Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  10
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 47 av 47

Tråd: Miikalsen's Volvo V70 2003 2.4 - Blåbæret

  1. #26
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard Miikalsen's Volvo V70 2003 2.4 - Blåbæret

    Takk for tipset Daniel ! Søkte det opp og fant faktisk en med Volvo med "lignende" symptomer.

    Så var det bare å finne ut hvor den sitter hen da. Ser ny koster en del. Så kanskje veldig greit å få rengjort.


    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  2. #27
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det er klart, men det er en STOR (!) forskjell på din bil og den som er omtalt i posten der.

    Din bil (såfremt det er en 03) har Bosch gasspjeld. Bilen i innlegget du har lagt ut har det italienske Magneti Marelli-spjeldet som kom på 00-01 eller 02. Disse spjeldene blir dårlige i elektronikken etter hvert som fører til at de ikke virker som de skal. De blir da byttet ut med Boschspjeld som du og jeg har i våre biler originalt. 03 modellene kom med Boschspjeldet som standard, da Volvo til slutt skjønte at italienerne ikke kan lage elektronikk! Det finnes jo nesten ikke V70er og S60er lenger som har Magneti-Marelli, da omtrent alle er byttet ut med Boschspjeld i løpet av tiden.

    MEN, selv med Boschspjeld originalt er det greit å få renset det. Det legger seg mye drit i gasspjeldet som kan gjøre at det lukker og åpner litt merkelig. Med Boschspjeldene er det som regel nok å rense det, så funker det fint igjen. På Magneti-Marelli var det selve elektronikken som gikk i stykker. Mange av spjeldene fra Magneti Marelli levde ikke lenger enn 2-3 år.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. Takk Miikalsen takket for denne posten
  4. #28
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Jepp. Har lokalisert delen i motorrommet så er bare å få skrudd den ut. Anbefalt produkt til å rense den med ? Forstod det som at det er ytterst viktig å være forsiktig med den ettersom det er en svin dyr der.


    Og bilen min er regget 11.11.2002. Men håper da for Gud at det er 2003 som jeg har blitt informert.



    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  5. #29
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard



    Vask av bæret


    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  6. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=rense+etm bruker vel forgasser rens , men er nå slett ikke sikker på at det er noen etm feil på din , så er det jo også et spørsmål om du har bosch eller den andre jeg ikke husker navnet på som det er problemer med , men gir vel ofte feilkoder dette også . Siden din bil er registrert 11.11 er det nok en 03 , men må ikke være det for bilsalget kunne ha gått veldig dårlig der den er kjøpt så den har stått over fra f.eks februar 02 og gått på kjempesalg i november når den er produsert vet jo f.eks bilia jessheim , der er dem trivelige også Men om du skrur den ut så ser du jo fort om den er moden for en rens . Ligger masse videoer på youtube om v70 rep
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  7. Takk Miikalsen takket for denne posten
  8. #31
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard Miikalsen's Volvo V70 2003 2.4 - Blåbæret

    Takk skal du ha holter.

    Har sett litt på det. Og ut ifra videoer ser det rimelig lett ut for en "noob" og gjennomføre. Så skal prøve å få gjort det i løpet av uken.

    Utover det så har bilen i dag gått 450km, så om sirka 500km til så tar jeg en ny oljeservice på den. Og samtidig setter inn boch plugger + tørker forsiktig over med TØRT papir på coilene. Er det enda problem da. Så skal jeg ta den på bilia Jessheim å få hørt hva de mener.


    Edit: har ikke sett noen feilmeldinger annet enn at det straks er dags for service! Men burde vell helst lese av feilkode med apparat har jeg også lest på noen sånne ting.

    Edit2: sjekket chassisnummeret. Er 2003 modell (takk Gud )

    Sent fra talatuten!
    Sist endret av Miikalsen; 20/08/16 kl 19:17
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  9. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    crc er elektronikrens -løsner rust da i mindre mengder gjør den også så det kan du bruke på coilene . Vi kan ta og lese ut feilkoder en dag du er på disse kanter , har utstyr en ikke nevner på forumet Dem er trivelige på verkstedet på jessheim og en vurdering om hva som kan være galt får du gratis av dem på verkstedet - så lenge du ikke kjører bilen inn til sjekk uten og fått prisen skriftelig først
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  10. #33
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Takk for det! Skal plinge på hvis jeg skal innover en dag

    Vasket var ubrukelig.. Der falt regnet


    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  11. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Kjøp deg en slik http://bilnerden.no/fusso-coat-12-months-dark får rabbat der som vccn medlem , den holder utrolig lenge -knapt så møkk fester seg på bilen og like blank vask etter vask , bør ta en lakkrens først -men det kan en bruke selv turtelwax sin til , en slik boks holder til veldig mange ganger .. og vil gi et veldig bra resultat på din bil som er ganske mørk i farge .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  12. Takk Miikalsen takket for denne posten
  13. #35
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Kjøp deg en slik http://bilnerden.no/fusso-coat-12-months-dark får rabbat der som vccn medlem , den holder utrolig lenge -knapt så møkk fester seg på bilen og like blank vask etter vask , bør ta en lakkrens først -men det kan en bruke selv turtelwax sin til , en slik boks holder til veldig mange ganger .. og vil gi et veldig bra resultat på din bil som er ganske mørk i farge .
    Du har lært at boksen holder til mer enn en behandling, altså?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Ja og du hadde rett i at det var igjen nok til en hel bil i padden - tror det manglet bare taket på v70 Så har da nok dem nærmeste 40 årene med 3 bokser
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  15. #37
    Registrerte brukere Tom K sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    993
    Antall takk

    Standard

    har utstyr en ikke nevner på forumet .......store gutter trenger ikke skryte av utstyret sitt

  16. #38
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Skulle trengt det i går ut en tur i Dag og første jeg møtte var fugle drit.


    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  17. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Du får gjøre deg en bestilling , tror fugler liker blanke biler bedre en matte fordelen er at da skades ikke lakken og dritten går lettere av
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  18. #40
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Jepp skal ordne det fort som fææn Hehe.


    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  19. Takk holter takket for denne posten
  20. #41
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Tenkte det var på tide med noen flere bilder i denne tråen! Skjønner jeg må ta mer og få litt bedre vinkel men. Bedre enn ingenting !


    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  21. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Hjelper mye med dagslys også Hadde en nær slektning av bilen din for noen år siden -samme farge -årsmod og reg i samme distrikt bare litt høyere regnr , da med automat .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  22. #43
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    En stund siden jeg har postet noe som helst angående denne bilen. Men den lever i sin skjønne orden enda! Bare litt skavanker som må fikses på før vinteren tar veien til lille Eidsvoll.

    Av ting som jeg har merket som "feil" på bilen til nå så er det veldig lite (Tror det var et godt kjøp til prisen). Men begge langlysene har sluttet å fungere, ene ryggelyset fungerer ikke lenger. Og setevarmer i sjaførsetet fungerer ikke...... Snaut kaldt det på disse tider. Utover dette så er det ikke så mye og sette fingeren på annet en at bensin forbruket er noe høyere enn hva jeg hadde på lille peugoeten før denne. Ligger vell rundt literen + 0,1/0,2 på mila med blanda kjøring. Og snaut kanskje 0.8-0.9 på lang kjøring. Så blir noen høye utgifter på harry turene og sånt! hehe.


    Vurderer og få den litt lavere for er en veldig stor bil + litt båt (etter min mening) Noen som har tips til enten Coils, eller bare fjører eller hva som er og anbefale for best resultat? Ønsker ikke og grave den ned, men bare få den litt stivere på veien
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  23. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Trodde nesten du hadde solgt bilen og kjøpt deg peugeot igjen Bra du er fornøyd med bilen og regner vel med at det bare er pærer som er defekt med lysene dine så er jo en enkel fiks . Setevarmer bruker ofte og være koblingsboksen under setet - at det irrer i kontakter der - eller tråder som ryker i setevarmer . Det er forholdsvis enkelt og bytte dempere fjærer på v70 - masse og få kjøpt på nett -alt fra komplette fjærbein foran til løse dempere fjærer . Ligger sånn rundt 08 på langkjøring disse , var omtrent der den jeg hadde også på en harry tur - får med seg litt mer i en volvo så tjener det inn der Om du vedlikeholder bilen godt så har du en god bil lenge med denne , er vel sjelden noe stort på disse 2.4 bensin motorene utover slitedeler .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  24. #45
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Anbefaler Eibach Pro Kit, stivere bil, pen høyde med 30mm senk, og kjørrkomforten er nydelig. Ikke minst er det priset helt greit og godkjenningsbart.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  25. #46
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden jeg har vært her inne!

    Men etter og ha kjørt den nå 15 000 siden i fjor høst, selges den til fordel for nyere bil. Vært den beste bilen, men litt dyr i drift + forsikring for en gutt på 21
    Noen som kanskje har solgt en lignende siste tiden som har en peilepinn så jeg ikke priser meg helt ut ?

    Sett for meg 35-39k. Ettersom den er 2003 mod, Manuell, 2.4s 140hk med 273K på telleren. Sportsseter i sort skinn, AC, Cruise osv. Og har fullt service hefte opp til 240k og jeg tok olje service osv selv på 260k. (Så har bare en service som jeg ikke har dokumentert, på 240k). Ble jo byttet klosser rundt hele og dempere forran ved EU i fjor sommer. Osv..

    Hadde vært veldig fint med en peilepinn siden det er første bilen jeg selv selger hehe.


    Lenge siden jeg har vært her inne!

    Men etter og ha kjørt den nå 15 000 siden i fjor høst, selges den til fordel for nyere bil. Vært den beste bilen, men litt dyr i drift + forsikring for en gutt på 21
    Noen som kanskje har solgt en lignende siste tiden som har en peilepinn så jeg ikke priser meg helt ut ?

    Sett for meg 35-39k. Ettersom den er 2003 mod, Manuell, 2.4s 140hk med 273K på telleren. Sportsseter i sort skinn, AC, Cruise osv. Og har fullt service hefte opp til 240k og jeg tok olje service osv selv på 260k. (Så har bare en service som jeg ikke har dokumentert, på 240k). Ble jo byttet klosser rundt hele og dempere forran ved EU i fjor sommer. Osv..

    Hadde vært veldig fint med en peilepinn siden det er første bilen jeg selv selger hehe.





    Vært fall vært den beste bilen jeg har hatt!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  26. #47
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering, blir ikke solgt after all..

    Kjerringa tok baklykta og litt av lakken i en kamp med et sikringsskap ute på parkerings plassen, når hun rygget. Så bestemt meg for å fikse den mer opp og beholde den enn så lenge.. Alt for god bil til å gi slipp. Så da er vår servicen bestilt, og delene ankommet så skal man ikke se bort i fra at den maler godt på ny olje og plugger osv

    Kan legge ut bilde av skaden litt senere.. Men må værtfall ha ny baklykt, rette ut en liten bulk og litt lakkering tror jeg.. Gikk heldigvis verre med sikringsskapet enn bilen hooho
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. volvo v70 d5 2003
    By magnus245 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 15/02/16, 09:06
  2. volvo v70 d5 2003 - fjernstyring parkeringsvarmer
    By magnus245 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 15/02/16, 09:05
  3. 2003 Volvo V70 D5 Solgt!!
    By Revell in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 13
    Siste post: 14/04/14, 20:19
  4. 2003 Volvo V70 D5 7seter
    By Revell in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 10/06/12, 18:45

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •