strupet" ned.

    Oppdaget at prisen på oppgraderingen varierte litt mellom ulike Volvo-forhandlere. Jeg endte opp på Bilbutikk1 i Moss og sparte noen hundrelapper på det i forhold til prisen jeg fikk på Bilia. Bestilte time tidlig på morgenen og drakk en kopp kaffe mens jeg ventet en liten time på at det hele var ferdig, inkludert blått Polestar-emblem på bakluka (de spurte om jeg ønsket å få det ferdig montert eller om jeg ville gjør det selv).

    Så lenge bilen har en god stund igjen av garantien var det lite aktuelt for meg å vurdere andre løsninger enn Polestar. Når jeg etterhvert skal selge bilen synes jeg det er en trygghet i at "optimaliseringen" er godkjent og gjennomført av Volvo + at jeg har et oppdatert vognkort som viser korrekt effekt.

  21. Takk SagaPer, kospaang, Viking80 takket for denne posten
  22. #118
    kospaang sin avatar
    Medlem siden
    28. mai 2012
    Sted
    Haugesund
    VCCN medlemsnummer
    2374
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    Bra oppsummering som jeg kjenner meg godt igjen i.

    Det er effekten av det Polestar beskriver som;

    Fem optimeringar i ett kraftfullt paket
    - Snabbare gasrespons
    - Ökad växel- och motorrespons
    - Förbättrad växelhastighet
    - Växelprecision och gear hold
    og til slutt
    - Mer motorprestanda

    I sum = mer enn 'bare' effektøkning

    mvh/

    Ps! Husk å melde inn optimaliseringen til Polestar for å få 'Sertifikat' til å legge ved bilens papirer.
    Sist endret av kospaang; 18/04/17 kl 22:44 Begrunnelse: Ps!
    XC70 II D3 Polestar #1487 AWD SUMMUM AUT.
    XC70 '12 <-- V70 '98 <-- 245 GL '87 <-- 245 L '76 <-- 144 GL Aut. '73

  23. Takk SagaPer, ahusom takket for denne posten
  24. #119
    Registrerte brukere Sjakalen sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Drammen
    VCCN medlemsnummer
    337
    Innlegg
    1.440
    Antall takk

    Standard

    Foreløpig ikke noe tuning til min bil men.. (T4)..Det er nå ikke saken da denne tråden er for D4. Spørsmålet mitt er om bilene virker vanskeligere å selge etter dette. Det er jo tross alt en trimming og all den negative omtale som har vært i alle år om dette. Ser for meg også ut som disse Polestar optimaliserte bilene blir stående ganske mye lenger for salg på Bilia.

    Mulig det bare gjaldt de jeg hadde sett meg ut før jeg kjøpte min?
    2017 V60 T4 Savile grey R-Design (--- Link
    2003 V70 D5 - Ruby red pearl (--- Link
    X 2000 V70 2,4 (--- Link
    X 1988 740 GLE B230E (--- Link
    X 1985 245 B200K, X 1977 240 B19 --) B23

  25. #120
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard Er det noen enighet om hva som er den beste tuningen til D4?

    Jeg er ingen stor kremmer; men kan ikke tro at bilene blir vanskeligere å selge med flere, og vel og merke, offisielle hester.
    Sist endret av Viking80; 19/04/17 kl 09:35 Begrunnelse: Typo

  26. #121
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sjakalen Vis post
    Foreløpig ikke noe tuning til min bil men.. (T4)..Det er nå ikke saken da denne tråden er for D4. Spørsmålet mitt er om bilene virker vanskeligere å selge etter dette. Det er jo tross alt en trimming og all den negative omtale som har vært i alle år om dette. Ser for meg også ut som disse Polestar optimaliserte bilene blir stående ganske mye lenger for salg på Bilia.

    Mulig det bare gjaldt de jeg hadde sett meg ut før jeg kjøpte min?
    Polestar-optimering av D4, for eksempel min D4
    AWD
    190 hk 2017, er en oppgradering til originalt uttak av ytelse på denne motoren (D5). Dette er altså ikke trimming i vanlig forstand der man øker ytelsen ut over det som produsenten har levert i ny bil. De reduserte ytelsene i Volvo-motorene levert i Norge har med avgifter å gjøre (for eksempel XC60 med 163 hester i stedet for 215 hester i en D5). Man har da gjerne kalt disse reduserte motoralternativene D3 og D4.
    Sist endret av SagaPer; 19/04/17 kl 10:48
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  27. Takk Viking80, ahusom, kospaang takket for denne posten
  28. #122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Sted
    Sunnmøre
    Innlegg
    249
    Antall takk

    Standard

    Som Sagaper skriver,så er ikke polestar vanlig trimming av bilen. det er en optimalisering av softvare til det anntal HK bilen er levert med orginalt, (norge har hatt sære regler på Hk,som gjør att norske biler er nedjustert.( LES : idiotisk regel som nå er fjærnet) En awd D3 og D5 er samme motor men med 163hk og 215 hk, så å ta opp en 163hk til 215 hk er kun å ta den opp til orginalt, (alle BURDE være levert med 215hk) det samme gjelder D4 på nyere volvoer som har 190/220hk.
    Der er selfølgelig enda flere motor varianter som har samme ned-tuningen
    Dei aller fleste biler som er normalt oppjusterte ( det være seg Polestar- BSR- Rica) er nok lettere å selge ,en en som ikke er det
    Nå: Volvo XC60 R-design Polestar tunet 2012 mod. Før: Volvo V70 D5 07mod

  29. #123
    kospaang sin avatar
    Medlem siden
    28. mai 2012
    Sted
    Haugesund
    VCCN medlemsnummer
    2374
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    Polestar optimaliseringen har funnet sted en stund.
    I 2012, når jeg ventet på min Flamenco-røde XC70 D3, kunne tilsvarende bil i Sverige faktisk leveres ferdig 'Polestar optimalisert' fra fabrikken. Både i D3 og D5. (Ref instruktør for kampanjen "VOLVO CARS DRIVING ACADEMY")
    ---
    Den gang gikk diskusjonene der borte på hvor mye det var 'rettferdig' å ta en MY12 D3 opp til ift. D5 - selvfølgelig for ikke å ødelegge den forskjellen i pris som faktisk var tilstede også i Sverige!

    Så, som en ser landet det på hp/Nm (for diesel m/ automatkasser) ;
    163/420 -> 215/440 (+52/20) for D3 og for D5 215/440 -> 230/470 (+15/30)
    XC70 II D3 Polestar #1487 AWD SUMMUM AUT.
    XC70 '12 <-- V70 '98 <-- 245 GL '87 <-- 245 L '76 <-- 144 GL Aut. '73

  30. #124
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hobby610 Vis post
    Som Sagaper skriver,så er ikke polestar vanlig trimming av bilen. det er en optimalisering av softvare til det anntal HK bilen er levert med orginalt, (norge har hatt sære regler på Hk,som gjør att norske biler er nedjustert.( LES : idiotisk regel som nå er fjærnet) En awd D3 og D5 er samme motor men med 163hk og 215 hk, så å ta opp en 163hk til 215 hk er kun å ta den opp til orginalt, (alle BURDE være levert med 215hk) det samme gjelder D4 på nyere volvoer som har 190/220hk.
    Der er selfølgelig enda flere motor varianter som har samme ned-tuningen
    Dei aller fleste biler som er normalt oppjusterte ( det være seg Polestar- BSR- Rica) er nok lettere å selge ,en en som ikke er det
    Jeg er ikke enig i at det ikke er vanlig trimming, for det er det. Forskjellen er at Volvo er leverandør av trimmingen. At bilene er nedjusterte har ikke noe med trimmingen å gjøre. Grunnlag for dette er at Polestar er tilgjengelig i andre land også, og der er det også solgt som en tuning. At du kan bestille med tuningen rett fra fabrikk endrer ikke noe.

    BMW har BMW performance kit man kan kjøpe, som er helt likt. BMW har utviklet og garantier, godkjennelser osv videreføres som om den er original.
    Toyota har hatt det i mange år. Porsche har tilsvarende osv.

    Oppsummert Polestar er tuning på samme måte som BSR/Rica, forskjellen er at Volvo godkjenner den(Volvo garanterer at drivverk og motor tåler den ekstra effekten), papirer til myndigheter er på plass osv.

    Når det gjelder videresalg så er helt klart en godkjent Polestar trimmet bil ikke noe negativt.


    Og når det gjelder min kommende xc70, så har jeg bestemt meg for at den kommer til å få ett besøk hos en Polestar forhandler, selv om kona mener det er helt unødvendig.

  31. #125
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flobben Vis post
    Jeg er ikke enig i at det ikke er vanlig trimming, for det er det. Forskjellen er at Volvo er leverandør av trimmingen. At bilene er nedjusterte har ikke noe med trimmingen å gjøre. Grunnlag for dette er at Polestar er tilgjengelig i andre land også, og der er det også solgt som en tuning. At du kan bestille med tuningen rett fra fabrikk endrer ikke noe.

    BMW har BMW performance kit man kan kjøpe, som er helt likt. BMW har utviklet og garantier, godkjennelser osv videreføres som om den er original.
    Toyota har hatt det i mange år. Porsche har tilsvarende osv.

    Oppsummert Polestar er tuning på samme måte som BSR/Rica, forskjellen er at Volvo godkjenner den(Volvo garanterer at drivverk og motor tåler den ekstra effekten), papirer til myndigheter er på plass osv.

    Når det gjelder videresalg så er helt klart en godkjent Polestar trimmet bil ikke noe negativt.


    Og når det gjelder min kommende xc70, så har jeg bestemt meg for at den kommer til å få ett besøk hos en Polestar forhandler, selv om kona mener det er helt unødvendig.
    Basert på hva jeg har fått med meg av hvordan Polestaroptimaliseringen oppleves, synes jeg ikke det er riktig å kalle eksempelvis BSR for det samme som Polestar. Forskjellen ligger i hvordan softwaren endrer motoroppførselen, eksempelvis skilter BSR med 270hk på Steg 1-tuning av D4 i XC90 - langt mer enn hva Polestar leverer papirer på. Polestar er nok lettere å selge som fabrikkslevert optimalisering, mens BSR og ettermarkedsleverandører "må" fokusere på hvem som gir mest toppeffekt, siden majoriteten av kundene sannsynligvis iike har helt innsikt i hvordan effektregisteret fungerer. Polestar leverer noe finjustert til din aktuelle motor, med en god kjørbar effektendring i hele effektregisteret, skal man tro de som har kjørt med det en stund, mens BSR sannsynligvis har fokusert på toppeffekt og maks ladetrykk for å kunne skilte med å levere høyere effekt, selv om den effektøkningen bare blir tilgjengelig når man virkelig tråkker på. En optimalisering i mine øyne gjør bilen mer kjørbar i hele turtallsregisteret, ikke bare ved downshift og flat pedal, noe jeg mistenker ettermarkedsleverandører har mye av.

    Kun spekulering dette her, men jeg tipper en Polestaroptimalisering oppleves en god del annerledes enn en generisk tuning.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  32. Takk kospaang takket for denne posten
Side 5 av 6 FørstFørst ... 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 7
    Siste post: 26/02/13, 10:53
  2. Er det noen som veit hva de felgene her heter?
    By E.Winjum in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 3
    Siste post: 28/07/11, 12:57
  3. Hva heter den beste lydpakken man får til v70?
    By KillerFly in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 9
    Siste post: 22/10/10, 14:54
  4. noen som veit hva disse felgene heter? evnt noen som har til salgs?
    By 245racing in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 14
    Siste post: 07/10/10, 14:24

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •