Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  50
Side 4 av 5 FørstFørst ... 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 118

Tråd: PROSJEKT! 850 T5R skal steg 4 chippes! Samler alle tråder her da det blir mye rot på forumet ellers

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard ARD bare juks og fanteri? Noen som har erfaringer ? Er det noen som kan bevise dette får meg?

    Jeg synes ARD har svart kunnskap dyktig på spørsmål jeg har sendt på e-post. Er det noen her som har erfaringer med ARD? så vil jeg gjerne høre fra dere!

  2. #77
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Har også fått med meg akkurat det samme som gswede sier.

    Min gamle 98 safran R
    AWD
    hadde gått med autotech steg 3 i syv år da jeg solgte den. Ingen problemer med det overhodet.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. #78
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Søk rundt på nett angående ARD og du finner mye negativt.
    Skal du kjøre basic trim bruk autotech sine standard steg
    Skal du gå avansert som du snakker om tar du og sender en mail til tmracing..

    http://www.tmracing.se

  4. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  5. #79
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    ARD fikk med seg en skare med tilhengere da han som sagt, forlot IPD. Han gikk under kallenavnet Lucky og var IPD rep på diverse nettfora, swedespeed blant flere.

    Når han da startet for seg selv hadde han ikke lenger teknisk avdeling til IPD i ryggen og begynte med egenproduksjon. Selv om du finner veien rundt et excel ark er ikke det det samme som at du kan tune bil, da hadde vi gjort det selv, alle sammen.

    Når det gjelder deler, turboer etc så ser jeg intet problem med handle fra ARD, noe jeg så også har gjort. Med god erfaring.
    Derimot med tunes, så finnes det så mange eksempler på tunes som rett ut ikke holder mål og som kan være direkte skadelig for motoren. Å f.eks øke turbotrykket uten å berike WOT fuelinga er å be om trøbbel etc etc. Og du som vil ha bredbåndslambda ville sett det ganske snart.

    Anbefaler at du holder deg til Autotech eller andre her på denne siden av dammen, så får du også hjelp om det skulle være noe.
    Du har ingenting å tjene på å handle tune fra ARD uansett, diskutabelt rykte, langt vekke, ikke billig, månedsvis med epost krangling om det skulle være noe og frakt og retur av varer verden rundt kutter ikke ned på nedetida for å si det sånn. Vær nå litt fornuftig.


    Avslutningsvis kan jeg fortelle at jeg har dems klister i vinduet på min 850, som jeg fikk da jeg kjøpte ny wastegate fra han. Men tunes, det kjøper jeg ikke :-)
    Sist endret av gswede; 20/11/16 kl 18:27
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  6. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  7. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    ARD fikk med seg en skare med tilhengere da han som sagt, forlot IPD. Han gikk under kallenavnet Lucky og var IPD rep på diverse nettfora, swedespeed blant flere.

    Når han da startet for seg selv hadde han ikke lenger teknisk avdeling til IPD i ryggen og begynte med egenproduksjon. Selv om du finner veien rundt et excel ark er ikke det det samme som at du kan tune bil, da hadde vi gjort det selv, alle sammen.

    Når det gjelder deler, turboer etc så ser jeg intet problem med handle fra ARD, noe jeg så også har gjort. Med god erfaring.
    Derimot med tunes, så finnes det så mange eksempler på tunes som rett ut ikke holder mål og som kan være direkte skadelig for motoren. Å f.eks øke turbotrykket uten å berike WOT fuelinga er å be om trøbbel etc etc. Og du som vil ha bredbåndslambda ville sett det ganske snart.

    Anbefaler at du holder deg til Autotech eller andre her på denne siden av dammen, så får du også hjelp om det skulle være noe.
    Du har ingenting å tjene på å handle tune fra ARD uansett, diskutabelt rykte, langt vekke, ikke billig, månedsvis med epost krangling om det skulle være noe og frakt og retur av varer verden rundt kutter ikke ned på nedetida for å si det sånn. Vær nå litt fornuftig.


    Avslutningsvis kan jeg fortelle at jeg har dems klister i vinduet på min 850, som jeg fikk da jeg kjøpte ny wastegate fra han. Men tunes, det kjøper jeg ikke :-)
    OK! da er den grei! Blir ikke noe mapping hos ARD! Tar ingen sjanser på det der når dem ikke gjør dette riktig , for eks AFR så ender det med motor havari . og jeg skal ikke ha noe av dette da jeg nå koster på motoren en haug med spenn så den skal bli bra. Det er sant som dere sier er jo ikke så lett reklamer på havarert motor som følge av feil mapping av
    ECU
    når dem holder til på andre side av dammen ! da er det letter å bruke Svenska , Autotech har solgt verksted biten sin til et annet firma , Jeg har sendt e-post til dette nye firma i dag å spurt om dem har mulighet til å mappe
    ECU
    , N min når den tid kommer. Tusen takk får at dere advarte meg mot ARD , vis ikke kan det hende jeg hadde gått rett i fella!

  8. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Takker får advarslene om ARD mapping !!

    Takker dere som følger min tråd , som advarte meg mot ARD mapping , det virket jo så altfor lett når jeg tenker meg om. Jeg får høre hva det nye firma til Autotech svarer på e-posten jeg sendte i dag . Har dere tips om flinke Svenske firmaer som driver med mapping av 850 osv så send meg gjerne noen tips?

  9. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Er vel autotech som du nevner og tm racing som er nevnt. Andre alternativer er mattsson og turbocenter, men hvor mye de har drevi med hvitmotor vet jeg ikke.

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  10. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  11. #83
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Custom mapping av 850 T

    Da har jeg sendt ut E-post til 2 Svenske verksteder som driver med slikt. fått svar fra den ene , dem ville ha litt mer info om hvilken turbo- dyser osv jeg ønsket å bruke. så har send svar til dem , håper dem kan få til en god mapp på 850,n .Ikke fått noe svar fra tidligere Autotech enda . Så venter spent på svar fra dem om di kan gjøre denne jobben !

  12. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Jeg tror i allefall du burde holde deg til noen av de "seriøse" som nevnt over.
    Det er mange måter å få en bil til å gå bedre på i software men for å få ett godt resultat må det gjøres mer enn å bare legge på mere turbotrykk og kompensere for større dyser/lmm. Den eneste måten å få dette helt 100 på er å lage ett chip spesifikt til din bil i rulla men jeg regner med at f.eks autotech og tm racing har gjort dette såpass mange ganger at de klarer å treffe ganske bra uten.

    Du kan også vurdere å gå over til motronic 4.4, når du får svar kan du spørre om de anser det som en fordel. Selve boksen passer rett i men det må gjøres noen småmodifikasjoner hvis du har AC og ønsker at denne skal fungere som den skal.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  13. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  14. #85
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Jeg tror i allefall du burde holde deg til noen av de "seriøse" som nevnt over.
    Det er mange måter å få en bil til å gå bedre på i software men for å få ett godt resultat må det gjøres mer enn å bare legge på mere turbotrykk og kompensere for større dyser/lmm. Den eneste måten å få dette helt 100 på er å lage ett chip spesifikt til din bil i rulla men jeg regner med at f.eks autotech og tm racing har gjort dette såpass mange ganger at de klarer å treffe ganske bra uten.

    Du kan også vurdere å gå over til motronic 4.4, når du får svar kan du spørre om de anser det som en fordel. Selve boksen passer rett i men det må gjøres noen småmodifikasjoner hvis du har AC og ønsker at denne skal fungere som den skal.

    Jeg har faktisk tenkt lit på å få oppgradert til 4.4 når jeg først skal la firma mappe
    ECU
    ,n, ingen fare med AC da den skal ut av bilen for å gi plass til stor IC. Er i dialog med TMracing.se så kan høre hva dem mener om 4.4.

  15. #86
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Valg av turbo 20 G ? Noen som har erfaringer med 20 g turbo ?

    Planen er å montere ARD sinn 20 G turbo, og få mappet dette hos Tmracing. Noen som har erfaringer med 20 g turbo på Volvo 5,ern ?
    Hvor høyt ladetrykk kan Jeg kjøre på ARD sin 20 g ?Hva er max uten at det er fare for noe ras ?

  16. #87
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Det avhenger ganske fullstendig av innmaten i motoren.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  17. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  18. #88
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Mener å ha hørt maks 1,2-1,3bar på orginale råder.

  19. #89
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Vel nå...
    Nå har jeg vært borti mye rart. Og mye bra.
    De ARD tunede
    ECU
    jeg har vært borti er ikke noe dårligere enn de fleste andre. (Merk; jeg presiserer det jeg har vært borti). Dog er ikke ARD mitt førstevalg.
    - De fleste "stjeler" fra hverandre og bare småjusterer litt på parameterne.
    * Mye er f.eks stjålet fra Autotech, BSR (som tidvis også kan diskuteres) osv
    En ting som er sikkert er at det blir mer korrekt med enn
    ECU
    som er korrigert for oppgradering, enn en "kvalitets chip" fra f.eks Autotech sammen med en haug av endringer på bilen som ikke ligger inne i denne.
    Men jeg er ikke uenig at enkelt mapping av hver bil er å foretrekke, spesielt hvis det er gjort veldig mye endringer.

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  20. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  21. #90
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Det avhenger ganske fullstendig av innmaten i motoren.
    Jeg har nå meget bra H-profil råder, orginal stemplene skal holde til ca 700 HK har jeg hørt.

  22. #91
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Det er montert H-profil råder , så her er det bare å kjøre på det turboen tåler, eventuelt noe blir får varmt?

  23. #92
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Skal du få noen til å tune bilen din? Spør de, har mye mer spesialisert kunnskap om setupen din, enn vi som ikke vet mer enn hva slags turbo og råder du sier du har.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  24. Takk regeli, DRømmevovo takket for denne posten
  25. #93
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Skal du få noen til å tune bilen din? Spør de, har mye mer spesialisert kunnskap om setupen din, enn vi som ikke vet mer enn hva slags turbo og råder du sier du har.
    Ok. Jeg skal tune bilen hos Tmracing så da kan jeg få hjelp der.

  26. #94
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Jeg har bestemt meg for å bruke ARD sin TD05 20G turbo. Er det en fordel å montere dette innløp røret ?
    http://www.ardideas.com/PERFORMANCE-...T5_p_2240.html .Da får jeg jo mer luft til turboen ?
    Setter stor pris på alle svar
    Sist endret av DRømmevovo; 26/11/16 kl 08:35

  27. #95
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Jeg har bestemtmeg får og ikke bruke steg 4 chip for dem som ikke har fått det med seg! Det blir mapping av
    ECU
    i Sverige, det blir heller ingen T 19 turbo, det blir en 20 g turbo og det blir mye større dyser 650cc ca . Jeg sikter for høyer effekt utakk en 350 HK som det står i starten på denne tråden, jeg håper nå å oppnå ca 450 BHP , noe jeg tror skal gå greit med alle oppgraderinger jeg skal gjøre med motor. slik som Japan manifold , nye kamaksler , portet topp , GLT insug med spacer, oppgradering av innløpsrør til turbo , og noe annet som jeg sikkert har glemt.

  28. #96
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått en e-post med komplett oppsett fra ARD . Jeg kommer til å bestille det så fort jeg får nok penger, men jeg overlater selve tuningen til Svenskene.

  29. #97
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Jeg har bestemtmeg får og ikke bruke steg 4 chip for dem som ikke har fått det med seg! Det blir mapping av
    ECU
    i Sverige, det blir heller ingen T 19 turbo, det blir en 20 g turbo og det blir mye større dyser 650cc ca . Jeg sikter for høyer effekt utakk en 350 HK som det står i starten på denne tråden, jeg håper nå å oppnå ca 450 BHP , noe jeg tror skal gå greit med alle oppgraderinger jeg skal gjøre med motor. slik som Japan manifold , nye kamaksler , portet topp , GLT insug med spacer, oppgradering av innløpsrør til turbo , og noe annet som jeg sikkert har glemt.
    hvorfor hører du ikke med Thomas på tmracing hva han anbefaller deg å bruke?
    dette er gutter som har trimmet volvo mere heavy enn ARD og virkelig kan sakene sine, de ble kjent nettopp pga trim av volvo 5er

    jeg hadde bedt de stå for valg av deler og deretter dratt ned til de og fått ett skikkelig mapp...

  30. Takk regeli takket for denne posten
  31. #98
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    og en annen ting er at en 20g ikke passer rett på orginal manifold da denne benytter ett annet eksoshus enn det som sitter der orginalt.

  32. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  33. #99
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    og en annen ting er at en 20g ikke passer rett på orginal manifold da denne benytter ett annet eksoshus enn det som sitter der orginalt.
    Takk får tipsene! Manifolden jeg skal kjøpe(Japan) er modifisert til å passe bolt on 20G.

  34. #100
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Jeg har fått tilbake Bilen fra overhaling/oppgradering, Kom til Kongsvinger så fungerte ikke girkassa mer. Verksted som monterte en nyere girkasse på 850 min Monterte den nyere som sitter på V70 tror jeg. Skal undersøke dette nærmere. Det ble også montert sinter clutch.Når jeg hentet bilen på verksted forklarte han at girkassen ikke hadde passet til motoren. Bolt hulene osv hadde ikke vært like. Er ikke dette så Bolt-on som det kan få blitt? Så det dem har gjort for å få motor/girkasse/clutch til å passe er å vinkle motoren 1 cm fremover, ved å forandre noe på motorfeste . så har dem satt på girkassen , og ikke satt i alle bolter, fordi dem ikke fikk dette til å passe , men dette skulle fungere i følge verksted , noe det ikke gjord som ante meg når jeg så jalla mekken dem hadde gjort med girkassen . så det jeg lurer på er det overhode mulig at 850 girkassen ikke har samme feste som den fra V70, husker ikke navnet på gikassen i farten men er det ikke M56 eller noe den heter som sitter i 850,n så kom det en nyere utgave av den på V70 ? Hvorfor i granskauen har dem ikke fått dette til å passe? Så nå har jeg bil som ikke girkassa funker på pga noe jalla mekking. Har kontaktet verksted , dem holdt stengt i Julen var svaret jeg fikk når jeg forklarte hva som hadde skjedd . Så jeg får ikke noe svar /hjelp før 2 Januar . Men en ting er sikkert det verkstedet skal ikke få røre bilen min mer, den blir levert til noen som vet hva dem driver med ! Og regningen sender jeg til jalla verksted.
    Sist endret av DRømmevovo; 24/12/16 kl 18:00

Side 4 av 5 FørstFørst ... 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 4
    Siste post: 17/05/16, 18:11
  2. Svar: 2
    Siste post: 14/05/16, 12:42
  3. Volvo 245 prosjekt! blir mye bilder
    By virre91 in forum 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 21/05/11, 15:46

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •