Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  11
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 26

Tråd: V70 2005 Stille dieselvarmer | Har ikkje instillingen i displayet

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard V70 2005 Stille dieselvarmer | Har ikkje instillingen i displayet

    Hei

    Har ein Volvo v70 2005. Den har Webasto dieselvarmer.

    Ifølge handboka, så skal ein kunne stille i displayet, kortid varmaren skal start. Problemet er at eg ikkje har dess instillingane i displayet. Har kun gjennomsnitsfart, antall kilometer til tom tank, gjennomsnitts dieselbruk osv....

    Kva er feilen? er dette noko som volvo verkstad må fikse? Tidlegare eigar hadde sikringa på varmaren ute(den er i no) Har dette noko å sei?

    På forhånd takk..

    -Martin

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Du har sjekket at den har varmer ? er dette en importbil ? er noen som er levert med varmer men da bare som en ekstra varmer uten timer . Regner med at du har vridd på hjulet som sitter på spaken på venstre side av rattet ?om det har skjedd noe med programmet må det legges inn på et volvo verksted . Det står også i boka at varmer er ekstrautstyr så betyr ikke at det er varmer i bilen .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Den har varmer, hadde av fronter for nokre dagar sida. Har skrudd på hulet som er på spaken til blant annet blinklys og langlys.

    Det er importbil, så det spørst om det er det som er problemet. Tenkte at tidsur på varmeren var standard på alle desse bilane.

    Veit du om det eventuelt går an å programmere inn tidsur på Volvo verkstad?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Det er jeg ganske så sikker på er mulig -vært flere her inne som har hatt poster om det . Du kan da samtidig få dem til og legge inn så du kan velge autostart av eller på noe som mange har fått gjort ellers vil en slik varmer starte så fort det blir kaldere en pluss 5 grader når du kjører -noe som medfører en del soting om en har en del småkjøring og som igjen fører til problemer med varmeren .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  5. #5
    Registrerte brukere Tom K sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    993
    Antall takk

    Standard

    Broren min kjøpte en tysk import XC90 for mange år siden, den hadde dieselvarmeren montert men den måtte aktiveres med et program han kjøpte på Volvo, bilen måtte da inn og kobles opp til Volvo`s datasystem og det ble lastet ned et program som åpnet for bruk av brenneren,

  6. #6
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Koster 1500kr aav volvo få lagt inn
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  7. #7
    Registrerte brukere Tom K sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    993
    Antall takk

    Standard

    ja det kostet 1500 for programvaren den gangen også...sikkert 15 år siden

  8. #8
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Forskjellen på å ha dieselvarmer og parkeringvarmer, er software Dieselvarmer er nødvendig om bilen kjøres i kalde omgivelser. Som nevnt starter varmeren automatisk ved 5+ eller kaldere til den oppnår driftstemp.
    Parkeringsvarmer er en SW-applikasjon som gjør at du kan stille inn timer som starter dieselvarmeren inntil 2 ganger i døgnet, og muligheten til å starte den direkte. Så du har ingen feil med bilen
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  9. #9
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av martinvenes Vis post
    Takk for svar!!

    Veit at vida er ein hysj hysj sak på denne siden, men er dette noko som kan "låsast opp" med eit slikt verktøy?
    Som vi har diskutert oss frem, så er det vanskelig for moderatorer og oss i styret å vite hvem som har tilgang til lovlig
    VIDA
    . Derfor slår vi ned på diskusjon og oppfordring rundt hvordan det brukes og ifm anskaffelse

    Og for å få parkeringsvarmer til bilen, må du et Volvoverksted. Dette er SW som må kjøpes og det kan kun gjøres på slike steder.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Okay

  11. Takk Svirre takket for denne posten
  12. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2016
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Hei der, vet ikke om jeg kan slenge mitt spørsmål her men siden det handler om webasto varmer så,,, ;-)
    Jeg tror mitt fødepumpe/doseringspumpe (V70 2004 diesel) som ligger under bilen på høyresiden bak er goen. Jeg prøvde med strøm rett på pumpa men ingen liv i den, kom bare litt gnisting og kunne føle at pumpa vil snu men satt på en måte fast og sveiv ikke.
    Det jeg lurer på er hvor man kan få kjøpt en sånne, hva er dele nr, hva den koster sånn ca og om man kan få tak i noe uoriginale deler som holder en stund... Så de har en drivstoffpumpe på biltema til billig penge. Er dette noe man kan ha brukt ?
    Takk for alle svar ;-)

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juli 2010
    Innlegg
    516
    Antall takk

    Standard

    Den pumpa ska ikke ha konstant strøm kun puls signal fra cpm.

  14. Takk V7o2004 takket for denne posten
  15. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Kan være lurt og få tatt en diagnose med vida på varmeren før du kjøper noe deler , da kan dem teste pumpa -evnt annet i varmeren , en slik test er ikke så dyrt . Hva en ny pumpe koster vet jeg ikke -men går nok ikke og kjøpe en drivstoffpumpe fra biltema og bruke . Det er ikke utenkelig at noen på forumet har en brukt du kan få kjøpt .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  16. Takk V7o2004 takket for denne posten
  17. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2016
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar holter! Her på forumet nevnte noen at det å kjøpe diagnostikk utstyr (vida) blir billigere en å gå til Volvo, vet du hva det koster og hvor man kan kjøpe dette ? Eventuelt om noen ha dette I Stavanger området? ;-)

  18. #15
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V7o2004 Vis post
    Takk for svar holter! Her på forumet nevnte noen at det å kjøpe diagnostikk utstyr (vida) blir billigere en å gå til Volvo, vet du hva det koster og hvor man kan kjøpe dette ? Eventuelt om noen ha dette I Stavanger området? ;-)
    Dette stemmer ikke, en enkel utlesning av feilkoder fra bilen din tar ikke lange tida, og koster ikke mange hundrelappene, kontra en lovlig utgave av
    VIDA
    , som koster ca 1200,- i døgnet, må kjøres med nettilkobling da all kommunikasjon er direkte med en server i Gøteborg, i tillegg til at man må ha en DiCE-enhet, som ikke er gratis heller.

    Ikke lisensierte utgaver av
    VIDA
    , og kopier av DiCE er ikke noe vi kan tillate promotering av eller opplæring i på forumet her, ettersom dette er beskyttet av åndsverkloven og internasjonale copyright-lover. Se forumreglementet, kapittel 3, paragraf 6 for mer informasjon.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...-av-VCCN-Forum

    Anbefaler deg å finne en Volvoforhandler eller -verksted du liker, og få deg et godt forhold til de. Det vil komme tider da et verksted er eneste utvei, i alle tilfeller er det gratis å ringe inn med en prisforespørsel.

    Lykke til
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  19. Takk V7o2004 takket for denne posten
  20. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Siste jeg hørte om som tok en diagnose på en parkvarmer betalte 350 kr hos bilia - tipper du gladelig betaler det når det blir minus grader og kjører diesel volvo
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  21. Takk V7o2004 takket for denne posten
  22. #17
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Er du litt nevenyttig er det ikke en stor sak å demontere og rengjøre brenneren heller. Forøvrig er det ikke en Webasto-enhet, som på de nyere bilene, men en Ardic/Eberspächer.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  23. Takk V7o2004 takket for denne posten
  24. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2016
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Takk for svarene "mrstfu" og "holter". Jeg er ny på forumet og har forsatt litt problem med å orientere meg her. Det ang. pris på vida i forhold til verkested priser har jeg lest meg frem her en plass på forumet. Ikke sikkert om det ville være nyttig for meg siden jeg er ikke så veldig data kyndig. ;-)
    jeg kjøpte bilen for tre år siden på sommeren da var det ikke noe problem som jeg kunne registrerere, men så kom kaldere vær mot høsten og da plutselig kom det masse røyk under bilen (og meg som aldri hadde bil med ekstra varmer) jeg trodde bilen begynte brenne så jeg hoppa ut og løpte for å hente brannslukker,,,,, ;-) Jeg har rengjort brenneren etter litt googling og skifta plugg og sjekka sikringen. Det hjalp ikke. Var på Billia her på Forus i fjor og spurte hva ville det koste å fikse på denne og da fikk jeg svar om at det vanligste de gjør er å bytte heile innsats med vifte sensorer, trykkutjevner og diesel spreder alt det skulle koste hvis jeg husker riktig ca 8 tusen. Det synes jeg var litt for mye for min del...
    Kan det være at disse ardic varmere var på flere biler i VAG grupen og kan kanskje få kjøpt der noe billigere? Så på ebay og der var en innsats til 300euro. ( Original Audi Standheizung Reparatursatz Eberspächer Ardic DIESEL 8E0 298 021)

  25. #19
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Min er sånn fra tid til annen den og, har fått et par tilfeller av damer som kommer løpende inn på butikken og skriker at bilen min brenner. Hva du kan bruke av deler er ikke jeg den riktige til å svare på, her kan sikkert Svirre eller aarnes bidra mer, men brenneren heter Ardic 912d, det hjelper kanskje litt på søket.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  26. Takk V7o2004 takket for denne posten
  27. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Det at det ryker fra bilen når varmeren går er jo normalt .... men selv om du kan finne det du trenger på ebay til varmeren hjelper det lite med brennkammer om drivstoff pumpen er defekt Varmeren din kan også ha gått i lås etter 3 feilstarter -da fungerer den heller ikke ... så før du kaster bort masse penger finn ut hva er feil med den ... Har den gått i lås -må feilkoder slettes , det kan du få gjort på et verksted samtidig som du får sjekket hva som er feil med den . Ang feilkodeleser så har icarsoft en som er bra -biltema sin fungerer også ok for og lese ut feilkoder eller slette dette , er også lovlig og krever ingen datakunskaper .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  28. Takk V7o2004 takket for denne posten
  29. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Men fungerer varmeren din ? eller er problemet at det ryker av den ? blir litt forvirret av det du skriver siden du har gått fra fødepumpe til brennkammer
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  30. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2016
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk !! ;-)

  31. Takk holter takket for denne posten
  32. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2016
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Som sagt det første året etter at jeg kjøpte bilen har det røykt i fra bilen kanskje funka litt men så slutta alt, ingen lyd. Så året etter har jeg prøvd å få liv i den, jeg har rengjort brennkammeren, bytta gledeplugg men skjedde ingentig. Så var bilen til servis hos Billia der har de sikkert sletta feil kodene, så etter at jeg har henta bilen så tror jeg har hørt noe lyd i fra heateren litt men kom ikke i gang. Då trodde jeg at han ikke få diesel derfor har jeg prøvd med direkte strøm fra en 12v lader rett på føde pumpa som ligger under bilen. Den kom ikke i gang heller da trodde jeg at det kan være noe sensorer eller fotocellen eller noe sånt så jeg tok tur til bilia og prøvde å få kjøpt enkelte deler for å få bytta de selv men svaret var at de ikke lenger selger enkelte deler men komplett innsats som koster flesk og da har jeg gitt opp og ikke tenkte mer på det. Men men må si det frister forsatt med å sette seg i en varm bil om vinteren, selv om det er ikke mye vinter her på vestlandet.... ;-)

  33. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    ok men få kjørt en diagnose på varmeren -for er det da fødepumpen som du mente da du spurte om det i how to delen på forumet så kan noen her på forumet ha en du kan få kjøpt , trenger du en komplett brenner så har huggere det til sånn rundt 3000 pluss -minus og da er det garanti på delene at dem skal fungere , dem har sikkert pumper også , står x antall vrakbiler av v70 på finn , varmeren eller delene kan like gjerne sitte på en s60 -xc70 også.
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  34. Takk V7o2004 takket for denne posten
  35. #25
    Registrerte brukere Tom K sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    993
    Antall takk

    Standard

    Brenneren starter heller ikke hvis du har lite diesel på tanken, men det visste du sikkert

  36. Takk V7o2004 takket for denne posten
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Startproblem/startar ikkje V70 2.0 T 2005
    By TBHB in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 23
    Siste post: 06/01/16, 14:39
  2. V70 D5 2005 dieselvarmer problemer!
    By Alfen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 10/09/15, 15:37
  3. Vises symbol i displayet ved automatisk start av dieselvarmer?
    By torsteinvh in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 16
    Siste post: 06/12/13, 06:22
  4. Dieselvarmer V70 D5 2005 - starter ikke - råd tips.....
    By mrmoe in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 14
    Siste post: 11/08/13, 17:58
  5. Dieselvarmer starter ikkje.
    By Kusa in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 02/11/12, 11:02

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •