Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  5
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Galskap og kjøpe v70 som er tidligre taxi?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard Galskap og kjøpe v70 som er tidligre taxi?

    Hei folkens jeg er jo ute etter ny bruktbil nå og er på jakt etter en rimelig volvo så fant jeg denne i dag http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=79029377
    er det galskap og kjøpe slikt? den har jo fått ny motor og gir for 100.000km siden men va med resten bilen?
    Hvordan takler disse så høy km? Og ved motor bytte blir da bare motor skiftet så dieselpumpe og dyser og alt er ført over fra den gamle?
    Håper noen kan gi meg et raskt svar her.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Har lest noe veldig om disse bilen nå og ser jo at med brukt prisene på en god motor og girkasse til disse så burde bare motoren og girkassa i denne være verd 30.000kr brukt så da kan en få igjen en god del vis en kjøper bilen og den tar kvelden for gått og delene til disse var utrolig rimelige på normale slitedeler. Så lurer på og kikke på denne i dag. Og ta en tur innom volvo og prate med de.

  3. #3

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Jeg skal ikke ta motet fra deg men som tidligere drosjeeier anbefaler jeg deg å være litt obs når det gjelder en slik bil.Første spørsmål er hvor langt har den nye motoren og kasse egentlig gått og hvem har stått for jobben med skifting og hva er ellers gjort i den forbindelse.
    Selger er her en oppkjøper som sikkert har fått bilen for nesten ingen penger og bilen har stått avskiltet.En drosje som har gått så langt er naturligvis temmelig sleten over det hele.Det er også et faktum at disse motorene hadde problemer med koksing og div.
    Du kan tenke deg hvor mange personer som har sittet i denne bilen. Jeg har ikke hatt en slik drosje selv men jeg vet at andre drosjeeiere ikke var så begeistret for den nye v70 som kom på den tiden i forhold til den gamle modellen noen leitet etter eksemplarer av den gamle.
    For å være ærlig jeg hadde ikke kjøpt denne bilen, her kan du lett gå på en smell med mye arbeid prisen er også for høy etter min mening.
    Ville du ikke heller sett etter et eksemplar av den gamle modellen rundt den prisen ?
    Vi får høre hva andre her på forumet mener.

  4. Takk kimar takket for denne posten
  5. #4
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Lars otto ser bilen han har tenkt kjøpe går på bergens skilt og da bør vel du eller jeg kjenne tidligere eier om den har gått her.gammel taxi driver jeg også hehe
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  6. Takk kimar takket for denne posten
  7. #5
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Min er en eks taxi, hadde gått 291k når jeg kjøpte den, har må kjørt på den 16k siden desember. Alle problemer jeg har hatt med den er pga ting jeg har gjort med den, og motor og kasse går helt knirkefritt.

    Ta deg god tid til å undersøke servicehefter, forstilling, girkasse under forskjellige forhold (hard aks, motorbrems, rulling, manuell ned og oppgiring, på både kald og varm motor), skal ikke være noen brutale girskift, men mykt og behagelig hele veien. Lær deg hvordan du bruker den innebygde feilkodeleseren, sjekk om det ligger feilkoder inne på stedet. Rust er det lite av på disse bilene, i hovedsak overflaterust på forskjermer og mellom dørblad og gummilister.

    TF80SC-kassa tåler noe mer juling enn de første femtrinnskassene, men skal også taes vare på. Serviceintervall for oljeskift på kassa er 60k, dette burde utførende verksted kunne bekrefte at er gjort eller ikke.

    Det er en viss risiko, ja, men taxier blir generelt sett godt tatt vare på for å ha så høy videresalgsverdi som mulig. Jeg angrer ikke på mitt kjøp.
    Svirre har også en mening eller tre om Volvoer som har gått langt.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  8. Takk kimar takket for denne posten
  9. #6
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Svirre sin er gammel drosje den også ja. En kamerat av meg som kjørte den som drosje
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  10. Takk kimar takket for denne posten
  11. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Takker for svar alle sammen! Var og kiket på den nå og den har akkurat blitt solgt men den forhandleren var noe av det verste jeg har sett fraråder alle og kjøpe bil derfra.
    Var en på bak siden som sto og sprayboks lakkerte på en Suzuki og det sier vel sitt og hele plassen var full av søpel og dritbiler.
    Og et så skittent lokale har jeg aldri sett føler jeg må ta en dusj nå:(
    Sist endret av kimar; 18/08/16 kl 10:47

  12. #8

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Alfs80 Vis post
    Lars otto ser bilen han har tenkt kjøpe går på bergens skilt og da bør vel du eller jeg kjenne tidligere eier om den har gått her.gammel taxi driver jeg også hehe
    Jeg var i hovedsak på Askøy og hadde begrenset kjennskap til alle Bergens eierne men kunne sikkert funnet løyvenr på denne bilen.
    Men nå er bilen solgt til andre så spørmålet er lite aktuelt lengre.

  13. #9

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Svirre sin er gammel drosje den også ja. En kamerat av meg som kjørte den som drosje
    Det kan selvfølgelig være stor forskjell på drosjekjørte biler.Noen drosjer er kjørt på landevei på dagtid av bare en eier mens noen er kjørt med 3 sjåfører på skift døgnet rundt hele året på brosteinene i Bergen alt hva remmer og tøy kan holde..Med en omsetning på 2,2 millioner i året bare på en bil.
    Disse bilene blir kjørt mest mulig med minst mulig inneståing og utgifter.Disse bilene er har liten verdi etter behandlingen og ender sort sett opp til en oppkjøper som den kimar nevner her.
    En eier blant oss hadde en flott xc90 han var kjent for å stelle bilen sin,jeg lyver ikke men han vasket bilen sin så og si hver dag både utvendig og innvendig.Nåde den kunden som nærmet seg bilen med en Hot-Dog i hånden han måtte pent vente på bil til han hadde spist opp.
    Han kjørte stort sett selv på dagtid på landeveien.Etter ca 300000km streiket kassen.Kassen måtte skiftes men bilen ellers var en perle.Dersom jeg hadde hatt behov hadde jeg øyeblikkelig kjøpt denne bilen.
    Slik vil det ofte være når man vil kjøpe drosjekjørte biler,det gjelder å skille klinten fra hveten.
    Antall kjørte kilometer sier ikke alt, men kjørte kilometer gjør noe med alle biler.
    Sist endret av lars otto skiftesvik; 18/08/16 kl 18:07

  14. #10
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser ingen hindring i å kjøpe en taxikjørt bil. Mange ser negativt på dette, men jeg ser flere positive sider ved en taxibil enn en vanlig personbil.
    Oftest er taxiene kjørt hele tiden og holder seg driftsvarme store deler av døgnet. Servicen blir tettere fulgt opp og det er flere servicetiltak som BLIR gjennomført, kontra på en vanlig personbil hvor f.eks. flushing av automatkasse kun er et tilbud/anbefaling. 95% velger da ikke å gjøre dette.

    Min har gått 412 600 km, og går like bra enda Dog igjen manuell. Byttet nylig clutch før ferien pga. havari på utløserlagret, men jeg syns 409 000km på en clutch er BRA. MIn er riktignok blitt kjørt en del lange distanser med, både som drosje og hos 1. privat eier.

    Personlig mener jeg km-stand er bare et tall. Hvis du har en bil som har gått 100 000km og ser ut som om den har ruslet 500 000km, så har du mest sannsynligvis en sliten bil. Bytter man om de tallene, så har du nok mye bil igjen.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  15. #11
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Er som vi har diskutert mange ganger før, prøv å få fatt i en distriksdrosje og ikke en bydrosje. En taxi som har gått i Oslo hadde jeg ikke kjøpt what so ever. Dog skal man ikke langt ut av Oslo før man får bra biler med høy km. Se på Morgis som gamle 09. Hadde vel gått 560 000km da han solgte den.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  16. #12

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Jeg ser ingen hindring i å kjøpe en taxikjørt bil. Mange ser negativt på dette, men jeg ser flere positive sider ved en taxibil enn en vanlig personbil.
    Oftest er taxiene kjørt hele tiden og holder seg driftsvarme store deler av døgnet. Servicen blir tettere fulgt opp og det er flere servicetiltak som BLIR gjennomført, kontra på en vanlig personbil hvor f.eks. flushing av automatkasse kun er et tilbud/anbefaling. 95% velger da ikke å gjøre dette.

    Min har gått 412 600 km, og går like bra enda Dog igjen manuell. Byttet nylig clutch før ferien pga. havari på utløserlagret, men jeg syns 409 000km på en clutch er BRA. MIn er riktignok blitt kjørt en del lange distanser med, både som drosje og hos 1. privat eier.

    Personlig mener jeg km-stand er bare et tall. Hvis du har en bil som har gått 100 000km og ser ut som om den har ruslet 500 000km, så har du mest sannsynligvis en sliten bil. Bytter man om de tallene, så har du nok mye bil igjen.
    Du har fått en perle av en drosjekjørt bil.
    Kjøpte du den gjennom bekjente slik at du kjente til bilen eller fant du frem til den selv?

  17. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Var nok like greit at jeg ikke kjøpte den bilen men dere skulle ha sett den bruktbil sjappa der det synet kommer jeg ikke til og glemme på en stund

  18. Takk Svirre takket for denne posten
  19. #14
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lars otto skiftesvik Vis post
    Du har fått en perle av en drosjekjørt bil.
    Kjøpte du den gjennom bekjente slik at du kjente til bilen eller fant du frem til den selv?
    Ja, vil si det. Lå 14t på finn.no før den var i mitt eie Så var mest et spontankjøp. Den ble solgt billig med trykk i oljeåndingen, men den er redusert betraktelig og jeg skal bytte oljeåndingsrørene. Da tror jeg den er ganske bra igjen

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  20. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. april 2016
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    29
    Antall takk

    Standard

    Hehe, de fleste fra distriktet kjenner til den sjappa.
    Mer enn det trengs vel ikke sies
    94 850 T-5R

Lignende tråder

  1. Anders og frøkna sin 2012 V70 (gammel taxi)
    By Anders Dybvadsskog in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 13
    Siste post: 01/08/18, 19:19
  2. Barnesikring på x-taxi V70 08
    By TommyG in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 3
    Siste post: 24/06/15, 22:44
  3. V70 Vinduspusser galskap
    By Borstad in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 18
    Siste post: 16/02/11, 17:51
  4. 2008 V70 Taxi- blir fin bruktbil
    By Petter in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 23
    Siste post: 31/01/10, 15:55

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •