Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  129
Side 10 av 10 FørstFørst ... 8 9 10
Viser resultater 226 til 242 av 242

Tråd: DRømmevovo: Volvo 850 T 94 mod /noe ombygd til 96 mod bremser osv T5R ECU 240 HK blir 350 BHP+ når ferdig!

  1. #226
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Man må være innlogget på MVS for å se bildet, som regel.
    Ok. Jeg skjønner. Det var noe dritt. prøve en annen måte da.

  2. #227
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Her er det et forslag til og ta luft til luftfilterboksen fra, se bildet :intake_hose.jpg montere et 3" eller større flexirør/slange ned ditt fra luftfilterboks ,se bilde:air_box_mod3.jpg Jeg kan tenke meg at dere tenker at her vill jeg trekke inn en haug med vann , men det skal gå bra , bruker ikke bilen på vinter, da blir det i så fall med orginal intaket se bilde:volvo_s70,_v70,_v70_xc_1999_luftrenser.jpg Eller skal jeg ta en Reodor felgen på orginal inntaket og kjøpe 2 stk og plastsveise dem sammen slik at jeg
    får en bredere tutt der orginalen smalner sammen og blir flatt , og gjøre resten av inntaket/røret grovere og avslutte så det blir std dim inn mot luft filter boksen? K&N har faktisk laget en variant i Carbon som har samme form som orginal inntaket men er grovere dimensjonert , Men det koste skjorta, skal se om jeg finner et bilde av K&N sitt copyright på bildet, men link til siden med K&N inntak :https://www.carid.com/knn/custom-rac...leid=271593864 Men det koster 1400 dollar

  3. #228
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg hentet bilen etter å ha vært på (verksted) som har fikset mangelappen jeg fikk på Eu kontrollen ,Det har blitt byttet turbo og mye til en som er overhalt og mye annet er nytt, Byttet turbo pga den høye Co jeg fik på Eu-kontrollen .Turbo som satt på bilen var HELT FERDIG, aldri vært borti turbo med så mye slark noen gang. så blir det etter kontroll den 18. så starter egentlig prosjektet, det har tatt sin tid pga Ludvika Maskin og bil som ikke gjorde bra jobb første gangen den var der, men ble etter VELDIG LANG TID endelig kjørbar. Så nå funger alt som det skal på bilen, og det er endelig klart får litt tuning, Starter med å montere coilovers etter påsken . så blir det å få dem godkjent i vognkortet .

  4. Takk LÅG takket for denne posten
  5. #229
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Jeg har nå bestemt meg får turbo det blir neste innkjøp .Blir ingen orginal 19T akkurat. TD04-20T , Her er spec på turbo som jeg har bestemt meg får :Billet kompressor hjul 58x47 bedre precision mere flow
    Turbon har race lagersats , race aksel , (9 blad cirka 20g lettere en orginal)
    Raskere spolopp og lavere avgasmottrykk.
    max portet , turbinhuset (str.7) oppfrest til 61mm (org 5 och 55mm) Det er den turbo jeg kommer til å bruke da jeg til slutt skal mappe bilen.

  6. #230
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Erdet noen som har erfaringer med performance bremseklosser ? Jeg vurderer kjøp av YELLOWSTUFF klosser fra: https://www.streetperformance.se/pro...-yellowstuff-2 , jeg har vært i kontakt med dem og spurte hvordan redstuff klossen var, fordi jeg leste testen som det var linket til om disse som viste at man ville oppnå jo ca 30% bedre bremseeffekt . Nesten 15 meter kortere bremse lengde fra 160km/t-0km/t. på e-post fra street-performance ble jeg anbefalt yellowstuuff klossene fremfor redstuff.
    Testen det var linket til på redsutuff klossene virket ekte at det ikke var en jukse test. Er det virkelig mulig å oppnå 30 % bedre bremseeffekt kun med riktig klosser? dem var jo ikke akkurat billig.

  7. #231
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Det er en million forskjellige variabler her, som dekk, understell, reaksjonsevne osv, så jeg hadde tatt alt med en klype salt - men at du kan få økt bremseeffekt generelt sett tviler jeg ikke på. Dog er det viktig å tilpasse klosser og skiver etter kjøremåte. Tror Yellowstuff har høyt keramisk innhold, og da kreves det god temperatur i klosser og skiver før du får noe bitt i bremsene. Tidvis farlig dårlig bremseevne fra keramiske klosser på kalde bremser. Skal du ha bilen som en banebil først og fremst er sikkert Yellowstuff greit, men skal du bare cruise hadde jeg valgt noe litt mer allsidig, og som støver mindre.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  8. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  9. #232
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Det er en million forskjellige variabler her, som dekk, understell, reaksjonsevne osv, så jeg hadde tatt alt med en klype salt - men at du kan få økt bremseeffekt generelt sett tviler jeg ikke på. Dog er det viktig å tilpasse klosser og skiver etter kjøremåte. Tror Yellowstuff har høyt keramisk innhold, og da kreves det god temperatur i klosser og skiver før du får noe bitt i bremsene. Tidvis farlig dårlig bremseevne fra keramiske klosser på kalde bremser. Skal du ha bilen som en banebil først og fremst er sikkert Yellowstuff greit, men skal du bare cruise hadde jeg valgt noe litt mer allsidig, og som støver mindre.
    Ja er klar over at dem ikke bremser så godt når dem er kalde, pga keramikk . Men jeg tenker skal den kjøres hard (på bane) så blir dem fort varme . til vanlig kjøring så ser jeg ikke på det som noe problem da jeg faktisk kjører veldig forsiktig. Jeg kommer til å bruke bilen svært lite uten om banekjøring.

  10. #233
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg bestilt orginal luftinntak til luftfilter boksen , det vill si ikke helt orginal men fra 1999 V70 2.4 T. Jeg har sett på bilen der denne delen skal sitte og funnet ut at det går an å få plass til noe større med litt forsiktig modifisering i enden hvor den henter luften fra, det blir ikke aktuelt med å hente luft fra ned under støtfanger som jeg skrev i en tråd før , da jeg nevnte det for tuning firmaet så fikk jeg beskjed om at det måtte jeg ikke finne på å gjøre. Luften må hentes fra ca orginal sted. Jeg gleder meg til å få luftinntak kanalen som jeg har bestilt fra Sverige får å sjekke diameteren på den og se om det kan monteres noe kraftigere 5-6" flexi luftslange fra Do88.se.

  11. #234
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Jeg var på etterkontroll med bilen i dag. Bilen kom ikke gjennom pga litt får høye avgasser, og at det er blitt glemt å stramme håndbremsvire på ene siden. Jeg begynner å bli lei bilen nå. Når jeg tenker meg om så har jeg mye mer lyst på en 740 T5. Så det kan hende bilen 850 T5 straxs blir lagt ut for salg med en liten mangelapp, Jeg kan ikke skru selv så må sette bort alt, dette med feil på avgass er sikkert ikke store jobben for en som kan skru, men jeg har lite greie på turbo biler. avgass ble målt til 1,2. Det er jo klart jeg kommer til å (tape) mye penger ved å selge denne bilen så mye som jeg har kostet på den + at jeg har helt nye i eske 17" T5R felger og helt nytt justerbart senkesett i eske som eventuelt følger med ved salg. Jeg har lenge gått rund og tenkt på T5
    RWD
    . det er jo mye mer artig med en
    RWD
    med 350++BHP en på en
    FWD
    viss jeg skulle fortsette og trimme 850,n . Er det noen her på forumet som har peiling på hvor mye jeg ca kan forlange i pris for en 850 T5 som er ekstremt lite rust på , og er påkostet over 70000 kr i form av renovering av topp/renovering motor som det er montert verdi vevstaker til 2300 kr stk, spesial kammer, er montert den lette V70 veivakselen , nye m56 girkasse ,Sinter komplett clutch og quad diff + mye jeg har glemt å skrive her . Det er sikkert deler til verdi ca 40 000 vis jeg kunne skru og solgt delene. Noen som har forslag til hva jeg kan få for denne bilen med liten mangellapp , veiavgift og alt annet er ok.
    Sist endret av DRømmevovo; 18/04/17 kl 17:39

  12. #235
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Erdet noen som har erfaringer med performance bremseklosser ? Jeg vurderer kjøp av YELLOWSTUFF klosser fra: https://www.streetperformance.se/pro...-yellowstuff-2 , jeg har vært i kontakt med dem og spurte hvordan redstuff klossen var, fordi jeg leste testen som det var linket til om disse som viste at man ville oppnå jo ca 30% bedre bremseeffekt . Nesten 15 meter kortere bremse lengde fra 160km/t-0km/t. på e-post fra street-performance ble jeg anbefalt yellowstuuff klossene fremfor redstuff.
    Testen det var linket til på redsutuff klossene virket ekte at det ikke var en jukse test. Er det virkelig mulig å oppnå 30 % bedre bremseeffekt kun med riktig klosser? dem var jo ikke akkurat billig.
    YELLOWSTUFF aramid er ikke å anbefale til dagligdags kjøring; da de er vesentlig dårligere under normal småkjøring enn både original
    OEM
    kloss og GREENSTUFF.
    Disse gule trenger å varmes godt opp før bruk. (Min erfaring fra egen V70R)
    Nå kjører jeg riktignok med MTEC slissede/borrede skiver sammen med YELLOWSTUFF der.
    Mulig det hadde vært litt annerledes med EBC sine slissede/borrede sport skiver.
    Dog etter svært aktiv kjøring, er de bedre enn både GREENSTUFF og
    OEM
    .

    Redstuff har jeg ikke testet på 850/X70 serien (kun testet på Audi), så der lar jeg være å uttale meg.
    Har de dog nå stående på min T-5R, men den har jeg ikke vært ute med enda

    Rcar
    Sist endret av Rcar; 18/04/17 kl 17:30
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  13. #236
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Jeg var på etterkontroll med bilen i dag. Bilen kom ikke gjennom pga litt får høye avgasser, og at det er blitt glemt å stramme håndbremsvire på ene siden. Jeg begynner å bli lei bilen nå. Når jeg tenker meg om så har jeg mye mer lyst på en 740 T5. Så det kan hende bilen 850 T5 straxs blir lagt ut for salg med en liten mangelapp, Jeg kan ikke skru selv så må sette bort alt, dette med feil på avgass er sikkert ikke store jobben for en som kan skru, men jeg har lite greie på turbo biler. avgass ble målt til 0,2. Det er jo klart jeg kommer til å (tape) mye penger ved å selge denne bilen så mye som jeg har kostet på den + at jeg har helt nye i eske 17" T5R felger og helt nytt justerbart senkesett i eske som eventuelt følger med ved salg. Jeg har lenge gått rund og tenkt på T5
    RWD
    . det er jo mye mer artig med en
    RWD
    med 350++BHP en på en
    FWD
    viss jeg skulle fortsette og trimme 850,n . Er det noen her på forumet som har peiling på hvor mye jeg ca kan forlange i pris for en 850 T5 som er ekstremt lite rust på , og er påkostet over 70000 kr i form av renovering av topp/renovering motor som det er montert verdi vevstaker til 2300 kr stk, spesial kammer, er montert den lette V70 veivakselen , nye m56 girkasse ,Sinter komplett clutch og quad diff + mye jeg har glemt å skrive her . Det er sikkert deler til verdi ca 40 000 vis jeg kunne skru og solgt delene. Noen som har forslag til hva jeg kan få for denne bilen med liten mangellapp , veiavgift og alt annet er ok.
    Vanskelig å foreslå pris uten bilder etc.
    Men en ting som er sikkert; er at du kommer til å bli meget skuffet over prisen.
    Er nok helt klart lurest å selge den i deler.

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  14. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  15. #237
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Vanskelig å foreslå pris uten bilder etc.
    Men en ting som er sikkert; er at du kommer til å bli meget skuffet over prisen.
    Er nok helt klart lurest å selge den i deler.

    Rcar
    Ja er nok helt klart mer å hente å selge den i deler. Men da må det demonteres osv, jeg skal tenke litt til før jeg tar avgjørelsen med å selge den. Har egentlig gått lei hele bilen , fordi jeg har så mye mer lyst på
    RWD
    . For eksempel importert en ferdig registret 740 T5 fra Sverige.

  16. #238
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Jeg var på etterkontroll med bilen i dag. Bilen kom ikke gjennom pga litt får høye avgasser, og at det er blitt glemt å stramme håndbremsvire på ene siden. Jeg begynner å bli lei bilen nå. Når jeg tenker meg om så har jeg mye mer lyst på en 740 T5. Så det kan hende bilen 850 T5 straxs blir lagt ut for salg med en liten mangelapp, Jeg kan ikke skru selv så må sette bort alt, dette med feil på avgass er sikkert ikke store jobben for en som kan skru, men jeg har lite greie på turbo biler. avgass ble målt til 1,2. Det er jo klart jeg kommer til å (tape) mye penger ved å selge denne bilen så mye som jeg har kostet på den + at jeg har helt nye i eske 17" T5R felger og helt nytt justerbart senkesett i eske som eventuelt følger med ved salg. Jeg har lenge gått rund og tenkt på T5
    RWD
    . det er jo mye mer artig med en
    RWD
    med 350++BHP en på en
    FWD
    viss jeg skulle fortsette og trimme 850,n . Er det noen her på forumet som har peiling på hvor mye jeg ca kan forlange i pris for en 850 T5 som er ekstremt lite rust på , og er påkostet over 70000 kr i form av renovering av topp/renovering motor som det er montert verdi vevstaker til 2300 kr stk, spesial kammer, er montert den lette V70 veivakselen , nye m56 girkasse ,Sinter komplett clutch og quad diff + mye jeg har glemt å skrive her . Det er sikkert deler til verdi ca 40 000 vis jeg kunne skru og solgt delene. Noen som har forslag til hva jeg kan få for denne bilen med liten mangellapp , veiavgift og alt annet er ok.
    Unnskyld meg men litt høye avgass verdier og en slakk håndbrekk wire kan ikke ta motet fra deg. Det er jo ingenting

    Det fikser du


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1990 Volvo 240

  17. Takk DRømmevovo, mrstfu takket for denne posten
  18. #239
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Enig med benji disse 2 feilene er ingen ting se på denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=93672622 bilde nr 3 er av mangel lappen fra eu kontrollen.
    Da har du grunn til og klage. Men alle som holder på med slike prosjekter som dette når et punkt hvor de er dritt lei men dette som sagt er ingen ting.

  19. Takk regeli takket for denne posten
  20. #240
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    E85 får vel ned CO...?
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  21. #241
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nero Vis post
    E85 får vel ned CO...?
    Det reduseres betraktelig.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  22. #242
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Unnskyld meg men litt høye avgass verdier og en slakk håndbrekk wire kan ikke ta motet fra deg. Det er jo ingenting

    Det fikser du


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Helt enig her. Hvis det ikke skal mer til for at prosjektet ditt skal strande helt, så skal jeg love deg du ikke får det noe lettere med en 740 med T5. Dette er jo bare enda eldre biler, med mye større potensialer for store feilkilder enn en ferdig 850 T5 med litt høy avgass og slapt håndbrekk.

    Litt av motstanden du har hatt med denne bilen har du jo litt skyld i selv, da du sendte den til Ludvika, til tross for flere brukeres negative erfaringer her inne.

    Nei, bit tenna sammen og kjør på. Justere håndbrekket klarer du helt fint selv. Det er jo bare å ta av hjulet, og bruke en flatrekker for å snurre på strammemekanismen inni skiva..
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  23. Takk Benjamin, regeli takket for denne posten
Side 10 av 10 FørstFørst ... 8 9 10

Lignende tråder

  1. Svar: 40
    Siste post: 11/04/17, 23:23
  2. Svar: 34
    Siste post: 03/06/16, 21:38
  3. Svar: 4
    Siste post: 17/05/16, 18:11
  4. volvo 240 88 mod strømen blir borte?
    By Bjørnstad in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 20/12/10, 17:01

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •