Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  10
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 47

Tråd: Miikalsen's Volvo V70 2003 2.4 - Blåbæret

  1. #1
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Wink Miikalsen's Volvo V70 2003 2.4 - Blåbæret

    Heisann!

    Ettersom jeg spør mye og graver mye i min andre tråd med spørsmål i forhold til bilen, så kan jeg like godt opprette en tråd her så alt kommer på en og samme plass.

    Jeg kjøpte meg for under en uke siden en Volvo V70 av 2003 modell med 2.4 liters 140 gamp.


    Litt info om bilen:
    • 2003 Modell
    • 258 000km på telleren
    • 140HK (Planlegger å chippe den opp)
    • Blå farget (Skal se om jeg finner farge kode)
    • Manuell kasse
    • Reg nummer: JD31256


    Har ikke så veldig mye planlagt i starten. Er min første Volvo, etter forhold med både Peugeot, Audi og Mercedes som har endt i grov skilsmisse endte valget med å teste svenskene sitt underverk. Så satser på en god opplevelse! Er helt blank på reparasjoner og annet. Så forvent en del spørsmål i forhold til ting og tang.


    Et par dårlige bilder her, skal få lagt ut litt flere underveis av den med bedre kamera og lys.



  2. Takk holter takket for denne posten
  3. #2
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Første mål på listen, er å gjøre en service.

    Bytter olje, plugger, luftfilter og olje filter.



    Oljen som blir brukt er Gulf 05w-30.
    Mens pluggene er av Fransk merke (Samme merke som brukes på biltema) - Er ekstremt spent på om disse holder, hvis ikke blir det Boch sine ganske snart. Fik disse nye for 48kr for alle 5. Så var en grei "start"


    Planlegger og få gjort litt mer med bilen. Skaffet nye vinterdekk, mulig bytte dynamo, chippe den og oppgradere anlegget i bilen.

    Må kanskje få den litt mer "snærten" også så den passer bedre. Alle tips for ting som kan hjelpe er det bare å skrike ut om !

  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Sånn et lite tips til er og legge inn i bruker profilen din sånn ca hvor i landet du bor ( burde mange tenke på ) da er det mye enklere og tipse om hvor vi som bor i samme distrikt kjøper deler -reparerer det en ikke klarer selv o.s.v , for er litt dumt og si at gustavsson i oslo er et topp volvo verksted til en som bor i Bergen
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  5. Takk Miikalsen takket for denne posten
  6. #4
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Takk for tipset. Lagt inn det nå. Lille Råholt i Eidsvoll

  7. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Da er du i samme distrikt og tror jeg har sjekket alt av verksteder som finnes rundt i denne delen av akershus Vet hvor en får skrudd med medbrakte deler også hos et topp bilverksted -det er det absolutt ikke mange steder en får -for først skal dem tjene en formue på jobben -etter det 3 doble deleprisen
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  8. #6
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Lyst til å dele hvor denne plassen er? Greit og ha i noen tilfeller. Ser jeg skal bytte reg reim neste år i første kvartal. Så det er noe jeg ikke tørr og hoppe inn i. Ser du er fra Fjellhammar. Fin plass det, der lille peugeoten ble kjøpt hehe.

  9. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Det kan du få vite , men lønner seg ikke og skifte regreim og ha med seg delene da det nesten ikke skiller noe om du kjøper disse delene andre steder en på volvo , ville ikke kjøpt regreim sett hos biltema Firma navn fikk du på pm - da dem sikkert ikke er interesert i og ha masse folk med deler som kunder
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  10. #8
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Takk for info.


    Liten oppdatering i forhold til mini servicen.



    Pluggene som satt der fra før var nesten rustet fast. Og det var tegn til rust på disse dysene eller hva de heter som sitter ned over pluggene.

    Fikk bare 4 plugger av han som vi bestilte av og ikke fem.. Så fikk bare byttet fire for nå.


    Oljen luktet sur gammal gubbe så den byttes igjen om 1000km for å få flushet igjennom en gang. Og der luft filteret satt før det kom nytt så ut som et fuglereir var på vei.


    Utover det så var det greit med det meste, merket fort at brekket som skulle ha blitt fikset til EU for 4 uker siden faktisk ikke holder bilen godt nok.

    Så skal se etter 5 boch plugger imorgen nedover. Så skal jeg få kjent ordentlig på bilen med en god "lang tur" imorgen. Kommer og kommenterer her hvordan det går.


    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Det er enkelt og stramme brekket på disse om det er noe mer og stramme på , mutteren sitter under mansjetten som er der brekket går ned i midtkonsolen . Skal bilen på eu eller har den vært der ? Kan hende den blir riktig så sprek med nytt luftfilter og plugger .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  12. #10
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard Miikalsen's Volvo V70 2003 2.4 - Blåbæret

    Har vært på EU. Så er godkjent for 4 uker siden...

    Og ja. Blir spennende å se ned over imorgen.


    Til et annet spørsmål. Har en HU-603 spiller i den. Fått en basskasse + forsterker. Som er uorginalt Kan disse bli koblet på uten noen overganger og styr ? Eller kreves det noe spesielt i forhold til det ?


    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Det vet jeg ikke - har aldri modifisert stereo i noen v70 , men det er det nok mange andre her inne som kan en del om tenker jeg
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  14. #12
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Får håpe noen kommer med svar etter vært. Kjedelig og må bytte ut selve spilleren


    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  15. #13
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Da er du i samme distrikt og tror jeg har sjekket alt av verksteder som finnes rundt i denne delen av akershus Vet hvor en får skrudd med medbrakte deler også hos et topp bilverksted -det er det absolutt ikke mange steder en får -for først skal dem tjene en formue på jobben -etter det 3 doble deleprisen
    Nå må dere snart gi dere med den verkstedssvartmalinga. Dette er jo akkurat det samme styret som var i den forrige tråden til trådstarter.

    Nei, ikke alle verksteder prøver å plyndre lommeboken din. Noen ganger må en ty til verksteder fordi man rett og slett ikke har kunnskap til å bytte det selv på en trygg måte. Jeg vil mye heller betale et verksted noen kroner for å gjøre jobbene jeg ikke klarer selv, enn at jeg skal kjøre rundt med en trafikkfarlig bil.

    Bytte olje, plugger, luftfilter og oljefilter er jo noe alle klarer. Ikke er det trafikkfarlig heller. Å bytte f. Eks foringer i forstilling kan fort bli en annen sak som krever mer kunnskap, og som fort kan få dødelig utgang hvis en ikke gjør det rett.

    Det er ikke verdt å dø, bare for å spare noen småkroner på å gjøre noe en absolutt ikke har peiling på, i stedet for å bruke fagfolk.

    Verksteder er stort sett veldig ålreite, og det er lenge siden jeg har brukt et verksted hvor jeg har følt meg lurt etterpå. Hvis lars otto skiftesvik og holter alltid føler at verkstedet lurer dem, og betaler 5000,- for et oljeskift så er det de som gjør dårlig research, ikke hele verkstedsnæringen som er råtten.

    Moralen er, det er ikke et nederlag å få fagfolk til å se på saken når man står fast. Det er da smartere å betale noen kroner for det, i stedet for at man dævver på vei hjem fordi man på død og liv skulle skifte den bærearmen selv.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  16. Takk hgnubel, kimar, mrstfu takket for denne posten
  17. #14
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Amen!
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  18. #15
    Registrerte brukere Tom K sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    993
    Antall takk

    Standard

    Verksted ER dyrt.....men så vet man også at det er fagfolk som gjør jobben....å man får garanti på jobben og delene

  19. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Nå skreiv ikke jeg noe om 5000 for et oljeskift -men at jeg har sjekket verkstedpriser i denne delen av akershus og vet hvor en får skrudd til en bra pris , jeg leverer det meste av skru jobber på verksted men da på steder det er bra priser og dem gjør en god jobb , og det er mer en nok steder her som 3 dobler deleprisene og tar mellom 1500 -2000 pr time , det handler mer om og vite hvor en får en god pris . Tror jeg har hatt betydelig mer biler en deg Daniel og vært mye mer på verksted en det du har og en har ingen garanti for at at jobben blir bra om en velger et verksted , er vel mer en nok av dem som har tømt kontoen uten at bilen har blitt noe bedre på et verksted. Jeg sjekker prisen mot mange verksteder og velger det som er best i forhold til pris .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  20. Takk B230 takket for denne posten
  21. #17
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hvor mange biler jeg har hatt kontra deg, og hvor mye jeg bruker verksted i forhold til deg er jo totalt urelevant i denne sammenheng.

    Poenget er at å skremme en som er ny i gamet med at man nærmest bør gjøre alt selv fordi verksted kun er ute etter å loppe deg blir feil uansett hvordan man vrir og vender på det.

    Nå var vel ikke du den som skrek høyest om verkstedspriser i den forrige tråden, men poenget er fortsatt det samme. Er man ikke kompetent, og ikke har tilgang på kompetent personell, la jobben gå til noen som kan det. Selvfølgelig skal man prøve og feile på veien for å lære ting, men jeg har sett nok eksempler på folk som har kjørt rundt med løse deler, skjeiv forstilling og mye annet snacks fordi de ikke har hatt det minste snøring på hva de har holdt på med.

    Dere som bor på det sentrale østlandet kan jo bare ta en Sverigetur og dumpe bilen på Volvo i Halden. Der har vi rabattavtale, det er superhyggelige priser, og man kan handle i Sverige med leiebil mens reparasjonene blir gjort!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  22. #18
    Registrerte brukere Tom K sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    993
    Antall takk

    Standard

    og man kan handle i Sverige med leiebil mens reparasjonene blir gjort.....Må korrigere deg litt der, man får ikke leiebil.......man får LÅNE bil

  23. #19
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Da var man tilbake fra en god tur over grensen. Og har lært et par ting.


    Den går som en drøm hele veien. Helt til vi skulle dra hjemover da den kom med sånn "hakking" her og der. Veldig minimalt men fortsatt noe plagsomt.

    Jeg tror jeg har funnet grunnen til dette, ettersom når jeg kjørte til Sverige var AC skrudd av. Mens når vi skulle dra var den på.(var her det ble merket igjen). Så tok vi en pause på veien og jeg tenkte på dette. Så jeg skrudde den av før vi skulle videre, og da så langt så føles det som det var borte igjen.


    Håper at det er grunnen. Hvis ikke så vil jeg tro at siden det er elektrisk innsprøytning så kan gassen føles mer sensitiv og derfor skape problemet.


    Men utover dette veldig fornøyd med turen )


    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  24. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Du får se når du får inn nye litt bedre plugger og trenger egentlig ikke komme av ac , men mer for at den går litt ujevn og at det øker eller kommer frem når ac er slått på , er ikke sikkert coiler er sånn topp , eller bensinfilter -er litt hvor nøye tidligere eier har vært med slike ting , en runde med dyserens er heller ikke dumt .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  25. #21
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Når du sier det så sa han jeg gjorde dette hos igår at "tenningspolene hadde en del "rust" på seg. Kanskje finne noe til å få renset de.


    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  26. #22
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tom K Vis post
    og man kan handle i Sverige med leiebil mens reparasjonene blir gjort.....Må korrigere deg litt der, man får ikke leiebil.......man får LÅNE bil
    Det er helt sant, men autokorrekturen min var ikke enig i det tydeligvis
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  27. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Kan være en god start og prøve en rens først - biltema sine ligger på sånn 350 stk ... vet ikke hvordan kvaliteten er - bosch lå på ebay fra 300 kr -pluss moms .. finne en som har fri frakt og kjøpe 1 og 1 så slipper du moms
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  28. #24
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Hva kan man bruke til å rense coilene ? Bare tørke dem eller er det noe fint middel til det ? Vil tro at å bare bruke noe fuktig papir får dem til å se pene ut værtfall. Ser dem går fra alt fra 300-900kr stykke så Hehe


    Sent fra talatuten!
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  29. #25
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Å rense coilene med fuktig papir funker dårlig Det er fukt som gjør at de blir dårlige Finnes masse forskjellige sprayer til det formålet

    Du kan også rense det elektroniske gasspjeldet (
    ETM
    ). Bilen kan fort bli nykkete når dette er tilgriset
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. volvo v70 d5 2003
    By magnus245 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 15/02/16, 09:06
  2. volvo v70 d5 2003 - fjernstyring parkeringsvarmer
    By magnus245 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 15/02/16, 09:05
  3. 2003 Volvo V70 D5 Solgt!!
    By Revell in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 13
    Siste post: 14/04/14, 20:19
  4. 2003 Volvo V70 D5 7seter
    By Revell in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 10/06/12, 18:45

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •